Rygning under graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2009

Sees

Moaar skriver:

Ja, du har netop ret i, at rygning er en afhængighed. Og denne afhængighed giver du videre til dit barn, når du ryger under graviditeten. Når du så føder, tvinger du dit barn til at tage den kolde tyrker som du selv burde have taget. Barnet får jo abstinenser, når det ikke længere får den nikotin, som det har været vant til. DET ER DA TOPMÅLET AF EGOISME, AT LADE BARNET GENNEMGÅ DETTE I STEDET FOR DIG SELV!!!

Men det er jo så også bevist at barnet ville blive lige så påvirket af det, hvis jeg havde stress, som hvis jeg ryger - Igen, det er at vælge imellem pest eller kolra !!!!
Men synes det er FINT at du har den holdning - Den skal jeg sgu ikke tage fra dig, men jeg nægter at tro på at du ikke gjort noget under din graviditet, som kunne have skadet barnet - Drak kaffe, gik med makeup, brugte parfume eller deoderant, spiste NONøkologisk - Eller indånede bilos - You Name It !!!
Vi tager for fanden alle sammen valg her i livet, som VI synes er bedst for OS, men som andre er uenige i, og måske kommer det til at bide os selv i røven en dag, eller måske kommer til os til gavn - Jeg valgte at ryge, du er uenig - FÆRDIG!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2009

Honningblomst

NoOne skriver:

Men det er jo så også bevist at barnet ville blive lige så påvirket af det, hvis jeg havde stress, som hvis jeg ryger - Igen, det er at vælge imellem pest eller kolra !!!!
Men synes det er FINT at du har den holdning - Den skal jeg sgu ikke tage fra dig, men jeg nægter at tro på at du ikke gjort noget under din graviditet, som kunne have skadet barnet - Drak kaffe, gik med makeup, brugte parfume eller deoderant, spiste NONøkologisk - Eller indånede bilos - You Name It !!!
Vi tager for fanden alle sammen valg her i livet, som VI synes er bedst for OS, men som andre er uenige i, og måske kommer det til at bide os selv i røven en dag, eller måske kommer til os til gavn - Jeg valgte at ryge, du er uenig - FÆRDIG!!!!

Hvor har du den påstand fra...jeg kunne godt tænke mig at læse en artikel/undersøgelser der understøtter det?

Eva.

Anmeld

24. oktober 2009

Sees

Eva skriver:

Hvor har du den påstand fra...jeg kunne godt tænke mig at læse en artikel/undersøgelser der understøtter det?

Eva.

Jeg har ikke personligt selv læst det, det var faktisk min læge der fortalte mig det, da jeg fortalte hende om min situation.

Anmeld

24. oktober 2009

Honningblomst

NoOne skriver:

Jeg har ikke personligt selv læst det, det var faktisk min læge der fortalte mig det, da jeg fortalte hende om min situation.

Den holder ikke, det er helt sikkert.

Anmeld

24. oktober 2009

Sees

Eva skriver:

Nej, men så lad os sige den IKKE holder - Det kan også være skide ligegyldigt !!
For mig var det at vælge mellem pest eller kolera hvis jeg skulle kvitte smøgerne. Jeg er PISSE træt af at høre på folks fordomme .. Sket er sket, og jeg kan ikke gøre en skid ved det nu, og igen det var MIT valg - Noget i andre ikke er enige i, så er det vel ikke længere ?
Jeg føler mig rimelig provokeret af at folk sætter det op som de gør .. For det JEG læser mellem linjerne er at jeg er verdens dårligste og mest uansvarlige mor, når jeg kan udsætte min søn for sådan noget.

Anmeld

24. oktober 2009

ekzunz

Eva skriver:

Nej - den holder nemlig ikke! Det er en dårlig undskyldning for ikke at sætte sit barn før sig selv.

Det her er kopieret fra Rigshospitalet.dk:

Rygning og stress
Er det ikke bedre, at jeg bliver ved med at ryge for at undgå stress, end at jeg holder op og derved stresser mig selv og mit ufødte barn?
Nej, man har fundet ud af, at den stress du udsætter dig selv for, når du holder op med at ryge ikke har betydning for dit ufødte barn, så det er bedre at holde op med at ryge end at fortsætte.

Og linket er her: (det vægter lidt tungere når man har dokumentationen i orden)

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Juliane+Marie+Centret/Klinikker/Obstetrisk+Klinik/Graviditeten/Rygning/

Anmeld

24. oktober 2009

LouiseNielsen

Nu ryger jeg ikke selv, så kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det er at skulle stoppe med at ryge pga en graviditet....

Nej man bør ikke ryge når man venter sig, eller ammer eller for den sags skyld er sammen med sine børn.

Min mor røg da hun vente mig, hun rød da jeg blev ammet og hun har røget hele min barndom igennem og jeg fejler intet, hverken på den ene eller den anden måde.... Siger ikke at det er sådan for alle, men man skal også passe på man ikke maler fanden på væggen. Der er forskel på om man ryger 2 eller 20 smøger om dagen, og fungere man bedst hvis man får sin morgen og aften smøg, så syntes jeg sku det er oki, frem for man bliver stesset og har det skidt over ikke at få dem.....

Anmeld

24. oktober 2009

Honningblomst

Znuzke skriver:

Nej - den holder nemlig ikke! Det er en dårlig undskyldning for ikke at sætte sit barn før sig selv.

Det her er kopieret fra Rigshospitalet.dk:

Rygning og stress
Er det ikke bedre, at jeg bliver ved med at ryge for at undgå stress, end at jeg holder op og derved stresser mig selv og mit ufødte barn?
Nej, man har fundet ud af, at den stress du udsætter dig selv for, når du holder op med at ryge ikke har betydning for dit ufødte barn, så det er bedre at holde op med at ryge end at fortsætte.

Og linket er her: (det vægter lidt tungere når man har dokumentationen i orden)

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Juliane+Marie+Centret/Klinikker/Obstetrisk+Klinik/Graviditeten/Rygning/

Præcis!! Tak.. har lige siddet og læst en masse gode og dokumenteret artikler om det...faktisk udsætter en ryger dagligt sit ufødte barn for stress...hver gang kroppen mangler nikotin vil barnet mærke stress og når rygeren føler sig afstresset så er det sådan os ikke rygere har det altid.

Vælger man at ryge, så må man indse og indrømme at man også vælger at udsætte sit barn for en kæmpe sundhedsmæssig risiko...fordi afhængigheden vægter tungere end ens barn, åbenbart?

Knus Eva.

Anmeld

24. oktober 2009

ekzunz

LouiseLarsen skriver:

Nu ryger jeg ikke selv, så kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det er at skulle stoppe med at ryge pga en graviditet....

Nej man bør ikke ryge når man venter sig, eller ammer eller for den sags skyld er sammen med sine børn.

Min mor røg da hun vente mig, hun rød da jeg blev ammet og hun har røget hele min barndom igennem og jeg fejler intet, hverken på den ene eller den anden måde.... Siger ikke at det er sådan for alle, men man skal også passe på man ikke maler fanden på væggen. Der er forskel på om man ryger 2 eller 20 smøger om dagen, og fungere man bedst hvis man får sin morgen og aften smøg, så syntes jeg sku det er oki, frem for man bliver stesset og har det skidt over ikke at få dem.....

Min far har også altid røget og jeg fejler heller ikke noget som helst, men derfor kan jeg slet ikke acceptere at man vælger at ryge når man er gravid eller ammer.

Det var måske ok dengang vi var børn, men man kan da ikke lukke øjnene for videnskaben! Jeg synes man har pligt til at blive klogere og gøre sit bedste, og når alle undersøgelser viser at det er meget farligt og usundt at ryge når man er gravid, så er der ingen undskyldning for ikke at stoppe.

Anmeld

24. oktober 2009

Maise

Mona22 skriver:

Nu har der været så meget oppe omkring rygning osv.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening som gravide og forældre, rygere eller ikke rygere, hvad i synes om dem som punser løs mens de er gravide eller er sammen med deres børn mens de gør det...

Personligt er jeg lidt forvirret på dette område, for er da klar over det ikke er sundt for barnet at der ryges når man er gravid, men på den anden side ved jeg min egen mor røg da hun ventede mig og mine 2 ældre søskende.. Og så vidt jeg ved fejler vi da ikke noget...

Stoppede dog selv med at ryge da jeg blev gravid...

Mona 24+3

Jeg stoppede med at ryge ca 2 måneder før jeg blev gravid. Har altid holdt på at den dag vi satte os for at lave barn er det bare fuldstændig slut med rygning. Har set en film omkring hvad der sker når man ryger under graviditeten. Barnetn puls stiger helt ekstremt og først 20-30 min efter en smøg er den faldet igen, dertil når de bliver større, kan man se hvordan de ligger og gisper når moren ryger. Det var skrækkeligt at se på. Jeg er meget imod rygning når der især er fostre, bayer, børn og ikkerygere til stede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.