Er vi ligeglad med vores børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
sne190810 skriver:

Hold op med at være så naiv, at tro at noget så simpelt som minimumsnormeringer, vil kunne redde det det halve kongerige.. Jeg bliver sgu så træt. 

Det handler i den grad om kompetencer, arbejdsmiljø og god ledelse. 

Dermed ikke sagt, at der er nok hænder i det offentlige, overhoved. Jeg tror virkelig bare ikke på, minimumsnormeringer er svaret på lykke.  For hvad hjælper det, hvis der står 5 voksne på en stue med 12 børn, hvis alle 5 voksne er lige så inkompetente og upædagogiske som hende der tronede i dokumentaren fra Tv-2? 

Jeg må som uddannet pædagog og pædagog i en vuggestue give dig fuldstændig ret. Kig på ledelse, forventninger, bueaukrati osv istedet for 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

Missyou

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive ......

Yes.... den børnehave hvor DINE børnehave har knækket kode, og mange har valgt At arbejde gratis....

Fordi kun 2 kommuner i DK har minium norminger ....

og ingen skal fortælle mig at 11 børn pr voksen i en BH er okay - og gøre det godt nok for børnene 

Der er skam ingen der abejder gratis. Det handler udelukkende om god planlægning. Lederen bruger utroligt meget tid på at finde ud af hvad tid alle børn bliver afleveret og hentet i hverdage og ferieperioder for ikke at spilde personaletimer. Så kan de bruges mest effektivt. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

lineog4

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive ......

Yes.... den børnehave hvor DINE børnehave har knækket kode, og mange har valgt At arbejde gratis....

Fordi kun 2 kommuner i DK har minium norminger ....

og ingen skal fortælle mig at 11 børn pr voksen i en BH er okay - og gøre det godt nok for børnene 

Jeg tænker ikke din retorik hjælper din sag, som jeg egentlig er enig med dig i.

Hvad havde du forstillet folk skulle svare: ja vi er ligeglade med vores børn. Ingen forældre vil give dig det svar, ingen forældre (som skriver her) er ligeglade med deres børn og alle håber at netop deres institution er den gode, den der har knoklet jo den trods besparelser. 

Så når du angriber og fortæller, at alle der ikke nedlægger arbejdet, alle der ikke mener præcis det samme som dig, ja de må være ligeglade med deres børn. Så stopper de fleste med at lytte, og du fik intet ud af dine gode intentioner. 

Næste gang kunne du prøve at starte med et andet spørgsmål fx hvad tror I der skal til for at vores børn får et godt institutionsliv? Hvordan tror I vi får politikerne til at forstå, at smertegrænsen er nået? Eller hvad du tænker kunne være konstruktivt at få viden om.

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Missyou skriver:

Der er skam ingen der abejder gratis. Det handler udelukkende om god planlægning. Lederen bruger utroligt meget tid på at finde ud af hvad tid alle børn bliver afleveret og hentet i hverdage og ferieperioder for ikke at spilde personaletimer. Så kan de bruges mest effektivt. 

Det gøre vores også vores søn BH, alligevel går det ikke op - vi får beskeder 3 måneder før om hvornår vi skal ha somwmeferie ig hvordan aflevere vi omkring påsken, samt havde vi en leder der brænder for børnehaven og den er forældrene der styre økonomien - så de timer er sparet og brugt på børnene istedet alligevel siger de hvor vilde de bare ønske de havde 2 mere kollegaer det vilde gøre så meget - er de ramte af sygdom falder korthuset fuldstændig sammen - det er ikke i orden 

Anmeld Citér

14. juni 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ikke alle vuggestuer og BH er som den i dokumentaren!!!!! Håber jeg for alt alt alt i verden!!!!!! Om det er det er det sygt!!!!!!!!

jeg siger bare vi forældre har fuldstændig urealtiske forventning - Igen 6 vuggestue børn pr voksen og 11 BH pr voksen det går ikke op!

Vi forældre er stresset over vores 2-3 børn!!!!!

det handler om at være nærværende tilstede med dem - Har du har fulgt minium norminger ved du også alle historien både fra forældre og pædagoger osv osv og der er mange! 

Vi sviger vores børn på det groveste! Det er ikke i orden!!!!

pas du på 6 børn mellem 0-2 år og lad os snakke bagefter om hvordan du kunne være nærværende fordi pædagogik foregår ikke mere det er væk NU er det, det basale der bliver handlet på!

Gætter på at du ikke er pædagog? Du har i hvert fald ikke været en dag i en vs/bh... Og derfor kan du ikke sidde og sige alt det her, for du ANER INTET om hvordan det. Ja jeg ved der er nogen der har fået stress, at det har været for meget, men IKKE alle steder er så slemme. Ikke ALLE har en voksen til 6 0-2. de fleste starter jo forh.... da heller ikke når de er nyfødte, men et sted mellem 10 måneder og et år. En alder hvor de vil undersøge alt, være selvstændig. De skal have en der holder øje med dem, vil give kram og knus, sørge for mad, ren ble, en sut, en bamse. Det rigtige tøj. Tryghed. De skal jo f... ikke sidde med 6 unger på skødet hele dagen. (Det gør du vel heller ikke der hjemme, ligemeget hvad alder de har) 

Hvorfor svigter vi vores børn? Fordi der ikke er en voksen ved deres side 24/7? For det skal der ikke være, der skal være voksne til at holde øje med dem, hjælpe dem fremad, men børnene skal sku være selvstændige og lære at komme rundt selv. 

Jeg siger ikke at der ikke er problemer nogle steder, men du kan ikke bare sige; Sådan er det OVERALT, fordi jeg har set en dokumentar, jeg har hørt nogle folk sige noget. Men giv mig en liste med alle instutioner hvor der står at der er EN pædagog ALENE med 6 børn under 2 år i 6-9 timer HVER dag, og jeg siger gerne jeg tog fejl. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tænker ikke din retorik hjælper din sag, som jeg egentlig er enig med dig i.

Hvad havde du forstillet folk skulle svare: ja vi er ligeglade med vores børn. Ingen forældre vil give dig det svar, ingen forældre (som skriver her) er ligeglade med deres børn og alle håber at netop deres institution er den gode, den der har knoklet jo den trods besparelser. 

Så når du angriber og fortæller, at alle der ikke nedlægger arbejdet, alle der ikke mener præcis det samme som dig, ja de må være ligeglade med deres børn. Så stopper de fleste med at lytte, og du fik intet ud af dine gode intentioner. 

Næste gang kunne du prøve at starte med et andet spørgsmål fx hvad tror I der skal til for at vores børn får et godt institutionsliv? Hvordan tror I vi får politikerne til at forstå, at smertegrænsen er nået? Eller hvad du tænker kunne være konstruktivt at få viden om.

Det har jeg gjort - ingen svarede på den tråd 

Samt tror jeg ikke selv vi er direkte ligeglad ....

men jeg må sige jeg er meget meget overrasket over de modige forældre der fortæller der historier om svigt og så dagen efter aflevere de igen ..... det må jeg sige .....

Jeg vilde aldrig aflevere mit barn igen om jeg fandt min barn ude i skabet, bleen fuld af lort og en madpakke der ikke var åben..... det er svigt på det groveste - osv osv så mange grove oplevelse hvor forældrene har afleveret dagen efter 

Anmeld Citér

14. juni 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har ikke skrevet noget steder pædagogerne er dårlig mennsker - JEG siger de ER mennesker helt Normale mennsker der ikke kan holde til det stress, at konstant at være i underskud - stress og korte lunte følges næsten hånd i hånd man har ikke overskue til ekstra 

tænk lige over det 6 vuggestue børn 0-2 år og du skal ha 6 af dem alene kun dig - du skal rumme dem, kramme dem, skifte dem osv osv - før du siger det kunne jeg ikke overskue men jeg er ikke pædagog! Så er pædagoger ikke bedre rystet til det, helt basale pleje deres håndværker er pædagogik der ikke foregår mere i vuggestue og Bh pga. Manglende hænder - det der foregår nu er brand slukning 

Rolig nu - synes absolut ikke jeg går og brandslukker hver dag. Jeg er omsorgsfuld, kærlig, jeg leger med børnene og så er der børn med handleplaner man gør noget særligt med. Sådan som du beskriver det ser det jo absolut ikke ud alle steder - det handler også om en nærværende ledelse, faglighed, børnesyn. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ikke alle vuggestuer og BH er som den i dokumentaren!!!!! Håber jeg for alt alt alt i verden!!!!!! Om det er det er det sygt!!!!!!!!

jeg siger bare vi forældre har fuldstændig urealtiske forventning - Igen 6 vuggestue børn pr voksen og 11 BH pr voksen det går ikke op!

Vi forældre er stresset over vores 2-3 børn!!!!!

det handler om at være nærværende tilstede med dem - Har du har fulgt minium norminger ved du også alle historien både fra forældre og pædagoger osv osv og der er mange! 

Vi sviger vores børn på det groveste! Det er ikke i orden!!!!

pas du på 6 børn mellem 0-2 år og lad os snakke bagefter om hvordan du kunne være nærværende fordi pædagogik foregår ikke mere det er væk NU er det, det basale der bliver handlet på!

Jeg synes, det er en skam, du farer så aggressivt frem med korte, bastante udråb. Det er svært at forstå, nu hvor emnet har været oppe en tid, at det lige netop er nu, du råber dommedag og forventer, alle prompte slutter op med syv udråbstegn pr. udsagn. Jeg er fuldstændigt enig med dig i, at der er et problem, og at der skal handles på det, men jeg tror ikke på, du opnår meget ved at nedgøre andres opfattelser og observationer. 

Hvis jeg nu skriver “Vi er ved at ødelægge kloden med vores forbrug og vaner!!! Vores børn og børnebørn kommer til at betale prisen!!!! Alligevel fortsætter vi ufortrødent med vores flyrejser og bilkørsel!!!! Hvorfor gør vi ingenting???” - ville du så pr. definition netop denne fredag aften gå med mig i min frustration og beslutte at handle her og nu, eller ville du muligvis ikke være lige nøjagtigt samme sted som jeg? 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Gætter på at du ikke er pædagog? Du har i hvert fald ikke været en dag i en vs/bh... Og derfor kan du ikke sidde og sige alt det her, for du ANER INTET om hvordan det. Ja jeg ved der er nogen der har fået stress, at det har været for meget, men IKKE alle steder er så slemme. Ikke ALLE har en voksen til 6 0-2. de fleste starter jo forh.... da heller ikke når de er nyfødte, men et sted mellem 10 måneder og et år. En alder hvor de vil undersøge alt, være selvstændig. De skal have en der holder øje med dem, vil give kram og knus, sørge for mad, ren ble, en sut, en bamse. Det rigtige tøj. Tryghed. De skal jo f... ikke sidde med 6 unger på skødet hele dagen. (Det gør du vel heller ikke der hjemme, ligemeget hvad alder de har) 

Hvorfor svigter vi vores børn? Fordi der ikke er en voksen ved deres side 24/7? For det skal der ikke være, der skal være voksne til at holde øje med dem, hjælpe dem fremad, men børnene skal sku være selvstændige og lære at komme rundt selv. 

Jeg siger ikke at der ikke er problemer nogle steder, men du kan ikke bare sige; Sådan er det OVERALT, fordi jeg har set en dokumentar, jeg har hørt nogle folk sige noget. Men giv mig en liste med alle instutioner hvor der står at der er EN pædagog ALENE med 6 børn under 2 år i 6-9 timer HVER dag, og jeg siger gerne jeg tog fejl. 

Det er det der er penge til.... samt ved vi det.... det er offentlig hvor mange pædagoger / pædagog medhjælper er ... 

spørge din egen vuggestue og BH på mandag - Nemmere bliver det ikke

og spørge hvor mange der ER ikke kreative markingsføring - hvor de er 4 i 4 timer af dagen så kun 2 fra klokken 13.00 

jeg har arbejde i BH som ung - Og jeg skammer mig, jeg havde nogle børn jeg kunne lide og andre jeg synes var træls så dem jeg kunne lide jeg mest med, mens dem der havde mange krav blev jwg hurtigt træt af jeg var ung og ingen sagde noget til mig, og de Andre gjorde det samme 

når vi skulle Kryse af på en skema hvem vi havde haft en god tilknytning til i løbet af ugen var det altid de samme 5 ingen sætte krydse hos - de er blevet så groft svigtet det gøre ondt at tænke på - men jwg vidste ikke bedre 

vi var så få på stuen og dette var 10 år siden!

og det færre nu

Anmeld Citér

14. juni 2019

Møghe

Anonym skriver:

Det gøre vores også vores søn BH, alligevel går det ikke op - vi får beskeder 3 måneder før om hvornår vi skal ha somwmeferie ig hvordan aflevere vi omkring påsken, samt havde vi en leder der brænder for børnehaven og den er forældrene der styre økonomien - så de timer er sparet og brugt på børnene istedet alligevel siger de hvor vilde de bare ønske de havde 2 mere kollegaer det vilde gøre så meget - er de ramte af sygdom falder korthuset fuldstændig sammen - det er ikke i orden 

Så hvad gør du med den opfattelse af institutionerne? Afleverer du hver dag dit barn i et miljø, hvor du mener, at barnet bliver omsorgssvigt? Eller tager du konsekvensen og laver dit liv om, så barnet kan blive passet i hjemmet? Tager du en aktiv politisk kamp for at ændre forholdene, har du meldt dig ind i forældrebestyrelsen eller 'nøjes' du med at stille skarpt i et debatforum med en bebrejdende retorik og med friheden og det manglende ansvar bag en anonymknap? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.