Abracadabra skriver:
Jeg var også imod kvindelig omskæring, inden det blev ulovligt - og ja, jeg tror, at al religiøs kønskirurgi bliver ulovligt indenfor en overskuelig fremtid.
Til den tid står du (ikke jeg) med et forklaringsproblem overfor dine sønner: Hvorfor fratog du dem en del af deres seksualitet, når nu hele den danske lægestand prøvede at råbe dig og dine op?
Nu er det jo sådan, at mine børn er muslimer. Så tvivler meget på de nogensinde vil stille spørgsmålstegn ved en omskæring, da de ligesom alle andre muslimer, vil vide det er hvad man gør og en bekræftelse på deres tro.
Uanset om det bliver ulovliggjort eller ej, så er de muslimer og vil blive omskåret og lad os være realistiske, koster det ikke særlig meget at flyve til Albanien, også få det foretaget. Hvis du tror omskæring stopper bare pga det er ulovligt, så er du naiv. Man rejser bare til hjemlandet.
Kristne i USA, er omskåret, mange katolikker og ortodoks er også omskåret, jøder er omskåret osv. Så det er ikke kun muslimer, det er meget bredt.
Men den her debat handler om hvorfor, jeg forklarede hvorfor. Mine børn og fremtidige børn og mine forklaringer overfor dem, det har intet med debatten at gøre.
Anmeld
Citér