Jeg røg under mine 2 første graviditeter. Jeg satte fornruget meget ned, men ikke desto mindre røg jeg. Jeg fik dengang af vide det samme omkring stress, som et par stykker også har fået af vide. Mine graviditeter ligger så henholdsvis 17 og 15 år tilbage, så nogle læger/jordmødre råder ikke bedre endnu, det er da trist når det er fagpersonale som ikke er mere opdateret.
Jeg ville da i dag ønske at jeg havde droppet smøgerne dengang, da det uden tvivl ville have været det bedste. Men gjort er desværre gjort, jeg tog et valg dengang, og har sidenhen fået meget mere informationer omkring virkningen af røg, og valgte at smide smøgerne inden jeg blev gravid med Lærke. Om det er et tilfælde, det jeg ikke, men fakta er at jeg fødte Lærke til termin, og ikke før som ved de 2 første. Hun har stort set aldrig nogen sygdomme, hvor de 2 første havde mange de første år. De 2 store har haft mange hud problemer, hvor Lærke ingen har.
Så for mig behøver jeg ikke vide mere om røg, svarene er tydelige for mig. Jeg har været røg-fri i 4 år nu, efter 17 års røg.
Anmeld