Der er nok ikke mange offentlige arbejdspladser i kongeriget, som ikke kunne bruge en medarbejder til... Hverken sygehuse, vuggestuer, skoler, PPR, børn&unge-forvaltninger, plejehjem eller politistationer klager over at have for mange ansatte.
Så der SKAL prioriteres, og det ER en politisk opgave. Ergo har befolkningen magten - og befolkningen har valgt en rødere regering formentlig med håbet om blandt andet en styrket offentlig sektor.
Det er måden at gøre det på - skulle vi alle holde børnene hjemme, ville samfundet (som vi kender det) bryde sammen. Og politikerne ville jo også sidde hjemme og være ligeglade...
Derudover tror jeg ikke på minimumsnormeringer. Det er en falsk tryghed og en skæv måde at bruge pengene på - for der er børn, der har brug for flere voksne endnu, og børn, der klarer sig med mindre. Hvis økonomien var ubegrænset stor, kunne alle børn få uendelig meget, men gamle fru Jensen skal OGSÅ have skiftet ble en gang i mellem og have mulighed for at ringe til politiet, når hendes rollator bliver hugget.
For mig er mine børn de vigtigste - men jeg er klog nok til at vide, at de i virkeligheden er små brikker i et utroligt stort puslespil, som skal gå op til alles bedste.
Men vores børn bliver skadet jo.... Hele deres liv bliver de skadet, fordi de ikke har det godt nok deres vågentid, vi har en sinddsyg stigning i diagnoser og vores unge har ondt i livet. - dette er vores børn altså
Jeg er overhovedet ikke enig i det du siger! Vi SKAL give dem en sund fundament så de kan leve deres liv.
de første barndoms år er som fundamentet i din hus, ovenpå fundamentet bygger du dit hus ( selvværd, identitet osv ) så det kan modstå livet knubs - det er ikke fair vores børn fortjener ikke at blive svigtet
Jo dårligere fundament jo dårligere er de rystet til at se verden i øjenen
er lidt skuffet af det du skriver da jeg genkender dig, og synes du er meget saglig og intelligent - er lidt skuffet du skriver sådan
jeg arbejder på plejehjem med ældre enda ....