Vil du vaccineres? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2021

2017morigen

IenFart skriver:

Det svarer lidt til at sige folk ikke dør af cancer hvis de pga canceren og en svækket krop får lungebetændelse, blodpropper eller lignende. Det giver ingen mening.

Det var en god forklaring.

Jeg tænker det selv som at død af corona som det samme som at død af Aids. Ved aids dør man heller ikke af selve sygdommen, men af de følge sygedomme som aids åbner for fordi det smadre immunforsvaret.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Rigtig fint svar.

Jeg husker ikke at have set nogen død af corona endnu, men folk, som i forevejen er syge med en masse har haft corona da de døde. Det er en vigtig forskel. Jeg frygter heller ikke corona, jeg er sikker på at komme igennem den lige som alle andre Det tror jeg nu er langt bedre og sundere for kroppen, SELV at komme sig over sygdom, og jeg er sikker på det styrker den på mange måder

Det er jo lidt noget sludder, at der ikke er nogen, der dør af at få corona. Mange af dem, der dør, gør det jo, fordi coronaen forårsager f.eks. blodpropper eller lungebetændelser, som kan være fatale. Coronaen er jo ikke bare en uskyldig sygdom, som de "tilfældigvis" havde, da de døde. Men coronaen giver dem "dødsstødet", hvis de har dårligt helbred i forvejen. En del af dem ville måske alligevel dø inden for en overskuelig fremtid, men bestemt ikke alle. Man kan leve i flere år med f.eks. en lunge- eller hjertesygdom. 

Det er selvfølgelig uheldigt, at f.eks. en motorcyklist, der dør i en trafikulykke, tælles med i statistikken. Det er med til at forplumre billedet. 

Jeg kender til tre tilfælde, hvor coronaen fik dødelig udgang. To af dem var sunde og raske mennesker, som ikke fejlede noget i forvejen. Den ene endte i både dialyse og respirator. Og den anden fik blodpropper. De var hhv. 68 og 75 år gamle, så de var ikke oldgamle. Der kunne have været mange gode år i dem endnu, hvis de ikke havde fået corona.

Og så er der jo dem, der ikke dør, men døjer med følgevirkninger af coronaen i månedsvis. Der er også unge mennesker, der rammes af senfølger.

Heldigvis er der også mange, der får et mildt forløb og nogle, der slet ingen symptomer har.

Jeg vil helst undgå coronaen, men jeg er ikke direkte bange for at få den. Jeg har ingen grund til at tro, at jeg skulle få andet end et "normalt" forløb (selv om man ikke kan vide det). Men det er i det hele taget træls at være syg. 

Det er da ikke rart, at der har været forekomster af blodpropper efter AZ-vaccinen, og jeg vil da helst vaccineres med Pfizer, Moderna eller en anden vaccine, men jeg er ikke utryg ved AZ-vaccinen, for jeg tror, at risikoen er ekstremt lille, når man tænker på, hvor mange doser, der er givet (og blodpropper kan jo også være en følgevirkning af selve coronaen). 

Men at sige ja til vaccinen handler for mig heller ikke kun om mig selv. Jeg tror, at den bedste måde, jeg kan være med til at passe på de sårbare og deres pårørende på, er at tage imod vaccinen. 

Jeg tror også, at vaccinerne er vejen frem, hvis vi skal undgå gentagne nedlukninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.