Moralsk dilemma julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fordi det er en 5 ugers og jeg har et mad budget på 2000 kr hvilket giver 500 kr normalt om ugen. Og når det så er en 5 ugers er det nogle gange svært at få det hele til at gå op til sidst. Og der kunne en kurv med flæskesteg osv have været rart at få.

Har noget så ændret sig, siden du søgte? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2020

Mor og meget mere

Fortvivlet skriver:

Det som du har gjort, kunne alle gøre, hvis de gad.

Julen kommer hvert år og kommer næppe bagpå nogen.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du har søgt ? (Men igen så burde julehjælp efter min mening afskaffes (og ja det ved jeg godt ikke er en populær holdning herinde )).

Behold du den bare og lad vær at søge en anden gang

Øh - hvorfor vil du afskaffe noget, som andre helt frivilligt donerer til? 

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Mor og meget mere skriver:

Øh - hvorfor vil du afskaffe noget, som andre helt frivilligt donerer til? 

Fordi det er med til at bevarer troen om at der findes folk der ikke har råd til jul 

Anmeld Citér

7. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Fortvivlet skriver:

Fordi det er med til at bevarer troen om at der findes folk der ikke har råd til jul 

Så fordi du ikke tror på det, så er det sandheden.?

Du kan jo lade være med at donere og så iøvrigt være ligeglad med om andre har råd eller ej.

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Mom skriver:

Så fordi du ikke tror på det, så er det sandheden.?

Du kan jo lade være med at donere og så iøvrigt være ligeglad med om andre har råd eller ej.

Alle de historier der er i medierne om "stakkels mennesker " der ikke har råd, viser jo klart at det handler om at kunne styre sin økonomi og prioterer hvad man ønsker

Anmeld Citér

7. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Fortvivlet skriver:

Alle de historier der er i medierne om "stakkels mennesker " der ikke har råd, viser jo klart at det handler om at kunne styre sin økonomi og prioterer hvad man ønsker

Så kan man slet ikke forstille sig at medierne kun fortæller det, som sælger? Nope for sådan er det jo ikke ..

Du kan tro lige det du vil, det gør det bare ikke sandt. 

Og du kan vel være ligeglad, du skal ikle donere hvis du ikke vil.

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Mom skriver:

Så kan man slet ikke forstille sig at medierne kun fortæller det, som sælger? Nope for sådan er det jo ikke ..

Du kan tro lige det du vil, det gør det bare ikke sandt. 

Og du kan vel være ligeglad, du skal ikle donere hvis du ikke vil.

Nu kender jeg også kh modtager IRL. Og det er den samme gamle historie hver gang. Folk der har så ondt af dem selv og mener at det er andres pligt at sørge for deres liv/at de får penge, istedet for at være evig taknemmelig for alle de penge til trods alt får for.... Jah ingenting

Anmeld Citér

7. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Fortvivlet skriver:

Nu kender jeg også kh modtager IRL. Og det er den samme gamle historie hver gang. Folk der har så ondt af dem selv og mener at det er andres pligt at sørge for deres liv/at de får penge, istedet for at være evig taknemmelig for alle de penge til trods alt får for.... Jah ingenting

Men fordi du kender nogle, så er det repræsentativt for alle på offentlige ydelser.? 

Jeg har sjældent oplevet et så unuanceret syn på andre mennesker end det du i min optik har. 

Husk nu at DIN oplevelse er netop det, din. Det er ikke sandheden for alle andre. Verden er meget mere end blot den måde du oplever den, det er jo trods alt "blot" din oplevelse. 

Anmeld Citér

7. december 2020

Mor og meget mere

Fortvivlet skriver:

Er der egentlig nogle områder i livet og verden omkring dig, som du  ikke mener at vide bedre om end nogen anden? 

Anmeld Citér

7. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Og jeg kender nogen der hader at være på det, og ville ønske at de kunne komme ud og arbejde... 
Fordi du er uheldig at kende nogen der ikke gider arbejde og forventer at alle hjælper dem, plus at de bruger deres penge forkert, betyder jo ikke at alle er på den måde. 

Man skal ikke skære folk over med en kam, det er ikke fair. Nogen er ligeglade, men det er bestemt ikke alle sammen... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.