Er vi ligeglad med vores børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg forstår det ikke 

Hvorfor kæmper ikke flere forældre for minium normingering? Hvorfor aflevere vi som før som ingenting er skete? 

Hvorfor tror vi at en pædagog / pædagog medhjælper kan rumme vores 0-2 årig, når der dagens dato har 6,3 børn pr voksne? Og 11 børn pr voksen i BH - i HELE DK, NEJ! Der hvor jeres børn går er det ikke anderledes fordi det er det der er  IKKE penge til, så om det er anderledes er der nogle der arbejde gratis - 

Børn fortjente at blive set HELE dagen ig ikke kun mellem klokken 09-14 

det er jo omsorgssvigt hver eneste dag, og vi aflevere trofast 

Så du har været undercover i alle Vs/bh i hele Danmark? For det må du have været siden du kan sige det er sådan. 

Jeg har selv været ude og demonstrerer omkring det, jeg har selv arbejdet i Vs/bh, kender flere der gør det, og ja det er pisse hårdt og man kan stå alene med flere børn, men det er jo ikke 8 timer om dagen. Man skal ikke trøste, muse og skifter bleer hele tiden. Børnene leger, spiser mad, sover.. de har det sjovt, de skal jo ikke lege med pædagogerne hele dagen. 

Og hvor der er Vs/bh der hjælper de faktisk ofte på tværs, især på legepladsen fordi børnene jo kender alle de voksne, om de går det en eller andet sted. 

Hvis du synes det er så slemt, så dig op og gå hjemme med dine børn. 

Og det er sikkert også andre der vil, men sådan fungere verdenen ikke. Og nej ikke alle børn er omsorgssvigt et fordi vi ser en dokumentar omkring nogle voksne, der ikke kunne tage det ansvar de skulle. Det er fucking trist (har ikke set den) at det har foregået sådan, men det skal ikke smides på alle institutioner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har den fornøjelse, at være en del af den lille styregruppe, som driver forældrebevægelsen #Hvorerderenvoksen - det er os med de gule t-shirts og de store demonstrationer landet over.

Det er helt forståeligt, at det kan være svært at forstå alle nuancer i debatten, når man ikke engagerer sig i den døgnet rundt, som vi gør. Men det vil være godt for sagen at få udryddet nogle af de misforståelser og forsimplinger som går igen, både i politik, i pressen og nu også herinden

1) Ingen har argumenteret for, at minimumsnormeringer løser alt. Men vi ved med sikkerhed, at hverken ledelse eller pædagogiske faglighed kan blomstre, når der er for få hænder til at få dagen til at hænge sammen. Minimumsnormeringer er en bundprop i et system, som er sparet halvt ihjel. Uden minimumsnormeringer, giver det ikke mening at tale uddannelse, arbejdsmiljø og ledelse. Minimumsnormeringer skal blandt andet sikre børn og voksnes sikkerhed i dagligdagen, for lige nu lider begge grupper under vilkårene. Det kommer til at koste dyrt.

2) Minimumsnormeringer handler ikke om de nyligt sendte dokumentarer. Der er store generelle problemer i hele landet og ikke i de få ekstreme institutioner, som TV2 har udvalgt til os.

3) Det er sådan set lige meget, om “det går fint i mit barns børnehave”, for sagen er den at dette handler om en kamp for vores allesammens børn.  Derfor skal løsningen også findes på landsplan og ikke kommunalt - alle børn har ret til en sund dagligdag.

4) Minimumsnormeringer har mange definitioner. Vores krav er, at de tælles fra barnets perspektiv og gælder hele institutionens åbningstid. Vores krav er øremærket økonomi til kommunerne, og et fornuftigt forhold mellem antallet pædagoger og medhjælpere. 

Man kan til enhver tid engagere sig i Forældrebevægelsen - vi arbejder i døgndrift og findes bla. på Facebook her:   https://www.facebook.com/hvorerderenvoksen/

Jeg tror ikke at forældre er ligeglade. Men mange er ikke tilstrækkeligt klar over, hvor grelt det står fat.

Anmeld Citér

14. juni 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg forstår det ikke 

Hvorfor kæmper ikke flere forældre for minium normingering? Hvorfor aflevere vi som før som ingenting er skete? 

Hvorfor tror vi at en pædagog / pædagog medhjælper kan rumme vores 0-2 årig, når der dagens dato har 6,3 børn pr voksne? Og 11 børn pr voksen i BH - i HELE DK, NEJ! Der hvor jeres børn går er det ikke anderledes fordi det er det der er  IKKE penge til, så om det er anderledes er der nogle der arbejde gratis - 

Børn fortjente at blive set HELE dagen ig ikke kun mellem klokken 09-14 

det er jo omsorgssvigt hver eneste dag, og vi aflevere trofast 

Med sådan en kraftig holdning hvor du dikterer hvad alle andre skal gøre og kommer med sådan påstande om hvor dårlige alle institutioner i hele Danmark er. Så forstår jeg ikk du gemmer dig bag an anonym knap men forventer at alle vi andre skal stå frem. 

Det har jeg heldigvis ingen problemer med. Min svigerinde er pædagog i børnehave og de har ingen stres, pres, manglende overskud til børnene eller noget som helst af alt det du fyrer af. Alle børnene ses og høres. 

I min søns børnehave er der også plads til alle, de laver dagligt aktiviteter alle børnene samlede på stuen i form af musik, rytmik, balance lege osv. Hver dag bliver en gruppe børn på 4-6 stykker (forskellige hver dag) taget på tur på biblioteket, legeplads, zoo eller andet. Det er ingen der glemmes eller lider omsorgssvigt. Og JO det ved jeg! 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Loa

Anonym skriver:

Det ved du ikke noget som helst om! Hvordan din datters dag har været! Helt ærligt 

alle dem der aflevere i Bag facaden sagde det bar gode vuggestuer! Vi bilder os ind vi VED, og vi ved intet!

og skader som følge af svigt ser vi aldrig det er noget vores BØRN bær med sig - aldrig har vi haft en svagere ungdom der ikke tåler livets knubs, angst er dagens dato DK dyreste sygdom osv osv 

nej prisen det betaler vores børn desværre ikke os 

Men du ved sgu da heller ikke at alle vores børn partou har haft en crappy dag i deres institutioner, bare fordi der passer ind i dit “minimums flip”.

Der er jo ingen af os der ved hvad der skal til! Jeg har ikke tænkt mig at bruge alle mine feriedage eller risikerer at blive fyret fordi du tror der gør en kæmpe forskel at vi bare sætte hele samfundet på stand by og holder vores børn hjemme. Så håber jeg ikke du har brug for en ambulance eller politibil under den stand by.

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Mine børn går i en fantastisk institution. Og i forhold til uuddannet personale, så er uddannelse ingen garanti for (menneskelige) kompetencer. I mit barns børnehave er nogle af de uudannede fuldstændig fantastiske til at være omkring børnene. Tilsvarende er det uddannet personale i øvrigt.

Medmindre du har været i hver eneste institution i Danmark, så lad være med at udtale dig om samtlige institutioner. Jeg udtaler mig tilsvarende kun om den institution, som jeg kender.

Jeg tror ikke på, at minimumsnormering er vejen frem. Det er ansvarlighed, god ledelse og naturligvis en fornuftig økonomi, hvor institutionerne selv får indflydelse på fordelingen af ressourcerne efter det konkrete behov.

Jeg mangler desuden helt klare tal på, hvad udgiften til minimumsnormering vil være, og hvordan udgiften skal finansieres. Hvor skal der spare for at kunne implementere en minimumsnormering? Det er væsentlig at vide, inden man kan tage stilling til, om det er en fornuftig disposition. 

Jeg udtaler mig om at de tal de holder ikke - Et menneske kan ikke yde nok nærhed ( tilknytning) når hun har 6 små børn! Det er fysisk ikke muligt!

Forstil det bare selv om det var DIG der stod med 6 børn mellem 0-2 år DU skulle ha dem i 6-9 timer - tror oprigtigt du kunne opfylde deres behov sufficiente 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Missyou skriver:

NEJ det er ikke sådan alle steder. 

Jeg skulle til møde i mine børns børnehave idag kl 13.30 hvor alle var på legepladsen. Det blev lidt forsinket så så mit snit til at stå og “lure” lidt ud af vinduet. 

der var cirka 20 børn og 3 voksne, som alle var igang med aktiviteter med en mindre børnegruppe og jeg så INGEN børn være i konflikter eller have brug for hjælp uden at få det. 

Det emmede fuldstændig af ro og overskud. ��

så nej, jeg er ikke bekymret for at sende mine børn afsted i deres børnehave, og idag blev eg kun bekræftet i, at de har det godt i deres børnehave. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive ......

Yes.... den børnehave hvor DINE børnehave har knækket kode, og mange har valgt At arbejde gratis....

Fordi kun 2 kommuner i DK har minium norminger ....

og ingen skal fortælle mig at 11 børn pr voksen i en BH er okay - og gøre det godt nok for børnene 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Måske fordi det ikke er sådan alle steder. 

Vores institution har 

Årgang 2017-2018. 14 børn og 5 voksne tilknyttede.

Årgang 2015-2016. 37 børn og 6 voksne tilknyttede.

Årgang 2014. 18 børn og 3 voksne tilknyttede. 

Vi er rigtig fint tilfreds med normeringen, og har bestemt ikke noget at klage over. Men jeg skylder måske at sige at vi har valgt prøvet. Men det gjorde vi allerede før 9 år siden, inden normeringerne gik fløjten. 

Men vores børn bliver set og hørt HELE dagen og vi er 100% trygge ved at afleverer. 

Igen! Vi aner ikke hvad der foregår når vi går  Vi aner det ikke

husk alle roste den vuggestue i dokumentaren .....

Anmeld Citér

14. juni 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg udtaler mig om at de tal de holder ikke - Et menneske kan ikke yde nok nærhed ( tilknytning) når hun har 6 små børn! Det er fysisk ikke muligt!

Forstil det bare selv om det var DIG der stod med 6 børn mellem 0-2 år DU skulle ha dem i 6-9 timer - tror oprigtigt du kunne opfylde deres behov sufficiente 

Du er jo ikke en pædagog med 6 børn i 6-9 timer hver dag alene. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Så du har været undercover i alle Vs/bh i hele Danmark? For det må du have været siden du kan sige det er sådan. 

Jeg har selv været ude og demonstrerer omkring det, jeg har selv arbejdet i Vs/bh, kender flere der gør det, og ja det er pisse hårdt og man kan stå alene med flere børn, men det er jo ikke 8 timer om dagen. Man skal ikke trøste, muse og skifter bleer hele tiden. Børnene leger, spiser mad, sover.. de har det sjovt, de skal jo ikke lege med pædagogerne hele dagen. 

Og hvor der er Vs/bh der hjælper de faktisk ofte på tværs, især på legepladsen fordi børnene jo kender alle de voksne, om de går det en eller andet sted. 

Hvis du synes det er så slemt, så dig op og gå hjemme med dine børn. 

Og det er sikkert også andre der vil, men sådan fungere verdenen ikke. Og nej ikke alle børn er omsorgssvigt et fordi vi ser en dokumentar omkring nogle voksne, der ikke kunne tage det ansvar de skulle. Det er fucking trist (har ikke set den) at det har foregået sådan, men det skal ikke smides på alle institutioner. 

Ikke alle vuggestuer og BH er som den i dokumentaren!!!!! Håber jeg for alt alt alt i verden!!!!!! Om det er det er det sygt!!!!!!!!

jeg siger bare vi forældre har fuldstændig urealtiske forventning - Igen 6 vuggestue børn pr voksen og 11 BH pr voksen det går ikke op!

Vi forældre er stresset over vores 2-3 børn!!!!!

det handler om at være nærværende tilstede med dem - Har du har fulgt minium norminger ved du også alle historien både fra forældre og pædagoger osv osv og der er mange! 

Vi sviger vores børn på det groveste! Det er ikke i orden!!!!

pas du på 6 børn mellem 0-2 år og lad os snakke bagefter om hvordan du kunne være nærværende fordi pædagogik foregår ikke mere det er væk NU er det, det basale der bliver handlet på!

Anmeld Citér

14. juni 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tror ikke på at i de 21 røde vuggestuer og BH med anmærkning er et sted hvor “onde” menneske Har samlet sig.

Den ene kvinde er syg, men kig omkring dig hun får LOV! Ingen siger noget! 

At få en røde anmærkning er når en psykolog kommer forbi og kigger nogle timer og der hvordan de vuggestuer og BH fungere osv.

de kunne ikke engang “fake” det! Som mange andre vuggestuer og BH gøre - Jeg arbejder i det offentlig som sygepsljeke - så snart der kommer tilsyn kan vi ALT muligt vi aldeig normalt har tid til, osv - 

hvordan vilde du være som menneske om du havde 6 børn fra 0-2 år der havde brug for dig, at blive rummet krammet på skiftes på osv

vi forældre kan ikke engang rummene vores egne 2 børn uden nedsmeltning osv det hører til livet 

vores børn betaler prisen

Jeg har ikke udtalt mig om de 21 institutioner med røde anmærkninger. Kun om dokumentaren, altså de skjulte optagelser. Jeg har dog læst nogle af tilsynsrapporterne hvor der bl.a. står i flere af dem at der ikke sker noget på legepladsen, de voksne klumper sig og skakker privat, det laveste faglige niveau er for lavt, får ikke arbejdet med læreplanen osv. 

Jeg arbejder selv som pædagog og jo jeg mener at noget af det der blev vist i dokumentaren handler om børnesyn. 

Problematikken omkring at der ikke er nogen der siger noget - det har jeg oplevet flere steder. Det ER rigtig svært for mange at "kritisere" andre. 

Jeg siger ikke normeringerne er gode og jeg ville ønske der var flere hænder, så man kunne arbejde mere målrettet med de udsatte børn uden at de børn som ikke er i udsatte positioner skal miste deres voksenkontakt. Jeg ville ønske flere voksne om eftermiddagen. Jeg ville ønske mange ting...men det ændrer ikke på at jeg synes at dokumentaren ikke KUN handlede om normeringer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.