Til muslimerne - omskæring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2019

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nej det behøver du heller ikke - jeg kan bare ikke lade være med at tænke at man pådutter det ens barn og det reelt kan vise sig barnet ikke vil være muslim når det bliver ældre, trods vejledning. 

Mine forældre er muslimer og jeg er ateist. Det er ikke fordi mine forældre ikke har forsøgt at vejlede mig, men jeg tror ganske enkelt ikke på det. 

Nu spørger ts hvorfor man gøre det. Og da det er et debatforum, spørger jeg ind til hvorfor man ikke lader barnet vælge selv. Du kan jo blot skrive du ikke ønsker at svare. 

Men er det ikk lidt ligesom kristen dåb så? 
Hvem siger at barnet ønsker st være kristen? 

skal man så ikk også lade være at døbe barnet og i stedet vente til barnet er gammelt nok til at blive konfirmeret og først der selv vælge kristendommen? 

igen, ved godt det ikke er helt det samme, også alligevel. 
jeg er oprigtig bare meget nysgerrig på emnet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

skal man så ikk også lade være at døbe barnet og i stedet vente til barnet er gammelt nok til at blive konfirmeret og først der selv vælge kristendommen? 

Jo - jeg synes bestemt heller ikke man skal døbe børn før de selv kan vælge til fx ved konfirmationsalderen. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

mor:) skriver:

Nej det behøver du heller ikke - jeg kan bare ikke lade være med at tænke at man pådutter det ens barn og det reelt kan vise sig barnet ikke vil være muslim når det bliver ældre, trods vejledning. 

Mine forældre er muslimer og jeg er ateist. Det er ikke fordi mine forældre ikke har forsøgt at vejlede mig, men jeg tror ganske enkelt ikke på det. 

Nu spørger ts hvorfor man gøre det. Og da det er et debatforum, spørger jeg ind til hvorfor man ikke lader barnet vælge selv. Du kan jo blot skrive du ikke ønsker at svare. 

Nu ved jeg ikke om du er født her i Danmark eller ej. Men tror der er stor forskel på ens tankegang og holdninger, hvis man er født her eller først kommet hertil senere hen i livet. 

Jeg kom til Danmark for 7 år siden, ved ægtefælle sammeførelse. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

Princippet er det samme - man træffer et valg omkring religion på ens barns vegne. Jeg synes dog der er forskel på at give ens barn lidt vand i håret og så en permanent ændring af ens barns krop. 

Hvis mine børn ikke vil være kristne kan de jo bare melde sig ud af kirken og sige nej til konfirmationen. Forhuden kan man ikke få tilbage.

Anmeld Citér

3. december 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Princippet er det samme - man træffer et valg omkring religion på ens barns vegne. Jeg synes dog der er forskel på at give ens barn lidt vand i håret og så en permanent ændring af ens barns krop. 

Hvis mine børn ikke vil være kristne kan de jo bare melde sig ud af kirken og sige nej til konfirmationen. Forhuden kan man ikke få tilbage.

Jeg siger dig nu heller ikke i mod. Jeg forholder mig meget neutralt til emnet og stiller blot spørgsmål for at blive klogere på emnet. 

men selvom man melder sig ud af folkekirken. Så er man jo stag døbt. Og siger jo netop også at jeg godt ved det ikke er helt det samme. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nu ved jeg ikke om du er født her i Danmark eller ej. Men tror der er stor forskel på ens tankegang og holdninger, hvis man er født her eller først kommet hertil senere hen i livet. 

Nej jeg er ikke født i Danmark. Min søster er stadig troende. Så tænker ikke det har noget med mine forældre at gøre. 

Jeg tror bare ikke på det. Var jeg dreng, ville jeg nok være ret ærgelig over en omskæring. 

Men selvfølgelig handler du efter hvad du tænker er bedst for dit barn. Det gør vi jo allesammen. Jeg har bare tit tænkt det er vildt hvor sikre forældre er på at deres børn nu også går i den retning forældrene ønsker, når de vælger at omskære eller døbe deres børn. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije skriver:

Forresten er jeg vildt imponeret over dit danske sprog på bare 7 år - det er godt gået

Anmeld Citér

3. december 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg siger dig nu heller ikke i mod. Jeg forholder mig meget neutralt til emnet og stiller blot spørgsmål for at blive klogere på emnet. 

men selvom man melder sig ud af folkekirken. Så er man jo stag døbt. Og siger jo netop også at jeg godt ved det ikke er helt det samme. 

Dåben er forældrenes midlertidige valg, som barnet aktivt kan omgøre ved ikke at lade sig konfirmere. Det valg har den omskårne ikke, så det er langt fra det samme. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Hjemmegaaende

Anonym skriver:

Jo det bør man, men her kan man i det mindste ved konfirmationen vælge at konfimere dåben eller lade være. Det er altså ikke endegyldigt på samme måde som en omskæring. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Forresten er jeg vildt imponeret over dit danske sprog på bare 7 år - det er godt gået

Mange tak. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.