Har været min mand utro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Jamen, hvis man har det sådan og ingen selvkontrol har, så er man bedre tjent at være single end at føle sig "fanget" i et forhold eller det her med at holde den anden i forholdet for nar.

Ja, det er menneskeligt at fejle, men når man kan mærke at man har følelser for en elsker efter at have været sammen med vedkommende og stadig har følelserne så det ikke længere end" fejl", men noget man gør bevidst eller noget man er bevidst om. 

Helt enig. Længere varende utroskab er værre end en enkelt nat

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Det er konsekvensen af din handling. 
Det er klart at han vil bebrejde dig for en masse ting og ikke mindst bruge børnene i den sammenhæng, for det er netop de følelser han har. Du har ødelagt en familie. Måske har han ikke set forholdet være skrantende som du. 

Hvis han er villig til at arbejde for jeres forhold og tilgive dig dit(dine?) sidespring, kræver det et seriøst arbejde og en kæmpe indsats fra jer begge. Men det kræver at du først og fremmest fuldstændig dropper kontakten til din affære, hvis du selvfølgelig selv ønsker at kæmpe for jeres forhold. Det skal IKKE være for børnenes skyld. Det skal være fordi DU har lyst til at dele livet med din mand og få jer på rette spor og kæmpe i medgang og modgang. 

Følelser i klemme? Du skriver du er vanvittig forelsket i din affære. Så ud fra det må du jo have mistet følelserne og kærligheden til din mand. Man kan og skal ikke spille på to heste i min optik. 

Hvordan kan det være at du har valgt at være din mand utro? 

Det er jo en meget rodet situation. Men selvfølgelig vil der være følelser i klemme. Følelser at have svigtet sin mand og børn, kærlighed til elsker osv og måske også gammel kærlighed til ens mand, der er under overfladen - tanken om hvordan det måske har været.

For mig er det da meget klart at man ikke bare med sindsro splitter en familie af. Der er da mange følelser indvolveret.

Anmeld Citér

4. juni 2020

LSS

Sprit25 skriver:

Du kan være utro af mangr grunde. 

Spænding 

Fascinationen af et nyt menneske

Alkohol

En menneskelig fejl 

En menneskelig fejl? IKKE ENIG. Det er da en fyldt ud bevidst handling at sprede sine ben for en anden. Hun kunne have ladet vær, men valgte at gøre det alligevel. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

AnoMor

LSS skriver:

En menneskelig fejl? IKKE ENIG. Det er da en fyldt ud bevidst handling at sprede sine ben for en anden. Hun kunne have ladet vær, men valgte at gøre det alligevel. 

Her er jeg så IKKE enig. Jeg har været en kæreste utro engang. Jeg er på ingen måde stolt over det kan du være sikker på og jeg sagde det lige med det samme. 
men det var en fejl. Det kan ikke forklares på nogen måder så det forstås. Men helvedes meget alkohol, et rigtig dårligt forhold og ingen erindring om selve akten optil. Det er på ingen måde acceptabelt, det kan vi hurtigt blive enige om. 
mmen man kan sagtens fejle. Og specielt i et forhold der sejler. 
at forholdet så burde være sluttet længe før fejlen sker, det kan altid diskuteres. 
men så snart man fortsætter det bagefter. Så er det direkte bevidst og det er straks værre vil jeg mene. 
jeg gik selv fra min daværende kæreste. Ikke fordi han ikk kunne tilgive mig, det fik han slet ikke mulighed for. Men fordi jeg vidste at hvis jeg kunne gøre noget så geimt overfor ham i en brandert en gang. Så var forholdet så skidt at jeg ville kunne gøre det igen. Og det ville jeg ikke byde ham. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Soonmom

AnoMor skriver:

Her er jeg så IKKE enig. Jeg har været en kæreste utro engang. Jeg er på ingen måde stolt over det kan du være sikker på og jeg sagde det lige med det samme. 
men det var en fejl. Det kan ikke forklares på nogen måder så det forstås. Men helvedes meget alkohol, et rigtig dårligt forhold og ingen erindring om selve akten optil. Det er på ingen måde acceptabelt, det kan vi hurtigt blive enige om. 
at forholdet så burde være sluttet længe før fejlen sker, det kan altid diskuteres. 
men så snart man fortsætter det bagefter. Så er det direkte bevidst og det er straks værre vil jeg mene. 
jeg gik selv fra min daværende kæreste. Ikke fordi han ikk kunne tilgive mig, det fik han slet ikke mulighed for. Men fordi jeg vidste at hvis jeg kunne gøre noget så geimt overfor ham i en brandert en gang. Så var forholdet så skidt at jeg ville kunne gøre det igen. Og det ville jeg ikke byde ham. 

Men så burde man jo så lade være med at drikke hvis man ikke kan styre sig 

Helt enig i at når man knalder en anden mens man er i forhold, er det ikke en menneskelig fejl, men en kold og kynisk og helt bevidst handling, der vidner om en person med ingen samvittighed og medmenneskelighed

Anmeld Citér

4. juni 2020

AnoMor

Soonmom skriver:

Men så burde man jo så lade være med at drikke hvis man ikke kan styre sig 

Helt enig i at når man knalder en anden mens man er i forhold, er det ikke en menneskelig fejl, men en kold og kynisk og helt bevidst handling, der vidner om en person med ingen samvittighed og medmenneskelighed

Jeg har aldrig sagt noget om menneskelige fejl. Jeg sagde det var en fejl. Der er i min verden stor forskel på de to ting. 
Og jeg er hverken samvittighedsløs eller umedmenneskelig fordi jeg dummede mig som for 17 år siden. 
Jeg drak for meget, 18 år gammel og rigtig dum. Det kan vi hurtigt blive enige om. 
Men med en holdning som din pm bevidst og ubevidst så behøver vi slet ikke at diskuterer det. For det er en af de emner man aldrig vil forstå hinanden og i stedet ender i mudderkastning. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Anonym

Tjullehej skriver:

Det er jo en meget rodet situation. Men selvfølgelig vil der være følelser i klemme. Følelser at have svigtet sin mand og børn, kærlighed til elsker osv og måske også gammel kærlighed til ens mand, der er under overfladen - tanken om hvordan det måske har været.

For mig er det da meget klart at man ikke bare med sindsro splitter en familie af. Der er da mange følelser indvolveret.

Måske har jeg bare svært ved at forstå det og kunne ikke udtrykke mig bedre. 

Jeg forstår de følelser der er omkring at splitte en familie ad. Men hvis forholdet har været elendigt i en længere periode er løsningen jo ikke at afprøve kærligheden et andet sted. Så må man forinden gøre op med sig selv om man vil forlade sin mand og splitte familien ad - sommerferie eller ej. 
Der er aldrig et godt tidspunkt for en skilsmisse. Men uanset hvem der gør en ende på forholdet og hvornår, bliver man jo nødt til at “overleve” i det og komme igennem fx sommerferien alligevel. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

LSS

AnoMor skriver:

I min optik er det ikke grund nok til at sige det var en fejl. Alkohol eller ej, du tog et valg. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

AnoMor

LSS skriver:

I min optik er det ikke grund nok til at sige det var en fejl. Alkohol eller ej, du tog et valg. 

I din optik ja. 
igen, det er 17 år siden og har aldrig trådt ved siden af efterfølgende. For jeg lærte sq af min fejl. Netop fordi jeg ikke er samvittighedsløs. Jeg var dum !

Anmeld Citér

5. juni 2020

LSS

AnoMor skriver:

I din optik ja. 
igen, det er 17 år siden og har aldrig trådt ved siden af efterfølgende. For jeg lærte sq af min fejl. Netop fordi jeg ikke er samvittighedsløs. Jeg var dum !

Det er stadigvæk en bevidst handling at sprede ben for en anden end sin partner (med mindre der er tale om et overgreb)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.