Vil du vaccineres? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Jeg skal ikke selv have den. 

men vaccinen gør at hvis du får corona. Så rammer den dig ikke ligeså hårdt med vaccinen som den måske kan gøre uden vaccinen. Det er dog ingen garantier. Det er ihverfald sådan som jeg har fået det forklaret. 

Man kan ikke "sagtens" få Covid efter at være fuldt vaccineret. Risikoen er lav - og hvis du gør, så er risikoen for at det er et alvorligt forløb markant reduceret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2021

Anonym

Astoria skriver:

Man kan ikke "sagtens" få Covid efter at være fuldt vaccineret. Risikoen er lav - og hvis du gør, så er risikoen for at det er et alvorligt forløb markant reduceret. 

Hvorfor skriver du “sagtens” jeg har ikke sagt man sagtens kan få det hvis man er vaccineret 

hvis du nu læser hvad jeg skriver. Så skriver jeg HVIS man får den når man er vaccineret. Så rammer den ikke ligeså hårdt som den kunne gøre uden. Men det er ingen garanti. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jamen ved du hvad, det ved jeg virkelig heller ikke. Det er bare det, at du ikke bliver ramt lige så hårdt, men du kunne jo ikke vide, om du uden vaccinen alligevel ville være en person, som får sygdommen uden at vide det. Nogle fejler jo IKKE EN DYT når de har corona (også voksne mennesker). Så derfor har jeg vejet det op, og tænker, at en influenza kan jeg sagtens klare mig igennem, det gør jeg hvert år og nogle gange flere gange om året- det ved jeg, hvad er. Men at få forfærdelige, uforudsigelige bivirkninger i form af blodpropper, manglende blodplader osv, det tør jeg simpelthen ikke få. Nu har jeg læst om raske personer i alt fra 30érne til 60-års alderen, som har fået blodpropper og/eller er døde af blodpropper efter vaccinen. Så for mig er der ingen tvivl, og jeg er glad for, at mine nærmeste følger med og springer fra, for jeg ønsker dem virkelig det bedste, men deres valg er deres valg, så derfor er jeg glad for, at de læser op på tingene og ikke bare blindt følger strømmen som mange andre gør.

Men hvis du er en af dem som bliver hårdt ramt af Corona så er det jo IKKE bare en influenza. Det kan blive rigtig alvorligt og med en række senfølger - også for yngre mennesker selvom risikoen er lavere.

Der er vaccineret mange millioner mennesker med Astra Zeneca vaccinen og det er jo ikke fordi mængden af blodpropper er eksploderet. Fordi man får en blodprop efter at have fået en vaccine er på ingen måde lig med at vaccinen var årsagen. Det er er en mulighed for det og det er de jo så i gang med at undersøge.

Og nej, dem som er tilhænger af vaccinen følger ikke bare blindt strømmen. Hvor er det dog arrogant skrevet. De tager lige så informeret stilling som modstanderne selv synes de gør. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Jamen ved du hvad, det ved jeg virkelig heller ikke. Det er bare det, at du ikke bliver ramt lige så hårdt, men du kunne jo ikke vide, om du uden vaccinen alligevel ville være en person, som får sygdommen uden at vide det. Nogle fejler jo IKKE EN DYT når de har corona (også voksne mennesker). Så derfor har jeg vejet det op, og tænker, at en influenza kan jeg sagtens klare mig igennem, det gør jeg hvert år og nogle gange flere gange om året- det ved jeg, hvad er. Men at få forfærdelige, uforudsigelige bivirkninger i form af blodpropper, manglende blodplader osv, det tør jeg simpelthen ikke få. Nu har jeg læst om raske personer i alt fra 30érne til 60-års alderen, som har fået blodpropper og/eller er døde af blodpropper efter vaccinen. Så for mig er der ingen tvivl, og jeg er glad for, at mine nærmeste følger med og springer fra, for jeg ønsker dem virkelig det bedste, men deres valg er deres valg, så derfor er jeg glad for, at de læser op på tingene og ikke bare blindt følger strømmen som mange andre gør.

Jeg synes, det er super ærgerligt - og arrogant - at du skriver, at "mange blindt følger strømmen"- de, der tager imod vaccinen, har sikkert gjort sig lige så mange tanker og overvejelser som de, der ikke tager imod vaccinen. Og TS har specifikt bedt om, at man ikke nedgør andres valg.

Jeg vil gerne have vaccinen. Jo før jo bedre. Men må vente, til det bliver min tur.

Jeg vil virkelig gerne undgå coronaen. Jeg er ikke gammel - men heller ikke ung - og man ved aldrig, om man får et nemt eller et svært forløb. Der er også en del, der har haft trælse senfølger som mistet lugte- og smagssans- og blodpropper.

Jeg stoler på, at der er forskere og eksperter, som har gjort et virkelig grundigt arbejde vedr. vaccinen. Da der er tale om en global pandemi, er der blevet sat mange flere penge og ressourcder af til udviklingen af corona-vaccinen, end der normalt bliver sat af til andre vacciner, og det er en af årsagerne til, at det har kunnet lade sig gøre så hurtigt. 

Jeg frygter ikke bivirkninger. Det er helt normalt og forventeligt, at der er nogle bivirkninger til en vaccine. Alvorlige bivirkninger er meget sjældne.

Så - ja tak - jeg vil gerne have vaccinen.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Og har du oplevet nogen bivirkninger? Eller bare været frisk? 

Det er hok meget forskelligt - min mor og svigermor er begge vaccineret 2 gange, og ingen af dem har haft bivirkninger.

Anmeld Citér

15. marts 2021

lineog4

Anonym skriver:

Hvorfor skulle de som er nået frem til modsat konklusion end dig, bare være blinde følgere, der ikke læser op på tingene? 

Jeg tænker de fleste mennesker tager beslutninger i livet på ud fra et begrundet grundlag. Men vi kan komme frem til forskellige konklusioner især i denne tid, hvor der er såkaldte eksperter, der mener både det ene og det andet.

Det er jo den samme gamle sang om vacciner, der findes bivirkninger, og man skal vurdere er risikoen for bivirkninger større eller mindre end risikoen for sygdommen. Vi har skulle vurdere det i forhold til MFR vaccinen (og jo der er bivirkninger for de meget få), for HPV vaccinen og ja egentlig også for de vacciner vi får når vi skal fx til Thailand, Kenya eller Mongoliet. 

Nogle har som du konkluderet, risikoen ved vaccinen er højere end ved sygdommen (for mig), og andre har konkluderet det modsatte.

Denne tid har virkelig vist, hvordan sort/hvidt tænkning og undskyld mig men ekstremistisk sprogbrug kan vinde indpas i kriser (og vi har endda en meget lille krise set i lyset af krig, hungersnød osv.). Nej man er ikke et får eller en landsforræder når man træffer valg om fx vacciner, man er heller ikke blind følger eller voldsparat når man er enten for eller imod MiBs demonstrationer.

Hvorfor ikke bare anerkende, at vi i et oplyst demokrati med stor frihed har lov at træffe valg om egen krop og meninger?

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

Jeg skal ikke selv have den. 

men vaccinen gør at hvis du får corona. Så rammer den dig ikke ligeså hårdt med vaccinen som den måske kan gøre uden vaccinen. Det er dog ingen garantier. Det er ihverfald sådan som jeg har .

jeg skal heller ikke have vaccinen . 

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

Jeg ønsker ikke selv vaccinen . Jeg har oplevet , at folk bare følger med fordi det anbefales uden helt at tænke over evt følger . Det vil jeg ikke .

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

Jeg ønsker ikke selv vaccinen . Jeg har oplevet , at folk bare følger med fordi det anbefales uden helt at tænke over evt følger . Det vil jeg ikke .

Du har så ret. Det er skræmmende. Jeg oplever, at flertallet af tilhænger følger strømmen (her siger jeg flertallet, ikke alle, men dog stor overvægt), hvorimod kritikere er meget mere oplyst. Tankevækkende. Men der er jo lavet et ton af undersøgelser, som viser, hvordan mennesket følger flokken/flertallet, selv når det er hovedrystende forkert.

Jeg har set folk (uvidne forsøgspersoner med skjult kamera i et videnskabeligt forsøg), som trods brandalarm og røg bliver siddende i en "brændende" bygning fordi alle andre i rummet forholdt sig i ro og lod som ingenting. 

Folk, som skulle svare på, hvilken streg, der var længst. Og forsøgspersonerne på skift sad sidst i rækken og svarede åbenlyst forkert fordi dem før ham/hende, svarede forkert og han ikke ville skille sig ud, som de udtaler sig om bagefter. Så hellere svare/handle helt forkert, og det sidder dybt i os. Skræmmende!!! 

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tænker præcis på samme måde som dig

Vi er heldigvis ikke alene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.