Abracadabra skriver:
Ja, jeg er jo også læge... og vi har det sgu svært ved omskæring m/k. Hverken piger eller drenge skal snittes i kønsorganerne pga overtro. Hvorfor man skærer forhud/skamlæber af er i mine øjne ligegyldigt. Man skal bare lade være. Ligesom jeg også er ligeglad med årsagen til, at man tæsker sine børn - man skal bare lade være.
Jeg har forklaret hvorfor man gør det, det har intet med overtro at gøre. Overtro og religion er ikke det samme, så du kan ikke gå ind og bruge et begreb som overtro.
Jeg er desuden ikke specielt troende, jeg bær ikke hijab, jeg beder ikke dagligt. Men jeg spiser ikke svinekød, jeg ville til enhver tid omskære mine drengebørn, så de kan få en plads i Jannah. At jeg måske ikke kommer i Jannah, fordi jeg har drukket alkohol før da jeg var yngre, jeg har vist min krop i bikini osv. det er mine valg, det er mig selv der tager straffen og ved hvad jeg går i møde.
Men jeg vil altid gøre mit for, at mine børn får en plads i Jannah, i hvertfald gøre mit for det. Derfor omskæring af børn, hvis jeg får drenge. Piger omskære man ikke - er steder i Afrika de gør, men det gør man ikke og er imod koranen og haram, at omskære piger.
Du kan have din holdning, er du velkommen til. Men at dømme andre og sige “det skal man lade vær med”, det er din holdning. Men barnet lider på ingen måder overlast, hvis barnet gjorde det - så var det nok allerede ulovligt, og det er det ikke.
Anmeld
Citér