Til muslimerne - omskæring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. Sætter pris på at få fyldestgørende viden og en forholdsvis saglig debat. 

nu har jeg læst det hele igennem og må sige jeg nok må hælde til flertallet der siger at det ikk bør være lovligt i Danmark før konfirmations alderen. Grunden til jeg siger konfirmationsalderen er fordi det for mig lyder som om at barnet skal have valget selv hvorvidt det vil bekendtgøre sin tro. Og det gør vi jo i kristendommen gennem konfirmationen. 

Og mht det seksuelle. Så kan jeg kun tale udfra egen erfaring da jeg har datet både danske mænd og også muslimske. Og foretrækker personligt faktisk en omskåret. Det var er sidespor fra den oprindelige debat, men den var kørt derud alligevel og nu var der en der nævnte der seksuelle i forvejen. 

Men du er jo en kvinde. Det er mest manden, der får et dårligere sexliv, end han kunne have haft.

Men det kan også blive et problem for kvinden, når man bliver ældre, da det kan være nødvendigt for manden at støde hårdere, eftersom han mangler forhuden, og det kan være knap så behageligt for kvinden.

Jeg synes stadig, aldersgrænsen skal sættes ved 18 år, da der jo er forskel på dåb og omskæring.

De færreste konfirmander kan for alvor sætte sig ind i det seksuelle og forholde sig til det - ikke på samme måde som en 18-årig kan.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Men du er jo en kvinde. Det er mest manden, der får et dårligere sexliv, end han kunne have haft.

Men det kan også blive et problem for kvinden, når man bliver ældre, da det kan være nødvendigt for manden at støde hårdere, eftersom han mangler forhuden, og det kan være knap så behageligt for kvinden.

Jeg synes stadig, aldersgrænsen skal sættes ved 18 år, da der jo er forskel på dåb og omskæring.

De færreste konfirmander kan for alvor sætte sig ind i det seksuelle og forholde sig til det - ikke på samme måde som en 18-årig kan.

Ah det vil jeg så sige st det da kun kan være en påstand. Du kan jo ikk udtale dig om hvorvidt det er bedre med eller uden forhud for manden da du af gode grunde hverken har prøvet det ene eller andet. 
Og de muslimer jeg har været sammen med. De har da ikk haft et dårligt sexliv. 
Og det at støde hårdere, hmm det er jo faktisk bare sød musik i mine ører  

så påstande kan vi ikk rigtig bruge til noget som argument vil jeg mene  

men respekterer at du mener aldersgrænsen skal være 18 år. Jeg holder dog stadig på konfirmationsalderen da jeg mener at man i den alder sagtens kan forstå religion eller ihvertfald sættes ind i den med alt hvad det indebærer med god forståelse for fordele og ulemper 

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Ah det vil jeg så sige st det da kun kan være en påstand. Du kan jo ikk udtale dig om hvorvidt det er bedre med eller uden forhud for manden da du af gode grunde hverken har prøvet det ene eller andet. 

men respekterer at du mener aldersgrænsen skal være 18 år. Jeg holder dog stadig på konfirmationsalderen da jeg mener at man i den alder sagtens kan forstå religion eller ihvertfald sættes ind i den med alt hvad det indebærer med god forståelse for fordele og ulemper 

Det er ikke påstande fra mig.

Det er resultatet af forsikning, som jeg synes, du burde sætte dig ind i.

Det er læger - forskere - der har sat sig grundigt ind i emnet, og som har en faglig viden. 

For øvrigt har jeg kendskab til en mand, er er blevet omskåret af medicinske grunde. Han har prøvet begge dele og vil bestemt helst have sin forhud.

Jeg siger ikke, at de har haft et dårligt sexliv - men at de kan få et DÅRLIGERE sexliv, end de kunne have haft.

Jeg synes, det er så ærgerligt, at man totalt nægter at lytte til forskerne.

Hvis du ville sætte dig lidt ind i forskningen på området -så ville du opdage, at det ikke er påstande.

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Der kan blive tale om nedsat følsomhed, hvilket jo ikke er noget godt.

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det er ikke påstande fra mig.

Det er resultatet af forsikning, som jeg synes, du burde sætte dig ind i.

Det er læger - forskere - der har sat sig grundigt ind i emnet, og som har en faglig viden. 

For øvrigt har jeg kendskab til en mand, er er blevet omskåret af medicinske grunde. Han har prøvet begge dele og vil bestemt helst have sin forhud.

Jeg siger ikke, at de har haft et dårligt sexliv - men at de kan få et DÅRLIGERE sexliv, end de kunne have haft.

Jeg synes, det er så ærgerligt, at man totalt nægter at lytte til forskerne.

Hvis du ville sætte dig lidt ind i forskningen på området -så ville du opdage, at det ikke er påstande.

udfra mit start spørgmsål i debatten har jeg fået svar på det jeg ville og har dermed også kommer frem til at jeg medgiver at der skal laves en lovgivning om en aldersgrænse på omskæring. Og her holder jeg fortsat på konfirmations alderen. 

hvad forskning siger og mener har jo intet at gøre med om det er fyrens eget valg. Forskningen ændre sig jo ikke om aldersgrænsen er 14 eller 18 år. 

Og nu var det aldersgrænsen jeg svarede på og min egen seksuelle præference. Og det ændre forskningen jo heller ikk ligefrem på  

så ved ikk lige hvor du vil hen med dit svar 

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

udfra mit start spørgmsål i debatten har jeg fået svar på det jeg ville og har dermed også kommer frem til at jeg medgiver at der skal laves en lovgivning om en aldersgrænse på omskæring. Og her holder jeg fortsat på konfirmations alderen. 

hvad forskning siger og mener har jo intet at gøre med om det er fyrens eget valg. Forskningen ændre sig jo ikke om aldersgrænsen er 14 eller 18 år. 

Og nu var det aldersgrænsen jeg svarede på og min egen seksuelle præference. Og det ændre forskningen jo heller ikk ligefrem på  

så ved ikk lige hvor du vil hen med dit svar 

Jo, forskningen har noget at gøre med, at det er mandens eget valg. 

En voksen mand kan som sagt sætte sig ind i de seksuelle problemer, han kan få, så det er jo ikke bare lige meget.

Hvad det seksuelle angår, så er der godt nok forskel på at træffe beslutningen som 14-årig eller som 18-årig.

Der er flere 18-årige, der er seksuelt aktive end 14-årige.

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jo, forskningen har noget at gøre med, at det er mandens eget valg. 

En voksen mand kan som sagt sætte sig ind i de seksuelle problemer, han kan få, så det er jo ikke bare lige meget.

Hvad det seksuelle angår, så er der godt nok forskel på at træffe beslutningen som 14-årig eller som 18-årig.

Der er flere 18-årige, der er seksuelt aktive end 14-årige.

Agree to disagree

du læser alligevel ikk hva jeg skriver og mener i stedet at dit ord er det eneste rigtige. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Agree to disagree

du læser alligevel ikk hva jeg skriver og mener i stedet at dit ord er det eneste rigtige. 

Det er ok, at du synes, man skal give en mand et dårligere sexliv, end han kunne have haft, fordi du mener, at et barn skal vælge noget, som det ikke kan forstå omfanget og de eventuelle konsekvenser af.

Det er jeg bare ikke enig i.

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det er ok, at du synes, man skal give en mand et dårligere sexliv, end han kunne have haft, fordi du mener, at et barn skal vælge noget, som det ikke kan forstå omfanget og de eventuelle konsekvenser af.

Det er jeg bare ikke enig i.

Ja ja det er fint. Endnu engang beviser du bare at du mener dit ord er lov og at du derfor nægter at høre hvas andre siger og derfor kaster med påstande og beskyldninger mod andre. Men bare du har det godt med dig selv nu. Så er alt jo fint 

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Ja ja det er fint. Endnu engang beviser du bare at du mener dit ord er lov og at du derfor nægter at høre hvas andre siger og derfor kaster med påstande og beskyldninger mod andre. Men bare du har det godt med dig selv nu. Så er alt jo fint 

Næh, jeg siger ikke, at mit ord er lov.

Men jeg går meget ind for individets ret til at bestemme over sin egen krop og seksualitet.

Det er et faktum, at der er flere seksuelt aktive 18-årige end 14-årige.

Og det er et faktum, at den seksuelle lavalder er 15 år.

At du helst vil være sammen med en uden forhud er helt ok, men det ændrer bare ikke på, at forskningen viser, at omskæring kan give seksuelle problemer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.