Til muslimerne - omskæring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2019

Panther

Profilbillede for Panther
Nadije skriver:

Hvis du bliver omskåret som spædbarn eller barn, så har du aldrig prøvet at have samleje eller ligende med forhud, så du vil aldrig kende til følelsen med forhud, så dermed kan du ikke savne det overhovedet. Du kan ikke savne noget du aldrig har prøvet eller haft. Der er stadig følelse, man vil stadig få nydelse, alt som man har med forhuden. Men når man aldrig har haft noget, så bliver det normalen og du vil ikke kunne forstille dig at have f.eks. forhuden. 

Jo tidligere den fjernes, jo bedre er det for barnet - det er hvad alle anbefaler, når jeg har talt med dem i både mit hjemland og privat hospitalerne i Danmark. 

Hvis du bliver ben-amputeret som spædbarn eller barn, så har du aldrig prøvet at gå eller lignende med to ben, så du vil aldrig kende til følelsen af to ben, så dermed kan du ikke savne det overhovedet. Du kan ikke savne noget du aldrig har prøvet eller haft.

...............

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Næh, jeg siger ikke, at mit ord er lov.

Men jeg går meget ind for individets ret til at bestemme over sin egen krop og seksualitet.

Det er et faktum, at der er flere seksuelt aktive 18-årige end 14-årige.

Og det er et faktum, at den seksuelle lavalder er 15 år.

At du helst vil være sammen med en uden forhud er helt ok, men det ændrer bare ikke på, at forskningen viser, at omskæring kan give seksuelle problemer.

Men det ændre så meget på at du kaster med beskyldninger og siger at jeg synes mænd skal have et dårligere sexliv. En ting jeg ALDRIG har udtalt. Jeg har udtalt at JEG mener at man som 14 årig sagtens kan få forklaret og samtidig forstå fordelene og ulemperne ved en omskæring og at de derfor godt kan tage valget i den alder. 
jeg er bedøvende ligeglad med at forskning viser man får nedsat følelse. Det er jo så netop det man forklare den 14 årige som så kan tage stilling til hvorvidt det er en risiko han vil løbe. Ergo siger jeg igen. Jeg har ALDRIG sagt at jeg synes det er i orden at mænd får nedsat følelse. Men den nedsatte følelse ændre sig hverken for en 0 årig, 5 årig, 14 årig, 18 årig etc. Det er det samme uanset alder. DET er hvad jeg siger. Men alligevel fortsætter du med at hænge fat i en helt anden del af emnet som intet har at gøre med hvad jeg skriver. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Sprit25

Nadije skriver:

Men du forstår det ikke, fordi du er opdraget og opvokset med det ikke er normalt, så det er svært at sætte sig ind i. Du er opvokset under helt andre forhold, og det er der intet galt i. Men jeg vil aldrig nogensinde dele samme holdning. Jeg respektere din holdning, og har forståelse for den, fordi det er normen og normalen i Danmark. Så jeg forstår dig fuldt ud og jeg respektere det og dig som menneske, det skal du ikke tro andet. 

Men jeg ønsker ikke mine børn skal være ateister, jeg føder dem som muslimer og ønsker de skal forblive muslimer. Ligesom jeg opdrager mine børn albansk, 100 %. For jeg er som sagt ikke født her. Jeg ønsker heller ikke mine børn skal have en ægtefælle der har en anden nationalitet end albansk, og jeg vil aldrig acceptere andet. 

Jeg ønsker mine børn alt godt i livet, jeg vil gå i døden for dem. Tror jeg alle mødre vil. Alt andet ville være underligt. 

Men min holdning til omskæring og alt det andet, den vil jeg aldrig nogensinde ændre. 

Det er sgu da dobbeltmoralsk! Hvorfor er du her? Hvis dine børn skal være albanske, hvorfor så bo i DK

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Hvis du bliver ben-amputeret som spædbarn eller barn, så har du aldrig prøvet at gå eller lignende med to ben, så du vil aldrig kende til følelsen af to ben, så dermed kan du ikke savne det overhovedet. Du kan ikke savne noget du aldrig har prøvet eller haft.

...............

Hørt!

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Men det ændre så meget på at du kaster med beskyldninger og siger at jeg synes mænd skal have et dårligere sexliv. En ting jeg ALDRIG har udtalt. Jeg har udtalt at JEG mener at man som 14 årig sagtens kan få forklaret og samtidig forstå fordelene og ulemperne ved en omskæring og at de derfor godt kan tage valget i den alder. 
jeg er bedøvende ligeglad med at forskning viser man får nedsat følelse. Det er jo så netop det man forklare den 14 årige som så kan tage stilling til hvorvidt det er en risiko han vil løbe. Ergo siger jeg igen. Jeg har ALDRIG sagt at jeg synes det er i orden at mænd får nedsat følelse. Men den nedsatte følelse ændre sig hverken for en 0 årig, 5 årig, 14 årig, 18 årig etc. Det er det samme uanset alder. DET er hvad jeg siger. Men alligevel fortsætter du med at hænge fat i en helt anden del af emnet som intet har at gøre med hvad jeg skriver. 

Man kan bare ikke forklare det på samme måde, som hvis manden selv har prøvet at have sex.

Der var da heller ingen, der for alvor kunne forklare mig, hvordan det føltes at have samleje, før jeg selv havde prøvet det.

Det bliver bare aldrig det samme som at blive konfirmeret eller ej.

At konfirmationsalderen er 14 år, er jo også et levn fra dengang, man betragtede børn som voksne, når de var blevet konfirmeret og sendte dem ud at tjene.

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Sprit25 skriver:

Det er sgu da dobbeltmoralsk! Hvorfor er du her? Hvis dine børn skal være albanske, hvorfor så bo i DK

Det har jeg forklaret hvorfor, hvis du flyttede til Mellemøsten f.eks. ville du så glemme alt om at være dansk? Stoppe med at fejre jul, tale dit sprog, din kultur, traditioner osv? Nej. Det samme gør jeg ikke. Dine børn ville heller ikke være arabere hvis du flyttede til Mellemøsten, så ville du os opdrage dem dansk og med de værdier der følger med 

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Man kan bare ikke forklare det på samme måde, som hvis manden selv har prøvet at have sex.

Der var da heller ingen, der for alvor kunne forklare mig, hvordan det føltes at have samleje, før jeg selv havde prøvet det.

Det bliver bare aldrig det samme som at blive konfirmeret eller ej.

At konfirmationsalderen er 14 år, er jo også et levn fra dengang, man betragtede børn som voksne, når de var blevet konfirmeret og sendte dem ud at tjene.

Selvfølgelig kan man ikke det. Men nu er der altså 14 årige der hsr sex idag. De bliver sq yngre og yngre. Og omvendt er der også 18 årige der stadig er jomfruer. Så må de altså ikke tage beslutningen. For de kan jo ikke vide hvordan sex er. 

derudover. Så kan jeg ikke se hvad ens sexuelle aktivitet har med sagen at gøre. Hvis en fyr har sex med forhud og synes det er fantastisk og alligevel vælger at blive omskåret trods viden omkring at det kan nedsætte følelsen. Så kan det ikke ændres alligevel. 
så hellere lade dem bestemme selv før deres seksuelle debut. For som en anden klogt nok skriver. Så kan man ikke savne noget man aldrig har fået. 

men igen. Agree to disagree. For vi kører alligevel i samme rille og JEG synes at 14 års alderen er en helt ok alder at bestemme selv i. Du synes det ikke. Så lad den blive ved det. For enige bliver vi ALDRIG på det punkt. Og det skal og bør man respekterer 

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Panther skriver:

...............

Næh, men man benamputerer forhåbentlig ikke børn uden medicinsk grund.

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Sprit25 skriver:

Men hvis du vil vide det, så er jeg her pga jeg forelskede mig og blev gift med en mand der bor i Danmark. Han ønskede sig en albansk kone - han rejste til Albanien og besøgte selv kvinders familier i Albanien. Så han ønskede en albansk kone. Derfor kom jeg, fordi han bor her og fordi det gav bedst mening, at bosætte os her. I og med han har et bedre job her end jeg havde i Albanien, da min løn var lavere. Jeg kom ikke hertil for at få et bedre liv, eller pga goderne. Jeg kom pga jeg forelskede mig i en mand, som ønskede at leve med mig og omvendt og derfor blev det i Danmark. 

Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg ikke respektere Danmark og dansk kultur, for det gør jeg bestemt! Jeg respektere alle mennesker og deres forskelligheder og finder det smukt og unikt, at mennesket er så forskelligt og har forskellige værdier og holdninger. 

Men når det er sagt, så ændre min nationalitet sig ikke ved jeg flytter, alle mine værdier, kultur, traditioner. Hvad jeg er opdraget til, opvokset med, alt. Det forsvinder ikke og selvfølgelig, så ønsker jeg at videregive det til mine børn. Bare fordi de bor i Danmark, så er de ikke danskere eller skal opdrages dansk. De er albanere der bor i Danmark. De kan have danske venner, de kan deltage i alt de vil mht. skole, fritidsinteressere osv. Min datter går også til sport, hun har veninder herhjemme og sove osv. Jeg deltager aktivt i alting mht. skole, hendes sport og alt. Jeg har også taget en 9. klasse, 10. klasse, HF og læser nu videregående uddannelse, jeg har taget alle sprogkursuser og jeg laver frivillig arbejde. Så jeg bidrager til alt og jeg har ikke bare meldt mig ud af samfundet, langt fra! 

Men mine børn nationalitet den ændres ikke ved at man bor her. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Sprit25

Nadije skriver:

Det har jeg forklaret hvorfor, hvis du flyttede til Mellemøsten f.eks. ville du så glemme alt om at være dansk? Stoppe med at fejre jul, tale dit sprog, din kultur, traditioner osv? Nej. Det samme gør jeg ikke. Dine børn ville heller ikke være arabere hvis du flyttede til Mellemøsten, så ville du os opdrage dem dansk og med de værdier der følger med 

Nej. Jeg ville give dem arabiske traditioner BLANDET med de danske. Når jeg bor i et land er det en del af mig og specielt mine børn som skal vokse op i landet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.