Når kun den ene får polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2018

csigvard

Loa skriver:

Okay så har vi tydeligvis temmelige forskellige opfattelser af hvad et polterabend er.

Hvor står det henne at det er sidste mulighed for at bolle udenom osv.??

For mig lyder det som et udtryk for mega usikkerhed.

Og SELVOM en polterabend betød at manden måtte bolle uden om, ville din mand så gøre det? Nej formodentligt ikke, så ville du vel ikke gifte dig med ham.

Altså bare fordi man holder polter sammen, så er det da ikke ensbetydende med, at kvinden er usikker.. Det var da en mærkelig generalisering.. Hvad nu, hvis det er manden, der gerne vil holde den sammen? Betyder det så, at manden er vildt usikker, eller gælder det kun for kvinden? Det er sjovt, at det altid er kvinden, der er usikker og aldrig manden.. 

Og desuden nyder nogle folk bare at feste sammen med deres partner.. Mine forældre har aldrig holdt fest hver for sig, selvom min mor var 17, da de blev kærester.. Og det har ikke noget med usikkerhed at gøre.. Det lå bare ikke til dem at være væk fra hinanden og feste hver for sig.. Min venindes mand kom også hen til hende om aftenen, da hun holdt polterabend.. Men det er vel helt okay, når nu han er mand?! Hvorimod at da han holdt polterabend og hun kom hen til ham om aftenen, så betød det, at hun var usikker? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2018

csigvard

TS: Jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det.. Det ville jeg nok også blive, for jeg ville nok blive lidt misundelig og tænke, at jeg går glip af noget.. 

MEN bliver lige nødt til at spørge, om du med social angst overhovedet ville have det godt med en polterabend? 

Hvis du ville have det godt med det, kan du så ikke snakke med din kæreste om, at han og hans venner måske laver noget for dig? 

Anmeld Citér

23. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Jeg synes ikke strip er iorden, så for mig er det utroskab, men egentlig fordi jeg ved mange benytter lejligheden til et sidste knald med en anden, noget med at især mange fyre, mener at det er helt okay

Ej stop, det er altså ikke normalt at bolle uden om på et polterabend, hverken fra mandens eller kvindens side. Så er da lidt nysgerrig efter at vide hvor du har den viden fra ?.Men ærlig talt, hvis en mand eller kvinde endelig vil have et knald et andet sted, så gør de sku nok alligevel på et tidspunkt, bare ikke på polterabend

Anmeld Citér

23. maj 2018

Loa

csigvard skriver:

Altså bare fordi man holder polter sammen, så er det da ikke ensbetydende med, at kvinden er usikker.. Det var da en mærkelig generalisering.. Hvad nu, hvis det er manden, der gerne vil holde den sammen? Betyder det så, at manden er vildt usikker, eller gælder det kun for kvinden? Det er sjovt, at det altid er kvinden, der er usikker og aldrig manden.. 

Og desuden nyder nogle folk bare at feste sammen med deres partner.. Mine forældre har aldrig holdt fest hver for sig, selvom min mor var 17, da de blev kærester.. Og det har ikke noget med usikkerhed at gøre.. Det lå bare ikke til dem at være væk fra hinanden og feste hver for sig.. Min venindes mand kom også hen til hende om aftenen, da hun holdt polterabend.. Men det er vel helt okay, når nu han er mand?! Hvorimod at da han holdt polterabend og hun kom hen til ham om aftenen, så betød det, at hun var usikker? 

MIN opfattelse og MIT indtryk var som jeg skrev.

Og det samme med det primært er kvinden der er usikker, det er MIN forestilling/MIT indtryk.

Jeg har aldrig hørt om en mand der ikke gerne ville hygge sig med sine venner og lave en masse mandeting, som bare ikke er det samme hvis ens partner er med.

Anmeld Citér

23. maj 2018

Soonmom

Ej stop, det er altså ikke normalt at bolle uden om på et polterabend, hverken fra mandens eller kvindens side. Så er da lidt nysgerrig efter at vide hvor du har den viden fra ?.Men ærlig talt, hvis en mand eller kvinde endelig vil have et knald et andet sted, så gør de sku nok alligevel på et tidspunkt, bare ikke på polterabend

Nu kan det jo skyldes at jeg (åbentbart i modsætning til mange andre herinde) har et meget nært forhold til min kæreste og derved får meget af mandestoffet af vide, nok også derfor det ikke er fjernt for os evt at skulle holde polterabend sammen, vi deler alt med hinanden.

og jo han er også ude på herretur engang i mellem, så slet ikke fordi vi sidder lårene af hinanden, vi er bare ærlige og siger tingene som de er, derfor får jeg også at vide hvad hans bekendte laver / har lavet og jeg tror mange kvinder ville blive chokeret over at høre hvad folk i deres omgangskreds har lavet/laver. Så jo det sker altså at fyrene lige skal løbe hornene af på deres polterabend og NEJ det er ikke alle, men du/I vil blive overrasket over hvor mange der er tale om

og hvorfor skulle de ikke gøre det på deres polterabend i forhold til på andre tidspunkter?

Anmeld Citér

23. maj 2018

Loa

Soonmom skriver:

Nu kan det jo skyldes at jeg (åbentbart i modsætning til mange andre herinde) har et meget nært forhold til min kæreste og derved får meget af mandestoffet af vide, nok også derfor det ikke er fjernt for os evt at skulle holde polterabend sammen, vi deler alt med hinanden.

og jo han er også ude på herretur engang i mellem, så slet ikke fordi vi sidder lårene af hinanden, vi er bare ærlige og siger tingene som de er, derfor får jeg også at vide hvad hans bekendte laver / har lavet og jeg tror mange kvinder ville blive chokeret over at høre hvad folk i deres omgangskreds har lavet/laver. Så jo det sker altså at fyrene lige skal løbe hornene af på deres polterabend og NEJ det er ikke alle, men du/I vil blive overrasket over hvor mange der er tale om

og hvorfor skulle de ikke gøre det på deres polterabend i forhold til på andre tidspunkter?

Men hvorfor så lige holde polterabend sammen?

Hvorfor ikke bare droppe den og tage almindeligt i byen eller lign sammen?

Anmeld Citér

23. maj 2018

Soonmom

Loa skriver:

Men hvorfor så lige holde polterabend sammen?

Hvorfor ikke bare droppe den og tage almindeligt i byen eller lign sammen?

Hvordan difinerer du en polterabend ?

for en polterabend kan da godt være en bytur? - min diffination på en polterabend er at venner/veninder arrangere det, og hvis man har en fælles vennekreds, er det da oplagt at arragere en fælles polterabend ?

- så det er fordi at det bliver kaldt en polterabend du stejler ? - for hvis det hjælper dig kan vi da også kalde det "en dag venner og veninder arrangere, hvor et kommende ægtepar er i fokus"

Anmeld Citér

23. maj 2018

Loa

Soonmom skriver:

Hvordan difinerer du en polterabend ?

for en polterabend kan da godt være en bytur? - min diffination på en polterabend er at venner/veninder arrangere det, og hvis man har en fælles vennekreds, er det da oplagt at arragere en fælles polterabend ?

- så det er fordi at det bliver kaldt en polterabend du stejler ? - for hvis det hjælper dig kan vi da også kalde det "en dag venner og veninder arrangere, hvor et kommende ægtepar er i fokus"

Men sådan helt bundærligt, mener du så den oprindelig betydning for et polterabend, er at parret skal have en fælles dag sammen med fælles venner?

Mon ikke bare vi skal blive enige om at være uenige om hvordan vi hver især opfatter hvordan en polterabend skal være...

Anmeld Citér

23. maj 2018

Soonmom

Loa skriver:

Men sådan helt bundærligt, mener du så den oprindelig betydning for et polterabend, er at parret skal have en fælles dag sammen med fælles venner?

Mon ikke bare vi skal blive enige om at være uenige om hvordan vi hver især opfatter hvordan en polterabend skal være...

Nej jeg siger ikke det SKAL være en fælles dag, jeg siger det KAN 

Anmeld Citér

23. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Jeg siger ikke at det aldrig kan ske på et polterabend, men jeg siger at i min verden og det jeg hører er et polterabend altså ikke ensbetydende med at knalde uden om en sidste gang. Det kan kan sagtens ske på et polterabend, men det kan også sagtens ske på andre tidspunkter. Det må åbenbart komme meget an på ens omgangskreds, om det er normalt at få et sidste knald i friheden. Og jo jeg har et nært forhold til min mand og får også mange ting at vide. Jeg siger ikke at man på ingen måde kan holde et polterabend sammen, men jeg mener også at hvis man er bange for at modparten knalder ved siden af den dag, så er der noget helt grundlæggende galt i tilliden til hinanden. Heldigvis var min mand ikke med på mit polterabend, for jeg knaldede på livet løs i 2 timer . Altså jeg skød efter ler duer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.