Vil du vaccineres? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2021

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Jeg har fået 1. Stik, og jeg har idag måtte ringe til lægen, da jeg stadigvæk har bivirkninger. Det er blevet indrapporteret og vil indrømme, jeg er blevet lidt utryg nu. 

men alligevel vil jeg gerne have vaccinen overstået. Magter ikke det stik er forgæves. Men nu er den jo sat på pause

Hvor længe siden er det, du blev vaccineret og hvilken bivirkninger har du haft? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2021

Abracadabra

Anonym skriver:

Og har du oplevet nogen bivirkninger? Eller bare været frisk? 

Jeg var en lidt træt efter andet stik - men blev også vækket ALT for tidligt af miavende møgkat. Måske spillede den tidlige vækning den største rolle. Og jeg var øm i skulderen. Ellers intet. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg har ikke taget stilling endnu. 
Umiddelbart har jeg ikke lyst og jeg vil gerne vente og se hvordan situationen udvikler sig, før end jeg beslutter mig.

Anmeld Citér

14. marts 2021

moar34

Anonym skriver:

Har du haft nogen bivirkninger? 

Ingen bivirkninger overhovedet

Anmeld Citér

14. marts 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Måske jeg spøg dumt, men hvilken politiske grunde? Måske der er noget jeg har overset��

Åh hele Israel- Palæstina tingen 

Jeg er pro Palæstina og da statsministeren tog til Israel for at snakke vacciner og evt køb af "overskuds vacciner" tog jeg den beslutning. Israel har ikke overskuds vacciner, så længe de nægter at inkludere Palæstinenserne i deres vaccine program.

Så det er rent og skær derfor. Men som sagt, hvis det er den der er så tager jeg den og må så smide nogle penge til en NGO i Palæstina.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Kan sige at jeg også oplever det lidt som et pres, i forhold til at jeg stadig ikke er blevet vaccineret. Presset ifh at stå som en omsorgs person og fra en del af samfundet, som har en eller anden ide om, at jeg pga mit job jo burde få den, fordi det som de siger er min pligt, at gøre det.

Nu kender jeg flere der har haft corona, og de har alle oplevet det forskelligt. Men 8 ud af 10 af mine kollegaer, har haft bivirkninger, som set udefra er voldsommer end corona bivirkningerne.

Syntes virklig det er en svær beslutning. 

Men du behøver jo ikke oplyse nogen steder at du ikke er vaccineret, det må være en privat sag

Anmeld Citér

14. marts 2021

kamikaze

Sprit25 skriver:

Åh hele Israel- Palæstina tingen 

Jeg er pro Palæstina og da statsministeren tog til Israel for at snakke vacciner og evt køb af "overskuds vacciner" tog jeg den beslutning. Israel har ikke overskuds vacciner, så længe de nægter at inkludere Palæstinenserne i deres vaccine program.

Så det er rent og skær derfor. Men som sagt, hvis det er den der er så tager jeg den og må så smide nogle penge til en NGO i Palæstina.

Jeg kan sådan set godt forstå hvad du mener, men hver eneste vaccine vi får lige nu, er jo på bekostning af et fattigere land, som ikke får. Af ren nysgerrighed, for jeg ender selv med egoistisk at tænke at jeg vil sgu stadig have vaccinen -- hvordan tænker du på det dilemma?

Anmeld Citér

14. marts 2021

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Hvor længe siden er det, du blev vaccineret og hvilken bivirkninger har du haft? 

Ca. 14 dage siden, jeg har faktisk været småsyg siden... med feber on/off i løbet af dagen.

Det er ligesom jeg ikke er blevet frisk efter det, MEN det kan jo skyldes alm. sygdom. Det ved jeg jo ikke. 
Jeg valgte dog at ringe til lægen for at være sikker på at gøre tingene rigtigt de har så valgt at indrapportere det. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har ikke stemt, men jeg vil virkelig gerne have den, men jeg ammer, og kommer til at gøre det i lang tid endnu. Jeg ønsker ikke at stoppe amningen grundet vaccinen. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Sprit25

kamikaze skriver:

Jeg kan sådan set godt forstå hvad du mener, men hver eneste vaccine vi får lige nu, er jo på bekostning af et fattigere land, som ikke får. Af ren nysgerrighed, for jeg ender selv med egoistisk at tænke at jeg vil sgu stadig have vaccinen -- hvordan tænker du på det dilemma?

Enig, men for mig er problematikken anderledes, når vi tager vacciner fra et land, der ikke har vaccineret sin befolkning. Fordi det har Israel ikke, de har vaccineret Israel ikke palæstinensere. Giver det mening? 

De fattige lande har slet ikke haft nogle i deres lande, som de så sender ud inden de er færdige, hvorimod det har Israel. Shit det lyder afstumtet, håber virkelig du ved hvad jeg mener

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.