Til muslimerne - omskæring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2019

Nadije

Hjemmegaaende skriver:

Jo det bør man, men her kan man i det mindste ved konfirmationen vælge at konfimere dåben eller lade være. Det er altså ikke endegyldigt på samme måde som en omskæring. 

Nu er det jo ikke fordi, at det gør den store forskel på en om han har forhuden eller ej, hvis en dreng skulle vælge at være ateist. Mange ateister er omskåret, i mange lande er de omskåret, os uden at være muslimer som sagt. Det er en del af ens fortid (hvis man skulle være ateist) . Det er en del af ens kultur, baggrund osv. det er en del af en. Så det må man tage med jo.

I får det virkelig til at lyde som om, at man er ødelagt for livet, det er man ikke, langt fra. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2019

Anonym

Nadije skriver:

Nu er det jo ikke fordi, at det gør den store forskel på en om han har forhuden eller ej, hvis en dreng skulle vælge at være ateist. Mange ateister er omskåret, i mange lande er de omskåret, os uden at være muslimer som sagt. Det er en del af ens fortid (hvis man skulle være ateist) . Det er en del af ens kultur, baggrund osv. det er en del af en. Så det må man tage med jo.

I får det virkelig til at lyde som om, at man er ødelagt for livet, det er man ikke, langt fra. 

Af respekt til ts og emnet. Må jeg spøger dig om hvor er du fra i landet?

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Anonym skriver:

Af respekt til ts og emnet. Må jeg spøger dig om hvor er du fra i landet?

Hvilket hjemland jeg har eller hvor jeg bor her i Danmark? 

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym

Nadije skriver:

Hvilket hjemland jeg har eller hvor jeg bor her i Danmark? 

Begge dele hvis det ok

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Anonym skriver:

Begge dele hvis det ok

Jeg er fra Albanien og Kbh. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym

Nadije skriver:

Jeg er fra Albanien og Kbh. 

Årh okay troede så at du talte arabisk . Og forresten virkelig godt gået at du kan skrive så flot dansk, når nu du kun har været i Danmark i 7 år

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Årh okay troede så at du talte arabisk . Og forresten virkelig godt gået at du kan skrive så flot dansk, når nu du kun har været i Danmark i 7 år

Det gør jeg ikke. jeg taler albansk med tosk dialekt. Det minder ikke rigtig om andre sprog. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym

mor:) skriver:

Nej det behøver du heller ikke - jeg kan bare ikke lade være med at tænke at man pådutter det ens barn og det reelt kan vise sig barnet ikke vil være muslim når det bliver ældre, trods vejledning. 

Mine forældre er muslimer og jeg er ateist. Det er ikke fordi mine forældre ikke har forsøgt at vejlede mig, men jeg tror ganske enkelt ikke på det. 

Nu spørger ts hvorfor man gøre det. Og da det er et debatforum, spørger jeg ind til hvorfor man ikke lader barnet vælge selv. Du kan jo blot skrive du ikke ønsker at svare. 

Er dine forældre meget redigøse? Og hvad siger de til at du er ateist? 

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym

Nadije skriver:

Det gør jeg ikke. jeg taler albansk med tosk dialekt. Det minder ikke rigtig om andre sprog. 

Okay. Hvad siger dine forældre til at du ikke lever 100% som de nok mener at muslimer skal leve?

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Anonym skriver:

Okay. Hvad siger dine forældre til at du ikke lever 100% som de nok mener at muslimer skal leve?

Albanien der går man ind for grundværdierne i islam, næste kærlighed, at du giver til andre hvad du selv kan undvære, barmhjertelighed osv. Men du bliver ikke set ned på hvis du ikke bær tørklæde, det er ikke normalt i Albanien. Du ser flere uden tørklæde end med tørklæde, så det er ikke normalt. Religion taler man ikke højt om i Albanien, vi har haft fuldkommen religions forbud under diktatur. Så vi har haft dødsstraf eller tvunget i arbejdslejr hvis du troede på noget eller viste din tro. 

Så, så længe du er muslim i hjertet og dit hjerte er ren. Du har dine grundværdier osv. 

Jeg spiser ikke svinekød, spiser kun halal, jeg ryger ikke (har prøvet en gang som 18 årig), jeg har også drukket alkohol før - men kun 1 gang. Mine børn får også læst koranen højt, og opdraget efter albanske og islamiske værdier. Så jeg vil ikke sige jeg er en dårlig muslim og ikke lever 100 % muslimsk, fordi jeg ikke bær hijab. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.