Rygning under graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2009

guggle

Jeg synes nu ikke det er til diskussion om det er ok at ryge under graviditet eller for den sags skyld bagefter. Jeg er selv X-ryger og stoppede da jeg blev gravid. Og i princippet accepterer jeg heller ikke de der har andre holdninger. For man kan ikke komme uden om at det er utroligt sundhedsskadeligt og det bør man ikke udsætte hverken børn eller andre for. Jeg ved det er svært at stoppe, men det skylder man sit barn. Og i dagens DK er der mange rygestop tilbud samt alternative muligheder. Jeg bliver virkelig harm, når jeg ser en gravid eller ammende med en smøg i kæften. Eller forældre i det heletaget, som ryger i nærheden af deres børn.

Og ingen kan sige at de har født et sundt og rask barn, selvom de røg under graviditet, for tiden kan vise noget andet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Man skal nok kun vælge at deltage i denne debat, hvis man kan håndtere at mange folk er stærkt imod at man som gravid udsætter sit barn for gift.

Da jeg blev gravid spurgte jeg mig selv hvad jeg ville have. Smøger eller baby, og det blev så baby, og smøgerne blev kvittet samme dag.

For mig personligt var det et valg der skulle træffes. Jeg følte ikke jeg havde krav på begge dele.

Anmeld

25. oktober 2009

Mor.sander

NoOne skriver:

Jeg har ikke personligt selv læst det, det var faktisk min læge der fortalte mig det, da jeg fortalte hende om min situation.

Jeg vil altså bakke NoOne op her, for jeg fik det samme afvide af min jordmor... Så det er ikke bare en dårlig undskyldning Eva!

Anmeld

25. oktober 2009

ekzunz

Mor.sander skriver:

Jeg vil altså bakke NoOne op her, for jeg fik det samme afvide af min jordmor... Så det er ikke bare en dårlig undskyldning Eva!

Men når nu der er undersøgelser der viser noget andet - så er det kun en dårlig undskyldning.....

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Juliane+Marie+Centret/Klinikker/Obstetrisk+Klinik/Graviditeten/Rygning

Anmeld

25. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Medmindre det er et uheld man bliver gravid, kan man jo stresse af inden.

Dvs starte rygestoppet inden man bliver gravid. Brug diverse rygestopgrupper, nikotinprodukter eller receptpligtige lægemidler til at komme igennem.

Og NÅR man så er blevet røgfri og stoppet med at stresse over det, SÅ er man nok klar til at stifte familie.

Selvom jeg savnede at ryge, da jeg stoppede, stressede jeg nu mere over tanken om hvad det gjorde ved mit barn hvis jeg fortsatte. Jeg var ret så naiv og troede det var normen indtil jeg fik en profil herinde.

Anmeld

25. oktober 2009

Sees

RGN skriver:

Medmindre det er et uheld man bliver gravid, kan man jo stresse af inden.

Dvs starte rygestoppet inden man bliver gravid. Brug diverse rygestopgrupper, nikotinprodukter eller receptpligtige lægemidler til at komme igennem.

Og NÅR man så er blevet røgfri og stoppet med at stresse over det, SÅ er man nok klar til at stifte familie.

Selvom jeg savnede at ryge, da jeg stoppede, stressede jeg nu mere over tanken om hvad det gjorde ved mit barn hvis jeg fortsatte. Jeg var ret så naiv og troede det var normen indtil jeg fik en profil herinde.

Men nu var det jo et uheld at jeg blev gravid - Og ikke nok med det blev det først opdaget da jeg var 20 uger henne !

Og jo, jeg kan godt håndtere at folk er kraftigt imod mig - Hver sin mening - det jeg IKKE kan håndtere er at folk ikke  respektere MIT valg - Og at de ligefrem får det til at lyde som om at man er en dårligere mor, end andre, fordi man er ryger.

Anmeld

25. oktober 2009

Betina88

Der er mange der ryger under graviditeten , og man hører intet om at børn ha' ta'et skadet af det .. Det er mest alkoholden der ta'r skadet på barnet ..

Hvis folk vil ryge , så la' dem .. Jeg er begyndt igen , efter jeg havde født nogle uger efter .. Der ku' jeg ikk' holde den længere .. Savnede bare en smøg .. Så jeg ryger hist og pist ..

Anmeld

25. oktober 2009

Sees

lsvendsen skriver:

ER der nogen der rent faktisk her i debatten der har skrevet at rygere er dårlige mødre??? Jeg har ihvertfald ikke skrevet det og det mener jeg heller ikke, det ervist bare en undskyldning så I kan spille fornærmede men hold jer nu til det det handler om....

Er det farligt for ens ufødte barn at ryge eller er det ikke?? DET er det, det er blevet slået fast mange mange gange... Bare det at rygning fordobler risikoen for vuggedød  får mig til at gyse!!!

Ja, det siger man, men har du nogensinde hørt nogen sige "Vores nabos søn døde vuggedød, fordi moren røg under gravditeten" ?

Nej der er ikke nogen der har sagt ordet "Dårlig mor" direkte, men der er nogle der har kaldt op Egoistiske, og mener også der stod uansvarlige - Og det kan være godt det samme.

Anmeld

25. oktober 2009

Sees

lsvendsen skriver:

ER der nogen der rent faktisk her i debatten der har skrevet at rygere er dårlige mødre??? Jeg har ihvertfald ikke skrevet det og det mener jeg heller ikke, det ervist bare en undskyldning så I kan spille fornærmede men hold jer nu til det det handler om....

Er det farligt for ens ufødte barn at ryge eller er det ikke?? DET er det, det er blevet slået fast mange mange gange... Bare det at rygning fordobler risikoen for vuggedød  får mig til at gyse!!!

Og nej, jeg er ikke fornærmet på nogle som helst, men hvis jeg skal accpetere jeres meninger og valg, så bliver I jo også nød til at acceptere mine meninger - Og det er der det bliver svært !!!

Anmeld

25. oktober 2009

lsvendsen

LineD skriver:

Der er jo uendelige meninger om emnet og ligemeget hvor meget vi diskuterer det, så bliver vi aldrig enige

Mit svar er, at det er op til hver enkelt at træffe et valg, nøjagtig som at drikke et glas rødvin til maden. Og hvad folk vælger, er jo deres sag. Det er ikke noget jeg dømmer dem på.

At drikke et glas rødvin til maden kan da overhovedet ikke sammenlignes med at ryge!!! Dit barn lider under hver eneste cigaret, hvorfor vil I rygere ikke acceptere at det er et FACT!!! hvis man absolut skal sammenligne noget så ville det da være at drikke sig en kæp i øret hver dag eller ryge, de to ting er nok nogenlunde lige skadelige!!!

Hilsen Line som hverken ryger eller drikker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.