Er vi ligeglad med vores børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er ikke ligeglad med mine børn, og jeg har stemt efter mine børns behov. 

Jeg ved ærligttalt ikke, hvad jeg ellers skal gøre? 

Jeg har et arbejde, som gør, at jeg er nødt til at aflevere mine børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg er ikke fan af minimums normeringer hvis det bare hedder en voksne pr x børn. 

Kommunerne skal nok spare, så ryger det uddannede personale og vi står tilbage med de unger medhjælpere uden livserfaring ��

Det kæmper vi for! Vi skal endda ha MERE uddannet personale ind! 

Vi starter med minium norminger så går vi videre ! Vores børn skal ha det godt det meste af deres vågentid mens de er børn!

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Noget af den dokumentar har ikke kun med normering at gøre men også børnesyn/menneskesyn fra de voksne. 

jeg synes selvfølgelig ikke normeringerne er optimale - men der er blevet demonstreret, der har lige været valg. Jeg tænker ikke man kan gøre mere lige nu. 

Jeg tror ikke på at i de 21 røde vuggestuer og BH med anmærkning er et sted hvor “onde” menneske Har samlet sig.

Den ene kvinde er syg, men kig omkring dig hun får LOV! Ingen siger noget! 

At få en røde anmærkning er når en psykolog kommer forbi og kigger nogle timer og der hvordan de vuggestuer og BH fungere osv.

de kunne ikke engang “fake” det! Som mange andre vuggestuer og BH gøre - Jeg arbejder i det offentlig som sygepsljeke - så snart der kommer tilsyn kan vi ALT muligt vi aldeig normalt har tid til, osv - 

hvordan vilde du være som menneske om du havde 6 børn fra 0-2 år der havde brug for dig, at blive rummet krammet på skiftes på osv

vi forældre kan ikke engang rummene vores egne 2 børn uden nedsmeltning osv det hører til livet 

vores børn betaler prisen

Anmeld Citér

14. juni 2019

FruK

Det ved du ikke noget som helst om! Hvordan din datters dag har været! Helt ærligt 

alle dem der aflevere i Bag facaden sagde det bar gode vuggestuer! Vi bilder os ind vi VED, og vi ved intet!

og skader som følge af svigt ser vi aldrig det er noget vores BØRN bær med sig - aldrig har vi haft en svagere ungdom der ikke tåler livets knubs, angst er dagens dato DK dyreste sygdom osv osv 

nej prisen det betaler vores børn desværre ikke os 

Jo det gør jeg.

I dokumentaren afleverede de et barn som græd da faren gik, og tydeligvis var ked af det og utryg. Jeg har afleveret et barn som elskede at komme i vuggestue og børnehave. Da hun var helt lille og nystartet sendte de status-SMS og billeder. Og da hun blev større har hun jo selv fortalt om hvordan dagen har været. Hun har fortalt kærligt om alle de ting, de voksne har lavet med dem, hvem der havde trøster hende, når hun var ked, og ofte har hun slet ikke villet med hjem. Hvis vi ind i mellem har hentet hende tidligt, så har hun brokket sig over, at hun ikke har nået at være der længe nok. Og så har de voksne ofte fået kys og kram før vi gik hjem. 

Jeg kan love dig for at jeg ved, at hun ikke er blevet omsorgssvigtet! 

Det var en hæslig dokumentar og det er helt forfærdeligt at det forgår.

Men det betyder altså ikke at alle pædagoger er dårlige mennesker. De fleste af dem gør alt hvad de kan for børnene, trods begrænsede ressourcer! 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Møghe

Anonym skriver:

Det kæmper vi for! Vi skal endda ha MERE uddannet personale ind! 

Vi starter med minium norminger så går vi videre ! Vores børn skal ha det godt det meste af deres vågentid mens de er børn!

Mine børn går i en fantastisk institution. Og i forhold til uuddannet personale, så er uddannelse ingen garanti for (menneskelige) kompetencer. I mit barns børnehave er nogle af de uudannede fuldstændig fantastiske til at være omkring børnene. Tilsvarende er det uddannet personale i øvrigt.

Medmindre du har været i hver eneste institution i Danmark, så lad være med at udtale dig om samtlige institutioner. Jeg udtaler mig tilsvarende kun om den institution, som jeg kender.

Jeg tror ikke på, at minimumsnormering er vejen frem. Det er ansvarlighed, god ledelse og naturligvis en fornuftig økonomi, hvor institutionerne selv får indflydelse på fordelingen af ressourcerne efter det konkrete behov.

Jeg mangler desuden helt klare tal på, hvad udgiften til minimumsnormering vil være, og hvordan udgiften skal finansieres. Hvor skal der spare for at kunne implementere en minimumsnormering? Det er væsentlig at vide, inden man kan tage stilling til, om det er en fornuftig disposition. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jo det gør jeg.

I dokumentaren afleverede de et barn som græd da faren gik, og tydeligvis var ked af det og utryg. Jeg har afleveret et barn som elskede at komme i vuggestue og børnehave. Da hun var helt lille og nystartet sendte de status-SMS og billeder. Og da hun blev større har hun jo selv fortalt om hvordan dagen har været. Hun har fortalt kærligt om alle de ting, de voksne har lavet med dem, hvem der havde trøster hende, når hun var ked, og ofte har hun slet ikke villet med hjem. Hvis vi ind i mellem har hentet hende tidligt, så har hun brokket sig over, at hun ikke har nået at være der længe nok. Og så har de voksne ofte fået kys og kram før vi gik hjem. 

Jeg kan love dig for at jeg ved, at hun ikke er blevet omsorgssvigtet! 

Det var en hæslig dokumentar og det er helt forfærdeligt at det forgår.

Men det betyder altså ikke at alle pædagoger er dårlige mennesker. De fleste af dem gør alt hvad de kan for børnene, trods begrænsede ressourcer! 

Jeg har ikke skrevet noget steder pædagogerne er dårlig mennsker - JEG siger de ER mennesker helt Normale mennsker der ikke kan holde til det stress, at konstant at være i underskud - stress og korte lunte følges næsten hånd i hånd man har ikke overskue til ekstra 

tænk lige over det 6 vuggestue børn 0-2 år og du skal ha 6 af dem alene kun dig - du skal rumme dem, kramme dem, skifte dem osv osv - før du siger det kunne jeg ikke overskue men jeg er ikke pædagog! Så er pædagoger ikke bedre rystet til det, helt basale pleje deres håndværker er pædagogik der ikke foregår mere i vuggestue og Bh pga. Manglende hænder - det der foregår nu er brand slukning 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Missyou

NEJ det er ikke sådan alle steder. 

Jeg skulle til møde i mine børns børnehave idag kl 13.30 hvor alle var på legepladsen. Det blev lidt forsinket så så mit snit til at stå og “lure” lidt ud af vinduet. 

der var cirka 20 børn og 3 voksne, som alle var igang med aktiviteter med en mindre børnegruppe og jeg så INGEN børn være i konflikter eller have brug for hjælp uden at få det. 

Det emmede fuldstændig af ro og overskud. ��

så nej, jeg er ikke bekymret for at sende mine børn afsted i deres børnehave, og idag blev eg kun bekræftet i, at de har det godt i deres børnehave. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

lineog4

Jeg har ikke længere børn i institutioner, jeg har stemt lånet parti der ønsker minimumsnormering, men... Og der er faktisk et men, for jeg synes ofte, at vi kæmper for den "lille" ting. 

Vil mininumsnormeringer gøre hele forskellen? I min optik er svar er simpelt: nej det vil de ikke! Det er et skridt på en meget lang vej, der handler om at ændre vores prioriteringer, ændre vores syn på, hvad der giver kvalitet og et godt liv. 

Jeg husker da der kom store besparelser her i kommunen på børneområdet, der afleverede jeg min datter i børnehave og kunne ikke lade være med at regne lidt på, hvor mange penge der var brugt på det tøj børnene havde på. Vi prioriterer den private økonomi, vil have lagt flere penge mellem hænderne og brokker os samtidig over, at der er mindre penge til velfærden, til fællesskabet. 

Ja der er skåret på daginstitutionerne, men det er der så sandelig også på SFOen og skolen. Vi har valgt en prioritering, hvor vi har fundet sparede kroner på børnen/ de unge, de ældre, de svage, de der ikke kan arbejde osv. Så jo jeg vil gerne kæmpe for minimumsnormeringer også selvom mine børn er blevet ældre, men jeg vil også kæmpe for at hele synet på det vi byder fx vores børn skal ændres, at vi gerne vil investere i vores fremtid. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Babilooo

Ej hold nu op 

Selvfølgelig er vi ikke ligeglade. Tåbelig påstand. 

Du er meget dikterende og konstaterende i din form og har med ret stor sandsynlighed skrevet det samme for nogle uger siden. Jeg mindes i hvert fald noget der minder om det.

Du kan da selv sige dit job op..?? Dit forslag er at vi alle bliver hjemme. Hvad så med dem der ikke kan behandles fordi lægen er hjemme. apoteket der er lukket.. medicin der ikke udvikles, tog der ikke kører, vindmøller der ikke bliver produceret. Mere eller mindre er samfund der går i stå..??

og mht mine børns børnehave..? De læber derind... smilende. Og de ræser rundt på cykler ude på legepladsen. Pædagogerne lægger billeder op af børn der hygger sig. Så ja - jeg vil våge den påstand at jeg godt kan vurdere om mine børn trives. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

FruStolpe

Jeg forstår det ikke 

Hvorfor kæmper ikke flere forældre for minium normingering? Hvorfor aflevere vi som før som ingenting er skete? 

Hvorfor tror vi at en pædagog / pædagog medhjælper kan rumme vores 0-2 årig, når der dagens dato har 6,3 børn pr voksne? Og 11 børn pr voksen i BH - i HELE DK, NEJ! Der hvor jeres børn går er det ikke anderledes fordi det er det der er  IKKE penge til, så om det er anderledes er der nogle der arbejde gratis - 

Børn fortjente at blive set HELE dagen ig ikke kun mellem klokken 09-14 

det er jo omsorgssvigt hver eneste dag, og vi aflevere trofast 

Måske fordi det ikke er sådan alle steder. 

Vores institution har 

Årgang 2017-2018. 14 børn og 5 voksne tilknyttede.

Årgang 2015-2016. 37 børn og 6 voksne tilknyttede.

Årgang 2014. 18 børn og 3 voksne tilknyttede. 

Vi er rigtig fint tilfreds med normeringen, og har bestemt ikke noget at klage over. Men jeg skylder måske at sige at vi har valgt prøvet. Men det gjorde vi allerede før 9 år siden, inden normeringerne gik fløjten. 

Men vores børn bliver set og hørt HELE dagen og vi er 100% trygge ved at afleverer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.