Sprit25 skriver:
Det er sgu da dobbeltmoralsk! Hvorfor er du her? Hvis dine børn skal være albanske, hvorfor så bo i DK
Men hvis du vil vide det, så er jeg her pga jeg forelskede mig og blev gift med en mand der bor i Danmark. Han ønskede sig en albansk kone - han rejste til Albanien og besøgte selv kvinders familier i Albanien. Så han ønskede en albansk kone. Derfor kom jeg, fordi han bor her og fordi det gav bedst mening, at bosætte os her. I og med han har et bedre job her end jeg havde i Albanien, da min løn var lavere. Jeg kom ikke hertil for at få et bedre liv, eller pga goderne. Jeg kom pga jeg forelskede mig i en mand, som ønskede at leve med mig og omvendt og derfor blev det i Danmark.
Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg ikke respektere Danmark og dansk kultur, for det gør jeg bestemt! Jeg respektere alle mennesker og deres forskelligheder og finder det smukt og unikt, at mennesket er så forskelligt og har forskellige værdier og holdninger.
Men når det er sagt, så ændre min nationalitet sig ikke ved jeg flytter, alle mine værdier, kultur, traditioner. Hvad jeg er opdraget til, opvokset med, alt. Det forsvinder ikke og selvfølgelig, så ønsker jeg at videregive det til mine børn. Bare fordi de bor i Danmark, så er de ikke danskere eller skal opdrages dansk. De er albanere der bor i Danmark. De kan have danske venner, de kan deltage i alt de vil mht. skole, fritidsinteressere osv. Min datter går også til sport, hun har veninder herhjemme og sove osv. Jeg deltager aktivt i alting mht. skole, hendes sport og alt. Jeg har også taget en 9. klasse, 10. klasse, HF og læser nu videregående uddannelse, jeg har taget alle sprogkursuser og jeg laver frivillig arbejde. Så jeg bidrager til alt og jeg har ikke bare meldt mig ud af samfundet, langt fra!
Men mine børn nationalitet den ændres ikke ved at man bor her.
Anmeld
Citér