Loa skriver:
Okay så har vi tydeligvis temmelige forskellige opfattelser af hvad et polterabend er.
Hvor står det henne at det er sidste mulighed for at bolle udenom osv.??
For mig lyder det som et udtryk for mega usikkerhed.
Og SELVOM en polterabend betød at manden måtte bolle uden om, ville din mand så gøre det? Nej formodentligt ikke, så ville du vel ikke gifte dig med ham.
Altså bare fordi man holder polter sammen, så er det da ikke ensbetydende med, at kvinden er usikker.. Det var da en mærkelig generalisering.. Hvad nu, hvis det er manden, der gerne vil holde den sammen? Betyder det så, at manden er vildt usikker, eller gælder det kun for kvinden? Det er sjovt, at det altid er kvinden, der er usikker og aldrig manden..
Og desuden nyder nogle folk bare at feste sammen med deres partner.. Mine forældre har aldrig holdt fest hver for sig, selvom min mor var 17, da de blev kærester.. Og det har ikke noget med usikkerhed at gøre.. Det lå bare ikke til dem at være væk fra hinanden og feste hver for sig.. Min venindes mand kom også hen til hende om aftenen, da hun holdt polterabend.. Men det er vel helt okay, når nu han er mand?! Hvorimod at da han holdt polterabend og hun kom hen til ham om aftenen, så betød det, at hun var usikker?
Anmeld
Citér