Rygning under graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

LouiseNielsen

Der er nogen der sidder og siger at der er forskel på om man ryger eller drikker et glas rødvin, tager en øl til maden osv....

Det kan i jo sådan set ik vide en skid om!!! Det er ikke bevist hvor meget alkohold der skal til for det skader barnet, så i princippet kan det glas alkohold i drikker være mere farligt for barnet end det barn der bliver udsat for 2-5 smøger om dagen....

Jeg ville føle mig som en mere uansvarlig mor ved at ta et glas rødvin end ved at ryge en smøg.... Nu gør jeg ingen af delene så jeg må være den helt perfekte mor i mange af hønsegårdens mødre! FEDT!!

Jeg syntes at hvis man kan holde op med at ryge, så skal man da selvfølgelig det, da det klart er bedst. Og det ved de rygende mødre også! Men kan man ikke, så syntes jeg det er en stor ting at man i det minddste kan sætte forbruget betydeligt ned.... Det er beder end slet ik at gøre noget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

engel24

Mona22 skriver:

Nu har der været så meget oppe omkring rygning osv.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening som gravide og forældre, rygere eller ikke rygere, hvad i synes om dem som punser løs mens de er gravide eller er sammen med deres børn mens de gør det...

Personligt er jeg lidt forvirret på dette område, for er da klar over det ikke er sundt for barnet at der ryges når man er gravid, men på den anden side ved jeg min egen mor røg da hun ventede mig og mine 2 ældre søskende.. Og så vidt jeg ved fejler vi da ikke noget...

Stoppede dog selv med at ryge da jeg blev gravid...

Mona 24+3

Jeg kan blive så fornærmet når jeg ser " unge mødre" og de ryger idet de er gravide .... ingen respekt for det overhovedet ... fosteret kan ikke sige fra ....

Anmeld

26. oktober 2009

qp

Sidder seriøst her i mit stille sind og ryster på hovedet  Hva fanden tænker i på   Tror slet ikke det her emne behøver at blive diskuteret,,  Alle jeres undskyldninger om dit og dat ,, bil  os ,, mm  .. Svært at fatte man har en baby i maven  Jeg er rystet og dybt bekymret .

Jamen folk må da også kunne respektere, at det for nogle er skide svært at holde op med, at ryge. Men istedet skal man høre på hvilket forfærdeligt menneske man er osv - man fastholdes i, at "være en uansvarlig mor" fremfor, at blive forstået i "at det er svært" og hjulpet igennem det.

Anmeld

26. oktober 2009

Barbamama

guggle skriver:

Klart at folk dømmer, når de hører om eller ser børn blive udsat for skade. Om det så er røg, druk, stoffer, mishandling af den ene eller anden art. Opførsel der skader en lille baby, et barn eller en voksen for den sags skyld, er bare IKKE okay og det bliver det ALDRIG. Så led ikke efter nogen der ønsker at acceptere at i "BARE" har valgt at ryge fordi det er nemmere end at stoppe. Jeg forstår godt at det kan virke surrealistisk at man er gravid, men når man nu er vidende om det fakta at man er....så børn man sætte alle kræfter ind for at stoppe. Det er så mange muligheder for at få hjælp til at stoppe. Og man skylder det stakkels lille lidende barn at afprøve hver og én. Jeg har ikke haft let ved at holde op med at ryge. Men det handler jo om, om man ønsker det bedste for ens barn. Det nytter jo heller ikke noget at være bagklog, når først skaden er sket og barnet har lidt vuggedøden eller noget andet frygteligt. Jeg ønskede mig bare så meget det barn, da jeg ventede mig og ville ikke risikere at miste det eller udsætte det for skade.

Hvordan kan i være villige til blot at ryste på skuldrene over at jeres barn lider skade, men i hiver næste storm af gift ned igennem systemet, ned til jeres lidende barn?????

Hvis man kan træffe et valg om at skade sit barn, skal man også kunne forstå at man ER en dårligere mor på lige det PUNKT!!!

Man kan ikke blot lukke øjnene for at det er meget skadeligt og bare lade stå til. Det er ondt og egoistisk. Læner i jer så også blot tilbage og trækker på skuldrene, når folk skader deres barn på andre måder????

Tror det er det forkerte sted i prøver at rense jeres samvittighed... Det renses bedst med et rygestop!

Det kunne ikke siges bedre!!!!!!!!

Anmeld

26. oktober 2009

Barbamama

engel24 skriver:

Jeg kan blive så fornærmet når jeg ser " unge mødre" og de ryger idet de er gravide .... ingen respekt for det overhovedet ... fosteret kan ikke sige fra ....

Ja jeg skældte også fjersynet ud i går da hende der er gravid med tvillinger sad og røg mens hun havde veer. Jeg tænkte bare hvad fanden har du gang i?????  Og ja det er fordi jeg synes det er synd for barnet. Man ville jo heller aldrig give sit nyfødte barn en smøg i kæften og sige værsgo og ryg lille skat. Det er sikkert ikke så farligt... Jeg er ikke død af det endnu...

Anmeld

26. oktober 2009

Sees

??
Er det så fordi du mener at det kun er Unge Mødre der ryger ?

Anmeld

26. oktober 2009

Mca<3

qp skriver:

Jamen folk må da også kunne respektere, at det for nogle er skide svært at holde op med, at ryge. Men istedet skal man høre på hvilket forfærdeligt menneske man er osv - man fastholdes i, at "være en uansvarlig mor" fremfor, at blive forstået i "at det er svært" og hjulpet igennem det.

Jeg kan ikke respektere at folk syntes det er svært og så ryger vidre ..

I min verden er man bare ikke gravid og ryger . Jeg har røget i 12 år og sagde til mig selv jeg skulle være stoppet 2 mdr før vi begyndte at blive gravide ,,

Kunne jeg ikke stoppe skulle jeg self. heller ikke blive gravid .. Det er en stor selfølge som overhoved ikke står til diskution .

Anmeld

26. oktober 2009

Barbamama

Moar ,,, skriver:

Jeg kan ikke respektere at folk syntes det er svært og så ryger vidre ..

I min verden er man bare ikke gravid og ryger . Jeg har røget i 12 år og sagde til mig selv jeg skulle være stoppet 2 mdr før vi begyndte at blive gravide ,,

Kunne jeg ikke stoppe skulle jeg self. heller ikke blive gravid .. Det er en stor selfølge som overhoved ikke står til diskution .

Skide sejt. Jeg have røget i 9år da jeg stoppede. Det var ikke fordi jeg blev gravid, men det har altid været min holdning at jeg ikke vil ryge mens jeg var gravid og min datter skal heller ikke være steder hvor der bliver røget....

Anmeld

26. oktober 2009

Mca<3

michella80 skriver:

Skide sejt. Jeg have røget i 9år da jeg stoppede. Det var ikke fordi jeg blev gravid, men det har altid været min holdning at jeg ikke vil ryge mens jeg var gravid og min datter skal heller ikke være steder hvor der bliver røget....

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan folk kan forene de 2 ting .. Røg og graviditet ...  Da jeg fik min første for snart 17 år siden blev rygning forbudt i mit hjem og har været det siden ...    Super du stoppede men reelt skal rygere der stopper pga deres graviditet ikke roses ...Det er sgu en selfølge ...  

Anmeld

26. oktober 2009

Barbamama

Moar ,,, skriver:

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan folk kan forene de 2 ting .. Røg og graviditet ...  Da jeg fik min første for snart 17 år siden blev rygning forbudt i mit hjem og har været det siden ...    Super du stoppede men reelt skal rygere der stopper pga deres graviditet ikke roses ...Det er sgu en selfølge ...  

ja det mener jeg jo også men det er det ikke for mange. Men ja jeg indrømmer blankt at jeg bliver forarget, vred og alt muligt andet når jeg ser en gravid der ryger. Jeg kan slet ikke have det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.