Rygning under graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2009

Sees

LouiseLarsen skriver:

Nu ryger jeg ikke selv, så kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det er at skulle stoppe med at ryge pga en graviditet....

Nej man bør ikke ryge når man venter sig, eller ammer eller for den sags skyld er sammen med sine børn.

Min mor røg da hun vente mig, hun rød da jeg blev ammet og hun har røget hele min barndom igennem og jeg fejler intet, hverken på den ene eller den anden måde.... Siger ikke at det er sådan for alle, men man skal også passe på man ikke maler fanden på væggen. Der er forskel på om man ryger 2 eller 20 smøger om dagen, og fungere man bedst hvis man får sin morgen og aften smøg, så syntes jeg sku det er oki, frem for man bliver stesset og har det skidt over ikke at få dem.....

Kunne ikke have sagt det bedre selv - Tak !!
Og som jeg også skriver længere oppe, så røg jeg MAKS 5 smøger om dagen. - Og gør det stadig.
Og så synes jeg at folk er begyndt at gå lige lovligt højt op i hvad andre gør - Hvad blev der sagt for 20-30 år siden ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2009

Honningblomst

LouiseLarsen skriver:

Nu ryger jeg ikke selv, så kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det er at skulle stoppe med at ryge pga en graviditet....

Nej man bør ikke ryge når man venter sig, eller ammer eller for den sags skyld er sammen med sine børn.

Min mor røg da hun vente mig, hun rød da jeg blev ammet og hun har røget hele min barndom igennem og jeg fejler intet, hverken på den ene eller den anden måde.... Siger ikke at det er sådan for alle, men man skal også passe på man ikke maler fanden på væggen. Der er forskel på om man ryger 2 eller 20 smøger om dagen, og fungere man bedst hvis man får sin morgen og aften smøg, så syntes jeg sku det er oki, frem for man bliver stesset og har det skidt over ikke at få dem.....

Og her har du hele problematikken og åbenbart undskyldningen for mange rygere...for nej, det er ikke alle der tager skader, men vidste din mor at lige netop du ikke gjorde (hvem ved om du har taget skade, tænker på sigt) men det er jo det samme med at køre med børn uden at være spændt fast i bilen...hvem ville turde at gøre det? Nej vel, og det selvom der er stor chance for det ikke er dit barn der drøner ud af forruden, men hvem tør løbe risikoen?

Anmeld

24. oktober 2009

Honningblomst

NoOne skriver:

Kunne ikke have sagt det bedre selv - Tak !!
Og som jeg også skriver længere oppe, så røg jeg MAKS 5 smøger om dagen. - Og gør det stadig.
Og så synes jeg at folk er begyndt at gå lige lovligt højt op i hvad andre gør - Hvad blev der sagt for 20-30 år siden ??

For 30 år siden vidste man ikke det man ved i dag, så det er da et dårlig argument for at fortsætte...dengang måtte man også slå sine børn og mange gjorde det, men altså...vi bliver klogere, heldigvis og med den viden vi har i dag er det skræmmende at der er nogen der udsætter sine børn for bare en cigaret.

Anmeld

24. oktober 2009

Sees

Eva skriver:

Og her har du hele problematikken og åbenbart undskyldningen for mange rygere...for nej, det er ikke alle der tager skader, men vidste din mor at lige netop du ikke gjorde (hvem ved om du har taget skade, tænker på sigt) men det er jo det samme med at køre med børn uden at være spændt fast i bilen...hvem ville turde at gøre det? Nej vel, og det selvom der er stor chance for det ikke er dit barn der drøner ud af forruden, men hvem tør løbe risikoen?

Jamen det er jo også usundt at drikke kaffe, og indånde bilos - Og hvem gør ikke det ?
Der er nogle der ikke kan fungere uden sin kande morgenkaffe - Men der bliver der ikke lagt vægt på nogt ? Trods koffeinen er pisse usundt, og et afhængighedsstof for barnet !

Anmeld

24. oktober 2009

Honningblomst

Maise skriver:

Jeg stoppede med at ryge ca 2 måneder før jeg blev gravid. Har altid holdt på at den dag vi satte os for at lave barn er det bare fuldstændig slut med rygning. Har set en film omkring hvad der sker når man ryger under graviditeten. Barnetn puls stiger helt ekstremt og først 20-30 min efter en smøg er den faldet igen, dertil når de bliver større, kan man se hvordan de ligger og gisper når moren ryger. Det var skrækkeligt at se på. Jeg er meget imod rygning når der især er fostre, bayer, børn og ikkerygere til stede.

så flot...godt gået!!

Anmeld

24. oktober 2009

Honningblomst

NoOne skriver:

Jamen det er jo også usundt at drikke kaffe, og indånde bilos - Og hvem gør ikke det ?
Der er nogle der ikke kan fungere uden sin kande morgenkaffe - Men der bliver der ikke lagt vægt på nogt ? Trods koffeinen er pisse usundt, og et afhængighedsstof for barnet !

Men fordi kaffe i MEGET voldsomme mængder kan øge risikoen for at abortere, så mener du det går lige op med alt det rygning skader. Der er bare ingen undskyldninger og nu er det jo ikke sådan at rygere ikke indånder den samme forurenede luft som alle andre. Det er så skadeligt og det er moderens valg at gøre det eller lade være....vælger man at gøre det, så må man indse det er et valg der kan have fatale konsekvenser for dem der burde være vigtigere end alt andet...ens børn.

Anmeld

24. oktober 2009

LouiseNielsen

Eva skriver:

Det kan du jo ikk sammenligne...... Det at køre uden at spænde børn fast i bilen har jo ikke noget med afhængelighed at gøre! Og det er selvfølgelig helt hul i hovedet....

Men der er folk der bare ikke kan holde op med at ryge, og det er da fair nok de erkender det. Men så i stedet for sætter deres forbrug ned fra måske 20 til 2 smøger om dagen! Det er da beder end ingenting.....

Det med at jeg skriver jeg intet fejler er at de mener rygning kan give astma, for tidlig fødsel og hva man nu ellers siger. Og jeg kom sku til tiden, og fejler intet hverken med det ene eller det andet og har aldrig i livet gjort det....

Men gu er det da ej sundt at ryge, hverken når man venter sig eller når man ikke gør. Men jeg bliver egentlig små harm over folk der ligefrem for det til at lyde som om mødre der ryger under graviditeten og efter er dårlige mødre end os andre. For det er så meget løgn!

Anmeld

24. oktober 2009

Sees

LouiseLarsen skriver:

Men gu er det da ej sundt at ryge, hverken når man venter sig eller når man ikke gør. Men jeg bliver egentlig små harm over folk der ligefrem for det til at lyde som om mødre der ryger under graviditeten og efter er dårlige mødre end os andre. For det er så meget løgn!

TUSINDE TAK !!
For jeg må indrømme at jeg sidder med en vrede og en tåre i øjenkrogen lige nu. Jeg føler mig skudt efter, og føler at fordi jeg er ryger, og tog et valg som gravid, åbenbart gør mig til verdens dårligste og mest uansvarlige og egoistiske mor !

Anmeld

24. oktober 2009

LouiseNielsen

NoOne skriver:

TUSINDE TAK !!
For jeg må indrømme at jeg sidder med en vrede og en tåre i øjenkrogen lige nu. Jeg føler mig skudt efter, og føler at fordi jeg er ryger, og tog et valg som gravid, åbenbart gør mig til verdens dårligste og mest uansvarlige og egoistiske mor !

Sådan skal du ikke føle.... Du er uden tvivl en lige så god mor som alle andre, ryger eller ej!

Aller forældre har sku en brist et sted, det kan ingen af os vist sige sig fri for, hvor end vi gerne ville.... Ingen er perfekte! Og hvis du mener det rette for dig var at give dig selv lov til de få smøger om dagen, jamen så er det sådan det skulle være, uanset hva andre tænker om dig.... Du er langt fra den enste der har taget det valg! Og som sagt så gør det dig ik til en dårligere mor....

Anmeld

24. oktober 2009

Maise

NoOne skriver:

TUSINDE TAK !!

Jeg synes på ingen måde at du er en dårlig mor grundet rygningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.