Har været min mand utro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2020

AnoMor

LSS skriver:

https://xn--psykologhjlpen-9ib.dk/utro-og-kaerlighed-del-2/

med mindre du er så ensporet og kun kan se ting fra din egen synsvinkel. Så læs dette fra psykologen der hjælper folk der har været i utroskab. At det nemlig ofte er UBEVIDST. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2020

Abracadabra

Jeg ville tusind gange hellere tilgive min mand for utroskab end at ødelægge mine børns stabile hjem. Han siger, at han kan tilgive utroskab, bare jeg kommer hjem til ham igen. 

Tankerne om utroskab er altså ikke så sort-hvide, som mange gør dem til. Hvis man har været lykkelige sammen men måske har glemt hinanden, kan man blive lykkelige igen. Livet med ny partner og delebørn er ikke nødvendigvis bedre end at arbejde med det eksisterende parforhold (med alle skrammer og buler). Jeg ville gå meget langt for mit parforhold - også af hensyn til mine børn. 

Anmeld Citér

5. juni 2020

LSS

AnoMor skriver:

https://xn--psykologhjlpen-9ib.dk/utro-og-kaerlighed-del-2/

med mindre du er så ensporet og kun kan se ting fra din egen synsvinkel. Så læs dette fra psykologen der hjælper folk der har været i utroskab. At det nemlig ofte er UBEVIDST. 

Gu er det ej en ubevidst handling. Stop nu. Du kommer sku da for fanden ikke til at sprede ben ved en fejl. 

Anmeld Citér

5. juni 2020

Anonym

LSS skriver:

Gu er det ej en ubevidst handling. Stop nu. Du kommer sku da for fanden ikke til at sprede ben ved en fejl. 

Vi kommer vel alle til at fejle i en eller anden grad. 
Jeg holder ikke hånden over utroskab, men jeg er heller ikke så umenneskelig at jeg ikke kan se nuanceret på tingene. 
Man kan også komme til at fejle på mange andre punkter! Du kan fx komme til at sige noget der kan være enormt sårende, men det er ikke ensbetydende med at du BEVIDST har gjort det for at såre nogen. 

Livet er skruet sammen på den måde at der er mulighed for at begå fejl og også muligheden for at blive tilgivet sine fejl. 

Din holdning er ikke mere rigtig end andres holdning. Det er jo ærlig snak at DU ikke kan tilgive og at DU afviger 100% fra utroskab. Men andre kan måske godt arbejde sig ud af et utroskab og blive stærkere sammen på den anden side. Og måske lykkedes det ikke og så er det jo at lære af sine fejl. 

Måske handler det heller ikke KUN om at komme til at sprede ben for en anden. Det handler også om nogle følelser der opstår for et andet menneske, fordi tingene måske er kørt i sænk hjemme. Følelser kan man ikke styre. 
At man så bliver drevet af følelserne og lysten er da klart et kæmpe svigt overfor sin partner og det KAN være utilgiveligt. Men det KAN også være en øjenåbner for at revurdere sit forhold og gøre en indsats på at få sit ægteskab på rette spor igen. For i det her tilfælde lyder det ikke som om der er nogen gnist i forholdet og at de “kun” agerer som et team der skal fungere for børnene. 

Anmeld Citér

5. juni 2020

AnoMor

Stop dig selv. Du er så ensporet at du ikk kan se udover din egen næsetip. Derfor gider jeg ikke bruge mere tid på en person som dig. 

Der er kæmpe forskel på bevidst og ubevidst. 
for at tage dit eget eksempel på indkøb. Så bliver vi på et niveau hvor du kan følge med åbenbart. 
Går du ind i en butik og ser tilfældet en kjole f.eks som du tiltrækkes af med det samme, du ved du ikke skal have den, men du kan ikke lade være at købe den alligevel. Så du gør det, men ved samtidig det er forkert. Det var ikke BEVIDST at du købte kjole. For du vidste det var forkert. Men du kunne ikke lade være fordi dit UBEVIDSTE tager over fordi dine andre kjoler derhjemme er blevet for små. 

Du er i fulde ret til at mene at jeg har handlet forker for 17 ÅR siden. Det er jeg også enig i. Men da du aldrig selv har stået i en situation hvor du har været utro. Så hverken kan eller skal du på nogen måde tillægge mig handlinger du ikke ved noget som helst om. 

og det var sidste besked herfra til dig. 

Anmeld Citér

5. juni 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LSS skriver:

En menneskelig fejl? IKKE ENIG. Det er da en fyldt ud bevidst handling at sprede sine ben for en anden. Hun kunne have ladet vær, men valgte at gøre det alligevel. 

Gad vide, hvordan du definerer “en menneskelig fejl”? Når noget sker for  rigtigt mange mennesker - eller rettere gøres af rigtigt mange - må det nødvendigvis være ret menneskeligt. Det har da intet at gøre med, om det er bevidst eller ubevidst. Heller ikke, om det er acceptabelt, venligt, hensigtsmæssigt, klogt, hvad ved jeg - blot, at det er menneskeligt. 

Man kan sagtens anskue livet sort/hvidt, som du gør, men for pokker, hvor kan det blive svært, når man erfarer, at selv de bedste mennesker - måske sågar én selv - er nøjagtigt lige så fulde af fejl og mangler som alle andre. 

Anmeld Citér

5. juni 2020

Dorthe1986

Utroskab er altså ikke så sort/hvidt... Jeg er med på det for mange kan være enormt sårende, jeg synes da heller ikke det er specielt fedt, hvis min mand kom hjem og sagde han havde været med en anden. Men der er altså milevidt forskel på om man er notorisk utro, altså bare er konstant utro fordi man bare vil være det, eller om det sker fordi forholdet har skræntet eller hvad der nu ellers kan være galt, der gør at man nemmere bliver fristet, måske er ens behov blevet så tilsidesatte, at når man så endelig bliver set, så er det svært ikke at følge op på det.

Jeg ville i hvert ikke bare sige "jeg tilgiver aldrig utroskab", det må komme helt an på hvad der er sket og hvad der er årsagen. Der skal MEGET til førend jeg sætter min familie over styr. 

Man må jo også lige have det perspektiv at det ikke kun er de få, der er utro, men faktisk noget rigtig mange er eller har været. Hvorfor kan det mon være? 

Anmeld Citér

6. juni 2020

LSS

AnoMor skriver:

Stop dig selv. Du er så ensporet at du ikk kan se udover din egen næsetip. Derfor gider jeg ikke bruge mere tid på en person som dig. 

Der er kæmpe forskel på bevidst og ubevidst. 
for at tage dit eget eksempel på indkøb. Så bliver vi på et niveau hvor du kan følge med åbenbart. 
Går du ind i en butik og ser tilfældet en kjole f.eks som du tiltrækkes af med det samme, du ved du ikke skal have den, men du kan ikke lade være at købe den alligevel. Så du gør det, men ved samtidig det er forkert. Det var ikke BEVIDST at du købte kjole. For du vidste det var forkert. Men du kunne ikke lade være fordi dit UBEVIDSTE tager over fordi dine andre kjoler derhjemme er blevet for små. 

Du er i fulde ret til at mene at jeg har handlet forker for 17 ÅR siden. Det er jeg også enig i. Men da du aldrig selv har stået i en situation hvor du har været utro. Så hverken kan eller skal du på nogen måde tillægge mig handlinger du ikke ved noget som helst om. 

og det var sidste besked herfra til dig. 

Stop selv dig selv du. Hvem tror du lige du er. 

Anmeld Citér

6. juni 2020

Anonym

Oh Jesus.. Kan I to ikke bare blive enige om at være uenige? Hvorfor dog ødelægge en hel tråd om uenigheder, når det er subjektive meninger.. 

Anmeld Citér

6. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Oh Jesus.. Kan I to ikke bare blive enige om at være uenige? Hvorfor dog ødelægge en hel tråd om uenigheder, når det er subjektive meninger.. 

Det er præcis det jeg bliver ved at sige. Det er et emne der ikke kan diskuteres fordi der hverken er rigtig eller forkert. Men nogle mennesker er så ensporede at de kun ser deres egen mening som den rigtige. Og så siger jeg fra. for jeg vil ikk finde mig i at blive dømt og pålagt handlinger som man ikk kan udtale sig om, som samtidig er sket for 17 år siden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.