KASS skriver:
Give me a break. Du bombarderer mig med opslag, du kommenterer alt, jeg svarer andre, du bebrejder mig ikke at svare andre (hurtigt nok, for jeg svarede hende jo, også inden reprimanden).
Jeg har spurgt dig om en ting - Synes du, at vi når nogen vegne? Jeg synes, at vi kører i ring.
Det er min opfattelse, at du antager en masse udfra mine svar, som du så er kritisk overfor, i stedet for at stille dig undrende. Afskaf folkepensionen siger intet om, at dem uden noget intet skal have. Når jeg giver dig et eksempel på folkepensionister, der har og som får, så er det samme rille igen. Udsagnet indfør brugerbetaling hos egen læge betyder heller ikke, at dem uden penge så ikke længere har ret til lægehjælp.
Og jo, det tager under 2 min., medmindre sekretæren skal starte computeren op først. Jeg har booket og aflyst i hundredevis af aftaler, hvis det tager længere tid, så skal der effektiviseres. Hos min læge kan patienterne endda selv logge på og aflyse.
Århus Kommune forsvarede sig i sagen om Jørn med, at et voksent menneske har ret til at gå i hundene. Et voksent menneske, der ikke tør eller kan gå til lægen, har i min verden brug for en hånd. Vi er sikkert ikke så uenige, som det synes, men vi når ingen vegne.
Jeg kan godt se, at vores indlæg har krydset hinanden.
Du skyder alt ned, hvad både jeg og andre skriver.
Du skriver direkte "afskaf folkepensionen" - det er dine ord. Og så mener du, at jeg antager en masse.
Jeg har så absolut ikke sagt, at man ikke må graduere den.
Jeg har netop skrevet, at de gerne må afskaffe folkepensionen for sådan en som mig.
Du stiller dig jo heller ikke på nogen måder undrende. Du forholder dig ikke til noget af det, der bliver nævnt.
Du anerkender ikke, at der faktisk er mange mennesker, der ikke ønsker formynderi.
Og jeg er totalt modstander af brugerbetaling på lægebesøg. Det behøver du ikke være enig i.
Og jeg synes slet ikke du anerkender, at der er noget, man selv har ansvar for.
Man har ret til at afvise hjælp. Jeg kender også en, der er blevet opgivet af psykiatrien. De kunne ikke hjælpe ham, for han var ikke modtagelig. Tvinge folk - det kan man ikke, hvor meget man så ønsker det. Alle kan hjælpes - hvis de vil.
Nej, jeg tror heller ikke, vi er så uenige. Men vi er ikke enige om måden, det skal gøre på.
For mig minder det lidt om den u-landsbistand, vi yder. Vi skal passe så meget på med ikke at trække ned over andre, med hvad og hvordan vi mener, de skal have hjælp. For så opnår vi bare det modsatte.
Det synes jeg serien "Liberty" er et godt eksempel på.
Jeg siger bare, at det OGSÅ handler om respekt for mennesker - og for, at vi ikke altid skal fortælle dem, hvad de skal gøre.
Du virker meget fastlåst på, at hvis vi bare indkalder alle, der ikke har været i kontakt med lægen i 3 år, så får vi fat i mange af dem, der ellers ikke kommer afsted.
Jeg har ikke på nogen måde sagt, at der er mennesker, der ikke skal have hjælp.Tværtimod. Men jeg behøver ikke blive ved med at gentage, hvorfor jeg ikke mener, indkaldelser som du beskriver dem, er den rigtige løsning.
Hvis du mener, at vi kører i ring, så lad være med at svare mig. For du forholder dig alligevel ikke spor til nogle af de ting, jeg skriver.
Og jeg fastholder, at jeg synes, det er virkelig underligt at alle bør have kontakt med deres læge mindst en gang om året.
Og du anerkender slet ikke, at der er mange mennesker, der aldrig er syge og derfor ikke ser nogen grund til at gå til læge - heller ikke selv om der går flere år imellem.
Der er mange forskellige former for administration. Og undersøgelser viser, at afbrydelser virkelig er tidsrøvere. Det tager ca. 15 minutter at komme ind i en opgave igen, hvis man er blevet afbrudt.
Lige som du heller ikke anerkender, at vi faktisk har brug for det private erhvervsliv for at kunne opretholde vores velfærdssamfund.
Jeg kan faktisk også selv logge på og aflyse en tid hos min læge. Men der er absolut ingen grund til det.