Vil du vaccineres? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2021

Naha

Anonym skriver:

Det er ikke en lad os slå hinanden i hovedet tråd, men en nysgerrigheds tråd, i forhold til corona vaccination.

Det handler ikke om, at man endten er et får fordi man følger "flokken" eller at man høre i gruppen "sølvpapirhats flokken" Sådan lidt groft sat op. Ved godt der er mange flere flokke, der ligger i midten! 

Jeg vil bare gerne se, hvad flertallet herinde stemmer, så hvad stemmer du?

Og hvis der er svar muligheder, jeg ikke har tænkt ind, må i meget gerne, skrive dem i tråden!

Jeg personligt, mangler info. Er blevet tilbudt den der lige nu er sat på pause. Har valgt og ikke bestille tid, men er kommet på en ja tak liste på mit arbejde, med den jeg godt vil modtage og som vores borger får. Personalet blir tilbudt, dem der blir i overskud.

Alle dem af mine kollegaer, der er blevet vaccineret med, den der er sat på pause, har stadig bivirkninger her mellem 1 og3 uger efter. Dette har self givet massive udfordringer på arbejdspladsen, i form af mange sygemeldinger.

Glæder mig til at se jeres svar

Jeg er klar til at få den. 

Men jeg kan godt finde på at gå min vej hvis det ikke er den rette type. 

Jeg har en kronisk sygdom, som gør jeg både har hjerte og lunger fejl. Vil gerne hvad den, så læge det pt ikke er Astra vaccinen. 

Min læge har direkte skrevet til mig jeg bør få pizher vaccinen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ja tak - jo før, jo bedre. Jeg er i gruppe 10, så der går et stykke tid endnu. 

Anmeld Citér

12. marts 2021

Baby17

Abracadabra skriver:

Ahhh, jeg båtnakke - skrev for hurtigt. Inden NYTÅR.

Haha, helt fair  

Anmeld Citér

13. marts 2021

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Giv mig 20 minutter og jeg kan være ved lægen/sygehuset og blive vaccineret i aften.

Jeg er i gruppe 12, så der går lang tid, til det bliver min tur, men jeg tæller dagene, må jeg indrømme. 

Forhåbentligt åbner verden op igen med vaccinerne, så vi kan få vores liv tilbage. 

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym

Panther skriver:

Ja, men mest af alt fordi det nok bliver et krav for at kunne komme til at rejse, til events m.m.

Nej, det gør det ikke. Det bliver (måske) et krav - her hentyder jeg til corona-passet, at man enten er vaccineret eller testet negativ op til det, man nu skal. Og jeg ville da hellere sidde sammen med folk, som ikke var vaccineret, og havde en NEGATIV test, frem for at være sammen med vaccinerede, som kan blive syge og smitte, og går rundt med en falsk tryghed De har nemlig intet bevis på, at de ikke er smittede og/eller smittebærer, hvor imod en negativ testet person, har.

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg er klar  hvilken arm skal I bruge! 

Jeg vil dog helst undgå phizer vaccinen af ren og skær politiske grunde men hvis det er den der er

Måske jeg spøg dumt, men hvilken politiske grunde? Måske der er noget jeg har overset��

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg fik første stik lige inden jul og andet stik ca en måned senere. 

Og har du oplevet nogen bivirkninger? Eller bare været frisk? 

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym trådstarter

moar34 skriver:

Jeg fik mit førte stik med Pfizer vaccinen d 5 januar og var færdig vaccineret d 29 januar. Har fået den pga mit arbejde på et demens afsnit 

Har du haft nogen bivirkninger? 

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi fik den tilbudt for længe siden, på min arbejdsplads. Alle mine kollegaer har fået og har alle været mere eller mindre ramt af vaccinen. De er vaccineret med AstraZeneca. 

Pga. alm. influenza(så må man ikke vaccineres), ferie og sygeorlov ikke blevet vaccineret. Men jeg må indrømme at jeg heller ikke har været særligt ivrig efter vaccination. 

Jeg har svært ved at forholde mig til en hastevaccine og ikke nok viden om bivirkninger(som der jo nu er fokus på). Men jeg har(havde) bestilt tid og skulle have vaccinen i næste uge, men den er jo så nu sat på pause. Men jeg kan godt mærke at efter at være kommet tilbage på arbejde at det absolut ikke er rart at være mig, fordi jeg ikke er blevet vaccineret endnu. Men samtidig SKAL vi alle testes 2 gange ugentligt uanset om vi er vaccineret eller ej. Det forstår jeg bare ikke vi skal fortsætte med, efter vaccination... 

Kan sige at jeg også oplever det lidt som et pres, i forhold til at jeg stadig ikke er blevet vaccineret. Presset ifh at stå som en omsorgs person og fra en del af samfundet, som har en eller anden ide om, at jeg pga mit job jo burde få den, fordi det som de siger er min pligt, at gøre det.

Nu kender jeg flere der har haft corona, og de har alle oplevet det forskelligt. Men 8 ud af 10 af mine kollegaer, har haft bivirkninger, som set udefra er voldsommer end corona bivirkningerne.

Syntes virklig det er en svær beslutning. 

Anmeld Citér

13. marts 2021

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Nej, det gør det ikke. Det bliver (måske) et krav - her hentyder jeg til corona-passet, at man enten er vaccineret eller testet negativ op til det, man nu skal. Og jeg ville da hellere sidde sammen med folk, som ikke var vaccineret, og havde en NEGATIV test, frem for at være sammen med vaccinerede, som kan blive syge og smitte, og går rundt med en falsk tryghed De har nemlig intet bevis på, at de ikke er smittede og/eller smittebærer, hvor imod en negativ testet person, har.

Det kommer vel an på hvilket land vi taler om.. og hvis jeg skal betale fx 500,- for en test hver gang jeg skal ud af døren, så bliver det hurtigt en dyr omgang ikke at være vaccineret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.