Til muslimerne - omskæring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2019

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres rigtig gode forklaringer. Det gør mig noget klogere på emnet. 
jeg har kun hørt kritikkerne tale om det og det er jo bare tilsvininger om lemlæstelser og børnemishandling og hvad man ellers høre. Og har ikk rigtig ville danne mit eget indtryk før jeg kendte til begrundelsen for beskæringen og på trods af jeg aldrig ville omskære mine egne børn så ser jeg slet ikk ned på det i samme grad som jeg måske tidligere har gjort. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2019

Nadije

Som muslim, så svare jeg nu. Håber ikke jeg bliver kørt helt over :-) . 

Det har aldrig været meningen fra Guds side af, at mænd skulle have forhud, derfor fjerner man forhuden, for at man er ren. Har intet at gøre med at undgå synd. Det er en bekræftelse på sin religion. Det er ikke for at undgå synd osv. 

Forhuden gør ikke godt for noget, tværtimod - beviser nye forskning forsøg også. At kvinder med livmoderhalskræft har større sandsynlighed for, at få det hvis manden har forhud - og at chancen for en kønssygdom er større, hvis man har forhuden. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Anonym trådstarter

Nadije skriver:

Som muslim, så svare jeg nu. Håber ikke jeg bliver kørt helt over :-) . 

Det har aldrig været meningen fra Guds side af, at mænd skulle have forhud, derfor fjerner man forhuden, for at man er ren. Har intet at gøre med at undgå synd. Det er en bekræftelse på sin religion. Det er ikke for at undgå synd osv. 

Forhuden gør ikke godt for noget, tværtimod - beviser nye forskning forsøg også. At kvinder med livmoderhalskræft har større sandsynlighed for, at få det hvis manden har forhud - og at chancen for en kønssygdom er større, hvis man har forhuden. 

Tak for dit svar også  

men jeg får så straks spørgsmålet op i hovedet. Hvis Gud har skabt mennesket, hvorfor skulle han så give forhud hvis det ikke er meningen. Så har Gus fejlet? 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

Derudover så kan jeg fortælle at børnene ikke har smerter og at det ikke er noget der genere dem. De græder første gang de skal tisse efter, så er der overstået. Også skal man undgå kar bad i 6 uger og selvfølgelig holde bleen tør og ren. Men de er ikke i smerte. 

Hvis du derimod gør det som 12 årig, som er normalt i min kultur (da barnet så selv overfor Gud bekræfter sin tro) så kan de blive traumatiseret (siger nogen voksne de er) og har smerter. Så jo yngre barnet er, jo bedre er det. Det mest optimale er når barnet er 6 uger gammel. :-) men det har ikke smerter og det genere ikke barnet. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

Det er en test til mennesket, fjerner man forhuden, så bekræfter man sin tro. Gør man ikke så bekræfter man ikke troen. Så er en test til mennesket, at forhuden er der. Men er ikke meningen mennesket skal have den (som mand) 

Anmeld Citér

3. december 2019

Abracadabra

Nadije skriver:

Derudover så kan jeg fortælle at børnene ikke har smerter og at det ikke er noget der genere dem. De græder første gang de skal tisse efter, så er der overstået. Også skal man undgå kar bad i 6 uger og selvfølgelig holde bleen tør og ren. Men de er ikke i smerte. 

Hvis du derimod gør det som 12 årig, som er normalt i min kultur (da barnet så selv overfor Gud bekræfter sin tro) så kan de blive traumatiseret (siger nogen voksne de er) og har smerter. Så jo yngre barnet er, jo bedre er det. Det mest optimale er når barnet er 6 uger gammel. :-) men det har ikke smerter og det genere ikke barnet. 

Børnene HAR smerter, de giver bare ikke udtryk for det på samme måde som et stort barn. 

og der er set dødsfald som følge af omskæring. Det er bittesmå immuninkompente mennesker, man fjerner ekstremt følsom hud fra i et område, som man ikke kan holde rent. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

Abracadabra skriver:

Børnene HAR smerter, de giver bare ikke udtryk for det på samme måde som et stort barn. 

og der er set dødsfald som følge af omskæring. Det er bittesmå immuninkompente mennesker, man fjerner ekstremt følsom hud fra i et område, som man ikke kan holde rent. 

Der hvor der har været dødsfald, har været blandt jødiske omskæringer - jøder de tager penissen i munden og gør den “ren” . 

Hvis det foregår under ordentlige kliniske forhold, så er risikoen minimal. Derudover så er barnet smertedækket. Men du kan slet ikke sammenligne en muslimsk omskæring med en jødisk. For der er ikke ritualer ved en muslimsk. Muslimske børn bliver os fuldt smertedækket, så de med sikkerhed intet føler. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Abracadabra

Nadije skriver:

Der hvor der har været dødsfald, har været blandt jødiske omskæringer - jøder de tager penissen i munden og gør den “ren” . 

Hvis det foregår under ordentlige kliniske forhold, så er risikoen minimal. Derudover så er barnet smertedækket. Men du kan slet ikke sammenligne en muslimsk omskæring med en jødisk. For der er ikke ritualer ved en muslimsk. Muslimske børn bliver os fuldt smertedækket, så de med sikkerhed intet føler. 

Altså lagt i fuld bedøvelse? Eller Panodil og smertestillende creme?

For hvis det er sidstnævnte, udfordrer jeg dig til at skære dine indre kønslæber af i en bedøvelse af Panodil og creme...

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

Abracadabra skriver:

For hvis det er sidstnævnte, udfordrer jeg dig til at skære dine indre kønslæber af i en bedøvelse af Panodil og creme...

Du lokal bedøver, derefter så sørger du for som forældre at holde området ren og smertedækker barnet hjemme og du får vejledning med til hvordan og hvorledes fra privat hospitalet. Det foregår alt sammen under kliniske forhold og på privat hospitaler, er ikke noget man gør i hjemmet osv.  

Anmeld Citér

3. december 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Der vil jeg så lige sige at min søn fik skåret arkillesenen over da han var 6 uger kun på Panodil og tryllecreme. Og han havde ingen smerter efterfølgende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.