Rygning under graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2009

Sees

lsvendsen skriver:

At drikke et glas rødvin til maden kan da overhovedet ikke sammenlignes med at ryge!!! Dit barn lider under hver eneste cigaret, hvorfor vil I rygere ikke acceptere at det er et FACT!!! hvis man absolut skal sammenligne noget så ville det da være at drikke sig en kæp i øret hver dag eller ryge, de to ting er nok nogenlunde lige skadelige!!!

Hilsen Line som hverken ryger eller drikker...

Jeg vil GODT acceptere at det er et FACT, men jeg vil f***me også have lov til at blive accepteret for at jeg tog mit valg - Og mit valg var at ryge .. Men det bliver man jo ikke. Nej, man bliver istedet for stemplet så en mega dårlig, uansvarlig og egoistisk mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

Mor.sander

Znuzke skriver:

Men når nu der er undersøgelser der viser noget andet - så er det kun en dårlig undskyldning.....

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Juliane+Marie+Centret/Klinikker/Obstetrisk+Klinik/Graviditeten/Rygning

Jeg ved da godt at der er undersøgelser der viser andet, men når man få det afvide af jordmor/læge, altså fagpersoner, er det så forkert at følge deres anvisninger.. Ja det er måske naivt, men de er der trods alt for at vejlede en...

Anmeld

25. oktober 2009

lsvendsen

NoOne skriver:

Jeg vil GODT acceptere at det er et FACT, men jeg vil f***me også have lov til at blive accepteret for at jeg tog mit valg - Og mit valg var at ryge .. Men det bliver man jo ikke. Nej, man bliver istedet for stemplet så en mega dårlig, uansvarlig og egoistisk mor.

jaja ryg du bare... jeg er bare lidt træt af at høre på alle de rygere der hele tiden bortforklarer med "at min mor røg og jeg fejler ikke noget, min søster røg under alle hendes 15 graviditeter ingen af handes børn fejler noget og bla bla bla..."

Det med rygning er bare ikke en lille ubetydelig ting, det kan have store konsekvenser for ens barn og det handler bare om at indse det og indrømme det så må I rygere for min skyld ryge 60 cigaretter om dagen, der ER nemlig jeres valg selvom det er den lille stakkel i maven kommer til at bøde for det...

Anmeld

25. oktober 2009

Mor.sander

NoOne skriver:

Tror bare at vi skal danner en klub - Med navnet de dårlige og uansvarlige mødre  

Uanset hvad vil sådan nogen som os altid blive sablet ned og det må vi acceptere om vi vil det eller ej!

Men uanset hvad andre mener, så er vi lige så gode mødre som alle andre påtrods af vores røg

Anmeld

25. oktober 2009

Sees

lsvendsen skriver:

jaja ryg du bare... jeg er bare lidt træt af at høre på alle de rygere der hele tiden bortforklarer med "at min mor røg og jeg fejler ikke noget, min søster røg under alle hendes 15 graviditeter ingen af handes børn fejler noget og bla bla bla..."

Det med rygning er bare ikke en lille ubetydelig ting, det kan have store konsekvenser for ens barn og det handler bare om at indse det og indrømme det så må I rygere for min skyld ryge 60 cigaretter om dagen, der ER nemlig jeres valg selvom det er den lille stakkel i maven kommer til at bøde for det...

Jeg har ALDRIG sagt at det en lille ubetydelig ting .. Men folk maler sgu også fanden på væggen !
Og jeg synes det er flot at folk kan stoppe med at ryge, fra dag til dag, og jeg synes det er FLOT at ikke-rygere er SÅ gode at de ikke gør noget forkert overhovedet overfor deres små pus.
Men JEG var ikke stærk nok til at stoppe med at ryge, og det er jeg stadig ikke .. Men det gør mig sgu ikke til en dårligere mor, tro det eller la' vær' !!!

Og nej, min mor ryger ikke, og har ALDRIG røget

Anmeld

25. oktober 2009

Sees

Mor.sander skriver:

Tror bare at vi skal danner en klub - Med navnet de dårlige og uansvarlige mødre  

Uanset hvad vil sådan nogen som os altid blive sablet ned og det må vi acceptere om vi vil det eller ej!

Men uanset hvad andre mener, så er vi lige så gode mødre som alle andre påtrods af vores røg

Ja, det kunne da godt være man skulle det
Men nej, jeg vil ikke acceptere at blive stemplet som en dårlig og uansvarlig mor, fordi jeg valgte at småryge under min graviditet - måske dem der kan sidde og blive så HARM over folk der ryger, skulle accepterer at nogle har de svagheder.

Anmeld

25. oktober 2009

lsvendsen

ER der nogen der rent faktisk her i debatten der har skrevet at rygere er dårlige mødre??? Jeg har ihvertfald ikke skrevet det og det mener jeg heller ikke, det ervist bare en undskyldning så I kan spille fornærmede men hold jer nu til det det handler om....

Er det farligt for ens ufødte barn at ryge eller er det ikke?? DET er det, det er blevet slået fast mange mange gange... Bare det at rygning fordobler risikoen for vuggedød  får mig til at gyse!!!

Anmeld

25. oktober 2009

frk andreasen

NoOne skriver:

Jeg er ryger, og røg også under min graviditet - Jeg kunne ikke stoppe. Jeg prøvede at stoppe, men gik simpelthen helt ned, af det. Jeg røg maks 5 cigeratter om dagen.
Rygning er en afhængighed, lige så vel som stoffer og alkohol, det er ikke bare sådan lidt til at stoppe - Uden at det får konsekvenser.
Og JEG valgte at ryge - Ellers havde jeg udsat min søn for stress i stedet for, så det var at vælge mellem pest eller kolera !!
Så må I kalde mig egoistisk, eller uansvarlig, men jeg tror ikke på at man kan stoppe med at ryge, før man er psykisk parat til det, og det var jeg overhovedet ikke på det tidspunkt, og er det stadig ikke ! - Og det skal lige siges at jeg har fået en yderst velskabt søn.
Og så skal det også lige siges at jeg stadig ryger, og det forgår ude på terassen.

jeg trappede ned under min første. graviditet og i de 3 år der snart er gået har jeg kun røget en nat smøg, så nu er jeg 19+0 henne og ryger stadig de få hiv lige inden jeg skal sove. jeg føler at de hiv kan jeg ikke komme af med. og min læge og jm siger at det ikke er slemt. men de ser self. at jeg dropper den osse. jeg kan da osse lade være med at ryge de hiv men så kan jeg ikke sove..

tanja 19+0

Anmeld

25. oktober 2009

oo

Hvor har du den påstand fra...jeg kunne godt tænke mig at læse en artikel/undersøgelser der understøtter det?

Eva.

Anmeld

25. oktober 2009

wamse

Jeg røg under mine 2 første graviditeter. Jeg satte fornruget meget ned, men ikke desto mindre røg jeg. Jeg fik dengang af vide det samme omkring stress, som et par stykker også har fået af vide. Mine graviditeter ligger så henholdsvis 17 og 15 år tilbage, så nogle læger/jordmødre råder ikke bedre endnu, det er da trist når det er fagpersonale som ikke er mere opdateret.

Jeg ville da i dag ønske at jeg havde droppet smøgerne dengang, da det uden tvivl ville have været det bedste. Men gjort er desværre gjort, jeg tog et valg dengang, og har sidenhen fået meget mere informationer omkring virkningen af røg, og valgte at smide smøgerne inden jeg blev gravid med Lærke. Om det er et tilfælde, det jeg ikke, men fakta er at jeg fødte Lærke til termin, og ikke før som ved de 2 første. Hun har stort set aldrig nogen sygdomme, hvor de 2 første havde mange de første år. De 2 store har haft mange hud problemer, hvor Lærke ingen har.

Så for mig behøver jeg ikke vide mere om røg, svarene er tydelige for mig. Jeg har været røg-fri i 4 år nu, efter 17 års røg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.