Er vi ligeglad med vores børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Seriøst? .... måde jeg skriver på er et problem?....

Er det DET vi skal diskutere - wow 

Du råber, og det ér et problem, hvis man ønsker lydhørhed. Har du opnået de reaktioner, du ønskede? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

......

Sjovt, at du ikke kan svare på det?

Anmeld Citér

14. juni 2019

Loa

Tullemoar skriver:

Sjovt, at du ikke kan svare på det?

Ja eftersom det er et ret relevant spørgsmål.

Men måske hvis man rent faktisk selv er nødt til at afleverer sine børn hver dag, så er det måske lidt pinligt at indrømme. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Abracadabra

Der er nok ikke mange offentlige arbejdspladser i kongeriget, som ikke kunne bruge en medarbejder til... Hverken sygehuse, vuggestuer, skoler, PPR, børn&unge-forvaltninger, plejehjem eller politistationer klager over at have for mange ansatte. 

Så der SKAL prioriteres, og det ER en politisk opgave. Ergo har befolkningen magten - og befolkningen har valgt en rødere regering formentlig med håbet om blandt andet en styrket offentlig sektor. 

Det er måden at gøre det på - skulle vi alle holde børnene hjemme, ville samfundet (som vi kender det) bryde sammen. Og politikerne ville jo også sidde hjemme og være ligeglade... 

Derudover tror jeg ikke på minimumsnormeringer. Det er en falsk tryghed og en skæv måde at bruge pengene på - for der er børn, der har brug for flere voksne endnu, og børn, der klarer sig med mindre. Hvis økonomien var ubegrænset stor, kunne alle børn få uendelig meget, men gamle fru Jensen skal OGSÅ have skiftet ble en gang i mellem og have mulighed for at ringe til politiet, når hendes rollator bliver hugget. 

For mig er mine børn de vigtigste - men jeg er klog nok til at vide, at de i virkeligheden er små brikker i et utroligt stort puslespil, som skal gå op  til alles bedste. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

lineog4

Anonym skriver:

Men skole har meget mindre voksne .... Min 5 årig er i skole nu .... der er næsten ingen voksne - Jeg synes det er skræmmende når man kun er 5 år

Ja der er færre voksne i en SFO og i en skole - normeringen er mindre med en og i heldige tilfælde to voksne til 24 børn. I sfoen måske endda mindre. Og det er for lidt voksne ingen tvivl, men det til trods, så er der stadig store lokale forskelle på fx skoler. Og det handler ikke om økonomi, men en masse andre parametre er også på spil som ledelse, kollegaer,  børnesyn og meget meget mere 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Loa skriver:

Ja eftersom det er et ret relevant spørgsmål.

Men måske hvis man rent faktisk selv er nødt til at afleverer sine børn hver dag, så er det måske lidt pinligt at indrømme. 

Ja nemlig, synes også det er meget relevant. Er også nysgerrig på, hvad TS gør.

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Der er nok ikke mange offentlige arbejdspladser i kongeriget, som ikke kunne bruge en medarbejder til... Hverken sygehuse, vuggestuer, skoler, PPR, børn&unge-forvaltninger, plejehjem eller politistationer klager over at have for mange ansatte. 

Så der SKAL prioriteres, og det ER en politisk opgave. Ergo har befolkningen magten - og befolkningen har valgt en rødere regering formentlig med håbet om blandt andet en styrket offentlig sektor. 

Det er måden at gøre det på - skulle vi alle holde børnene hjemme, ville samfundet (som vi kender det) bryde sammen. Og politikerne ville jo også sidde hjemme og være ligeglade... 

Derudover tror jeg ikke på minimumsnormeringer. Det er en falsk tryghed og en skæv måde at bruge pengene på - for der er børn, der har brug for flere voksne endnu, og børn, der klarer sig med mindre. Hvis økonomien var ubegrænset stor, kunne alle børn få uendelig meget, men gamle fru Jensen skal OGSÅ have skiftet ble en gang i mellem og have mulighed for at ringe til politiet, når hendes rollator bliver hugget. 

For mig er mine børn de vigtigste - men jeg er klog nok til at vide, at de i virkeligheden er små brikker i et utroligt stort puslespil, som skal gå op  til alles bedste. 

Men vores børn bliver skadet jo.... Hele deres liv bliver de skadet, fordi de ikke har det godt nok deres vågentid, vi har en sinddsyg stigning i diagnoser og vores unge har ondt i livet. - dette er vores børn altså 

Jeg er overhovedet ikke enig i det du siger! Vi SKAL give dem en sund fundament så de kan leve deres liv.

de første barndoms år er som fundamentet i din hus, ovenpå fundamentet bygger du dit hus ( selvværd, identitet osv ) så det kan modstå livet knubs - det er ikke fair vores børn fortjener ikke at blive svigtet 

Jo dårligere fundament jo dårligere er de rystet til at se verden i øjenen 

er lidt skuffet af det du skriver da jeg genkender dig, og synes du er meget saglig og intelligent - er lidt skuffet du skriver sådan 

jeg arbejder på plejehjem med ældre enda ....

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men vores børn bliver skadet jo.... Hele deres liv bliver de skadet, fordi de ikke har det godt nok deres vågentid, vi har en sinddsyg stigning i diagnoser og vores unge har ondt i livet. - dette er vores børn altså 

Jeg er overhovedet ikke enig i det du siger! Vi SKAL give dem en sund fundament så de kan leve deres liv.

de første barndoms år er som fundamentet i din hus, ovenpå fundamentet bygger du dit hus ( selvværd, identitet osv ) så det kan modstå livet knubs - det er ikke fair vores børn fortjener ikke at blive svigtet 

Jo dårligere fundament jo dårligere er de rystet til at se verden i øjenen 

er lidt skuffet af det du skriver da jeg genkender dig, og synes du er meget saglig og intelligent - er lidt skuffet du skriver sådan 

jeg arbejder på plejehjem med ældre enda ....

Genkender dig herinde fra, bare rolig aner ikke hvem du er 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Ja nemlig, synes også det er meget relevant. Er også nysgerrig på, hvad TS gør.

Okay... jeg er på deltid og arbejder weekender så jeg har ofte meget fri i hverdagen  

så jeg holder dem hjemme ofte de har ihvertfald aldrig haft en 37 timer uge eller over det. 

Synes det er hårdt at være væk fra dem hver anden weekend men så er de sammen med deres far og farmor  

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Du råber, og det ér et problem, hvis man ønsker lydhørhed. Har du opnået de reaktioner, du ønskede? 

Ja men kan ikke få altid som man vild ha det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.