Har været min mand utro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2020

LSS

kamikaze skriver:

Vil du ikke godt stoppe med det kvindefiendtlige udtryk "sprede ben"?

Øh nej? For det er jo det ‘man’ gør. Det er den måde jeg siger/skriver det på  det har jeg vel lov til?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2020

Babilooo

Vil du ikke godt stoppe med det kvindefiendtlige udtryk "sprede ben"?

Vi kan da være enige i at det er mindre pænt udtryk at sprede ben. Men det er ikke kvindefjendsk .. det er vel blot at skrive hvad man gør. Det svare til at skrive om om mand, at han ikke tilfældigt kommer til at stikke den ind.

Det er statement om hvad hun faktisk har gjort. At der så også er en del der tænker at det er amoralsk at være utro er en anden ting. Det giver vel mening at hun ikke her på siden får specielt meget støtte for gentagende gange at have været utro. Det er ikke kvindefjendsk at mene dette. Der er ikke tale om slut shaming. Man må sove med hvem man vil blot med rene linjer og uden st føre folk bag lyset. 
En mand der boller udenom har heller ikke min respekt.

Anmeld Citér

6. juni 2020

kamikaze

Tjullehej skriver:

Vi kan da være enige i at det er mindre pænt udtryk at sprede ben. Men det er ikke kvindefjendsk .. det er vel blot at skrive hvad man gør. Det svare til at skrive om om mand, at han ikke tilfældigt kommer til at stikke den ind.

Det er statement om hvad hun faktisk har gjort. At der så også er en del der tænker at det er amoralsk at være utro er en anden ting. Det giver vel mening at hun ikke her på siden får specielt meget støtte for gentagende gange at have været utro. Det er ikke kvindefjendsk at mene dette. Der er ikke tale om slut shaming. Man må sove med hvem man vil blot med rene linjer og uden st føre folk bag lyset. 

At have sex handler om en hel del mere end at bevæge sine ben. Man kan i øvrigt også godt have sex med samlede ben (apropos forklaringen om at det skulle være en faktuel beskrivelse). Jeg tror godt vi alle kan være enige om at ben-bevægelserne ikke er det oprørende element i utroskab.

Det er et udtryk der bruges for at slutshame kvinder der har sex. Deraf kvindediskriminerende.

Anmeld Citér

6. juni 2020

Abracadabra

Tjullehej skriver:

Udtrykket ‘at sprede ben’ beskriver en helt passiv kvinderolle. Og tager al gensidigheden ud af akten. 

Jeg deler opfattelsen af, at det er kvindefjendsk.  

Anmeld Citér

6. juni 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LSS skriver:

Øh nej? For det er jo det ‘man’ gør. Det er den måde jeg siger/skriver det på  det har jeg vel lov til?  

Lyder kedeligt ... 

Anmeld Citér

6. juni 2020

LSS

Mor og meget mere skriver:

Lyder kedeligt ... 

Anmeld Citér

6. juni 2020

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
LSS skriver:

Det helt færdigt det der. Utroskab er en bevidst handling. Mener folk anderledes må det være fordi de selv er dem der bare spreder ben ‘heeeeelt ubevidst’ 

Tja... jeg mener bestemt ikke det samme som dig. Og jeg har aldrig været utro, eller oplevet utroskab (hvad jeg ved af). 

Anmeld Citér

6. juni 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ordsproget er vel egentlig pænt ligegyldigt i forhold til problematikken. For hulan altså - 

Anmeld Citér

6. juni 2020

Abracadabra

CKJ skriver:

Ordsproget er vel egentlig pænt ligegyldigt i forhold til problematikken. For hulan altså - 

Du har selvfølgelig ret. Samtidig synes jeg, at man skal gøre sig umage med ikke at slutshame andre kvinder. Ville du omtale din og din mands kærlighedsliv med ordene ‘jeg spredte ben’? 

Nu har jeg aldrig været min mand utro, men hvis jeg havde, ville det have været sex med gensidigt samtykke og forhåbentlig nydelse for begge parter. At nedgøre et samleje med udtrykket ‘at sprede ben’ er unødvendigt. 

Anmeld Citér

6. juni 2020

Anonym

CKJ skriver:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.