Anonym skriver:
Okay.
Hvad siger dine forældre til at du ikke lever 100% som de nok mener at muslimer skal leve?
Albanien der går man ind for grundværdierne i islam, næste kærlighed, at du giver til andre hvad du selv kan undvære, barmhjertelighed osv. Men du bliver ikke set ned på hvis du ikke bær tørklæde, det er ikke normalt i Albanien. Du ser flere uden tørklæde end med tørklæde, så det er ikke normalt. Religion taler man ikke højt om i Albanien, vi har haft fuldkommen religions forbud under diktatur. Så vi har haft dødsstraf eller tvunget i arbejdslejr hvis du troede på noget eller viste din tro.
Så, så længe du er muslim i hjertet og dit hjerte er ren. Du har dine grundværdier osv.
Jeg spiser ikke svinekød, spiser kun halal, jeg ryger ikke (har prøvet en gang som 18 årig), jeg har også drukket alkohol før - men kun 1 gang. Mine børn får også læst koranen højt, og opdraget efter albanske og islamiske værdier. Så jeg vil ikke sige jeg er en dårlig muslim og ikke lever 100 % muslimsk, fordi jeg ikke bær hijab.
Anmeld
Citér