Er vi ligeglad med vores børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.285 visninger
81 svar
230 synes godt om
14. juni 2019

Anonym trådstarter

Jeg forstår det ikke 

Hvorfor kæmper ikke flere forældre for minium normingering? Hvorfor aflevere vi som før som ingenting er skete? 

Hvorfor tror vi at en pædagog / pædagog medhjælper kan rumme vores 0-2 årig, når der dagens dato har 6,3 børn pr voksne? Og 11 børn pr voksen i BH - i HELE DK, NEJ! Der hvor jeres børn går er det ikke anderledes fordi det er det der er  IKKE penge til, så om det er anderledes er der nogle der arbejde gratis - 

Børn fortjente at blive set HELE dagen ig ikke kun mellem klokken 09-14 

det er jo omsorgssvigt hver eneste dag, og vi aflevere trofast 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

Sandratoft

Hvad tænker du, sådan helt konkret, at vi kan gøre?  Nu har der fx lige været valg, og der stemte jeg på et parti som er der for børnene. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

FruK

Hvor skulle vi gøre af børnene, hvis vi ikke skulke aflevere dem i institution? Alle blive hjemme fra arbejde??

Man kan jo godt kæmpe, imens de er der. Tænker at mange har sat deres stemme til valget efter bl.a. det.

Og så er det jo altså ikke alle steder det ser så slemt ud. 

Nu har jeg ikke børn i vuggestue eller børnehave mere, men har haft indtil for nyligt. Min datter gik 5 år i samme institution, og selvom de selvfølgelig fik færre og færre ressourcer, så kunne de voksne hver eneste dag rumme vores børn. De havde virkelig et kæmpe overskud og min datter har i dén grad følt sig set og hørt -?selvom de havde travlt. Både af “voksne” pædagoger og af medhjælpere.

Jeg går helt ind fir minimumsnomeringer, men jeg tror også det handler meget om kulturen på stedet og om ledelsen, om man kan få det til at fungere med de ressourcer der er. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Strain

Hvad tænker du helt konkret at vi skal gøre, andet end at sætte vores kryds et sted hvor der tages hensyn til børnene? Lade være med at aflevere?

Super, vi har en læge klinik - hvordan ville du have det hvis du ikke kan komme til lægen, eller dit barn ikke kan, uanset hvor syge I er. Fordi lægen er nødt til at blive hjemme med eget barn, da normeringen i institutionerne er for dårlige?

Skal vi stoppe bus og tog-driften, fordi der ikke er chaufføre? Lukke indkøbs-muligheder? Hvad med vores politikere? Skal de stoppe deres arbejde for at passe egne børn?

Anmeld Citér

14. juni 2019

sne190810

Hold op med at være så naiv, at tro at noget så simpelt som minimumsnormeringer, vil kunne redde det det halve kongerige.. Jeg bliver sgu så træt. 

Det handler i den grad om kompetencer, arbejdsmiljø og god ledelse. 

Dermed ikke sagt, at der er nok hænder i det offentlige, overhoved. Jeg tror virkelig bare ikke på, minimumsnormeringer er svaret på lykke.  For hvad hjælper det, hvis der står 5 voksne på en stue med 12 børn, hvis alle 5 voksne er lige så inkompetente og upædagogiske som hende der tronede i dokumentaren fra Tv-2? 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Hvor skulle vi gøre af børnene, hvis vi ikke skulke aflevere dem i institution? Alle blive hjemme fra arbejde??

Man kan jo godt kæmpe, imens de er der. Tænker at mange har sat deres stemme til valget efter bl.a. det.

Og så er det jo altså ikke alle steder det ser så slemt ud. 

Nu har jeg ikke børn i vuggestue eller børnehave mere, men har haft indtil for nyligt. Min datter gik 5 år i samme institution, og selvom de selvfølgelig fik færre og færre ressourcer, så kunne de voksne hver eneste dag rumme vores børn. De havde virkelig et kæmpe overskud og min datter har i dén grad følt sig set og hørt -?selvom de havde travlt. Både af “voksne” pædagoger og af medhjælpere.

Jeg går helt ind fir minimumsnomeringer, men jeg tror også det handler meget om kulturen på stedet og om ledelsen, om man kan få det til at fungere med de ressourcer der er. 

Det ved du ikke noget som helst om! Hvordan din datters dag har været! Helt ærligt 

alle dem der aflevere i Bag facaden sagde det bar gode vuggestuer! Vi bilder os ind vi VED, og vi ved intet!

og skader som følge af svigt ser vi aldrig det er noget vores BØRN bær med sig - aldrig har vi haft en svagere ungdom der ikke tåler livets knubs, angst er dagens dato DK dyreste sygdom osv osv 

nej prisen det betaler vores børn desværre ikke os 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Hold op med at være så naiv, at tro at noget så simpelt som minimumsnormeringer, vil kunne redde det det halve kongerige.. Jeg bliver sgu så træt. 

Det handler i den grad om kompetencer, arbejdsmiljø og god ledelse. 

Dermed ikke sagt, at der er nok hænder i det offentlige, overhoved. Jeg tror virkelig bare ikke på, minimumsnormeringer er svaret på lykke.  For hvad hjælper det, hvis der står 5 voksne på en stue med 12 børn, hvis alle 5 voksne er lige så inkompetente og upædagogiske som hende der tronede i dokumentaren fra Tv-2? 

Hold da op! Altså det er det Første dee skal til! MINIUM, lægge mærke til ordet minium norminger! - så har vi ikke kronisk stresset mennsker omkring vores børn

- Kampen er langt fra færdig der skal også med uddannet personale ind osv osv 

Jeg er ved at brække om forældre der hele tiden siger at i deres børns BH/vuggestue er der pædagoger der er helt særligt og aldrig stress eller sure eller ikke har fysisk tid at se vores børn! - Det er VORES behov at tror at de pædagoger er så fantastiske og kan noget helt særligt 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Strain skriver:

Hvad tænker du helt konkret at vi skal gøre, andet end at sætte vores kryds et sted hvor der tages hensyn til børnene? Lade være med at aflevere?

Super, vi har en læge klinik - hvordan ville du have det hvis du ikke kan komme til lægen, eller dit barn ikke kan, uanset hvor syge I er. Fordi lægen er nødt til at blive hjemme med eget barn, da normeringen i institutionerne er for dårlige?

Skal vi stoppe bus og tog-driften, fordi der ikke er chaufføre? Lukke indkøbs-muligheder? Hvad med vores politikere? Skal de stoppe deres arbejde for at passe egne børn?

Ja!!!!!!!!!!!!!!  Hvor kunne det være fedt! Gøre det 1 -3 dage for vores BØRN! - Så skulle politikerne nok regere! 

Vi skal som forældre kræve når vi arbejder 37 timer om ugen, at vores børn har det godt 

vores børn har INGEN stemme VI er deres stemme - 

Anmeld Citér

14. juni 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg forstår det ikke 

Hvorfor kæmper ikke flere forældre for minium normingering? Hvorfor aflevere vi som før som ingenting er skete? 

Hvorfor tror vi at en pædagog / pædagog medhjælper kan rumme vores 0-2 årig, når der dagens dato har 6,3 børn pr voksne? Og 11 børn pr voksen i BH - i HELE DK, NEJ! Der hvor jeres børn går er det ikke anderledes fordi det er det der er  IKKE penge til, så om det er anderledes er der nogle der arbejde gratis - 

Børn fortjente at blive set HELE dagen ig ikke kun mellem klokken 09-14 

det er jo omsorgssvigt hver eneste dag, og vi aflevere trofast 

Noget af den dokumentar har ikke kun med normering at gøre men også børnesyn/menneskesyn fra de voksne. 

jeg synes selvfølgelig ikke normeringerne er optimale - men der er blevet demonstreret, der har lige været valg. Jeg tænker ikke man kan gøre mere lige nu. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Soonmom

Jeg er ikke fan af minimums normeringer hvis det bare hedder en voksne pr x børn. 

Kommunerne skal nok spare, så ryger det uddannede personale og vi står tilbage med de unger medhjælpere uden livserfaring ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.