Er vi ligeglad med vores børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hold da op. - Jeg synes du er uforskammet

Fordi jeg siger du er uforskammet og skal lade vær med at råbe? 

Snak pænt til andre og de svarer pænt tilbage 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Men vores børn bliver skadet jo.... Hele deres liv bliver de skadet, fordi de ikke har det godt nok deres vågentid, vi har en sinddsyg stigning i diagnoser og vores unge har ondt i livet. - dette er vores børn altså 

Jeg er overhovedet ikke enig i det du siger! Vi SKAL give dem en sund fundament så de kan leve deres liv.

de første barndoms år er som fundamentet i din hus, ovenpå fundamentet bygger du dit hus ( selvværd, identitet osv ) så det kan modstå livet knubs - det er ikke fair vores børn fortjener ikke at blive svigtet 

Jo dårligere fundament jo dårligere er de rystet til at se verden i øjenen 

er lidt skuffet af det du skriver da jeg genkender dig, og synes du er meget saglig og intelligent - er lidt skuffet du skriver sådan 

jeg arbejder på plejehjem med ældre enda ....

Netop mine børn (og sådan siger mange forældre!) har haft det godt i deres vuggestue og børnehave. Og idet, at mit arbejde består i at tage mig af børn med fysiske og psykiske sygdomme, ville det have været en helt forkert prioritering at blive hjemme for at passe mine egne børn. 

Vi er nødt til at se på de overordnede strukturer i samfundet og sætte vores stemme på de ‘rigtige’.   Men jeg synes ikke, at mine velfungerende unger skulle have flere voksne omkring sig, hvis det betød færre bleskift på dit plejehjem! 

Jeg er imod fx Spinraza og anden meningsløs medicinsk behandling - fordi disse meget dyre behandlinger tager penge fra behandling med beviselig effekt. Af samme årsag mener jeg, at både kiropraktik (især til børn!) og cannsbis-‘forsøget’ burde afskaffes. 

Men jeg er ikke politiker. Og jeg foretrækker, at vi handler indenfor de gængse rammer: Stemmer på de røde politikere - men også på de modige! Fx Pernille Rosenkrantz-Theil har udtalt sig meget meningsfuldt mod minimumsnormeringer. Hun er en klog og modig politiker. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

AnoMor

Abracadabra skriver:

Netop mine børn (og sådan siger mange forældre!) har haft det godt i deres vuggestue og børnehave. Og idet, at mit arbejde består i at tage mig af børn med fysiske og psykiske sygdomme, ville det have været en helt forkert prioritering at blive hjemme for at passe mine egne børn. 

Vi er nødt til at se på de overordnede strukturer i samfundet og sætte vores stemme på de ‘rigtige’.   Men jeg synes ikke, at mine velfungerende unger skulle have flere voksne omkring sig, hvis det betød færre bleskift på dit plejehjem! 

Jeg er imod fx Spinraza og anden meningsløs medicinsk behandling - fordi disse meget dyre behandlinger tager penge fra behandling med beviselig effekt. Af samme årsag mener jeg, at både kiropraktik (især til børn!) og cannsbis-‘forsøget’ burde afskaffes. 

Men jeg er ikke politiker. Og jeg foretrækker, at vi handler indenfor de gængse rammer: Stemmer på de røde politikere - men også på de modige! Fx Pernille Rosenkrantz-Theil har udtalt sig meget meningsfuldt mod minimumsnormeringer. Hun er en klog og modig politiker. 

Lige et sidespor der ikke skal debateres. Jeg er blot nysgerrig så du svarer selvfølgelig også kun hvis SU har lyst  

forstår godt hvorfor du er imod cannabis forsøget uden at jeg selv er imod det. Men hvorfor kiropraktor til børn?  

Anmeld Citér

14. juni 2019

Abracadabra

AnoMor skriver:

Lige et sidespor der ikke skal debateres. Jeg er blot nysgerrig så du svarer selvfølgelig også kun hvis SU har lyst  

forstår godt hvorfor du er imod cannabis forsøget uden at jeg selv er imod det. Men hvorfor kiropraktor til børn?  

Ingen evidens. Kun evidens på, at kiropraktorer bliver STENRIGE af at bilde spædbørnsforældre ind, at deres helt normale spædbørn har brug for gentagne meningsløse ‘behandlinger’. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Vi er nat og dag - 

Kirpraktor er simpelthen gøre underværk for vores datter der kom med akut kejsersnit når hun ammede gjode det så ondt på mig, og hun vilde kun ligge til den ene side .

efter den første behandling havde vores 1 uge gammel datetr ændret ansigt udtryk, det var så vildt, og efter 3 mere behandinger havde jeg en ny datter - 

men nok om det - Spriva er jeg også imod, men det er nemt for mig jo jeg har ikke et barn er der syge med spinal dystrofi - 

Igen vores børn fortjener så meget mere, du ved også at skader i barndommen gerne de psyksike første kommer frem  når de bliver ælde hvordan kan du forklare den kæmoe stigning i angst spisefortyrreslse osv hos vores unge? 

det bliver svigtet, når de har mest brug for os, tilknytning er så sindssygt vigtigt - 

Anmeld Citér

14. juni 2019

AnoMor

Abracadabra skriver:

Ingen evidens. Kun evidens på, at kiropraktorer bliver STENRIGE af at bilde spædbørnsforældre ind, at deres helt normale spædbørn har brug for gentagne meningsløse ‘behandlinger’. 

Okay tak for svar.  

har ingen forstand på kiropraktorer og havde aldrig hørt om nogen der var i mod det. Deraf min nysgerrighed.

Anmeld Citér

15. juni 2019

FruStolpe

Anonym skriver:

Igen! Vi aner ikke hvad der foregår når vi går  Vi aner det ikke

husk alle roste den vuggestue i dokumentaren .....

Ja men kigger du ikke på stemningen og hvad der sker når du henter og bringer? Og så snakker jeg med mine børn når de har været afsted.

Dit livssyn og menneskesyn er trist, når du har behov for at være så pessimistisk. 

Det er synd for dig....

Anmeld Citér

15. juni 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Okay... jeg er på deltid og arbejder weekender så jeg har ofte meget fri i hverdagen  

så jeg holder dem hjemme ofte de har ihvertfald aldrig haft en 37 timer uge eller over det. 

Synes det er hårdt at være væk fra dem hver anden weekend men så er de sammen med deres far og farmor  

Okay, men det er ikke alle der har den mulighed, desværre. Det er fedt, at du kan  

men alle børnehaver er altså ikke så slemme! Jeg ved ikke, hvordan min datters dag har været 100 procent, men hun er altså så stor, at hun kan fortælle det. De få gange der har været noget, så har hun fortalt mig det! Eller pædagogerne har.

Jeg er enig i, at der mangler flere hænder, det gør der desværre på mange arbejdspladser. Det er skam ikke kun det offentlige.

Men når jeg afleverer og henter mit barn, så kan jeg altså mærke på stemningen, hvordan den er. 

Min datters bh er ny, og der har derfor været lidt problemer i starten.  Fx. Da man afleverede sit barn, så havde nogle pædagoger travlt med praktiske ting i stedet for at møde mit barn. 

Det blev hurtigt lavet om, da der hurtigt var flere forældre, som nævnte det. Det handlede om manglende struktur

Jeg har endda set flere børn, hvor pædagogerne har været der for dem, når de har kaldt på deres mor og far. 

I min datters bh går de også meget op i, at børnene kommer ned i gear, så der er skildpaddetid hver dag plus de bruger børneyoga meget. 

Jeg ved godt, at de er presset i ydertimerne, men det er jo ikke hele dagen. Jeg ville selvfølgelig ønske, at der kom flere pædagoger ligesom jeg ønsker, at der kom flere læger, sygeplejersker osv. 

Jeg har selv læst til pædagog, så jeg har også set en hverdag i en bh, og den var overhovedet ikke som i dokumentaren eller som du nævner

Anmeld Citér

15. juni 2019

Sprit25

Den her tråd gør mig trist. Ingen normale forældre afleverer deres barn et sted, hvor de har det skidt og er ligeglad. INGEN! 

Jeg stemte selv på et parti med minimumsnormeringer som krav, men det er vitterligt ikke løsningen alene. Vi skal have flere penge til uddannelserne. Som lærer har du kun 3 gange praktik af 8 uger? Det er jo ingenting  pædagogerne har lidt mere. Igår blev jeg mødt af en, der direkte sagde: nåh okay I er kun lærerstuderende. Jeg må godt komme foran i barkøen. Jeg har eb phd. 

Vi skal have respekten omkring faget lærer/pædagog tilbage. 

Derudover er klimaet faktisk vigtigere for mig. Hvad fuck skal vi med minimumsnormering, hvis vi ikke har en planet til dem0

Anmeld Citér

15. juni 2019

LSS

Selvfølgelig er der ingen der er ligeglade med deres børn. Det siger sig selv. Jeg synes altså du er lidt grov i nogle af dine svar. 

Jeg hentede en af mine børn i børnehave. Han virkede træt. Jeg tænkte ikke over det, men en halv time senere falder han om. Han havde ikke fået noget at drikke hele dagen i børnehaven. Han blev tilset af en læge. Og han kom i børnehave igen efter et par dage hjemme. Jeg fik en snak med pædagogerne og de var selvfølgelig rigtig kede af det. Min søn fik fra den dag af en drikkedunk med. Er jeg så ligeglad med mit barn fordi han bliver sendt afsted igen? De gør det bedste de kan med de midler de har.

nogle uger efter får min søn smidt en sten i hovedet. Det skulle limes. Pædagogerne havde ikke lige været opmærksomme. Ja, det er virkelig uheldigt! Og jeg var vred og ked af det, mest på min søns vegne.

Han går stadigvæk i den børnehave og han er glad og trives der. 

Jeg synes ikke selv jeg er ligeglad med hverken min søn eller mine andre børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.