Når kun den ene får polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2018

Babilooo

Du har social angst - der er der da ingen grund til at skamme sig over..? Som i overhoved ikke

du har været udsat for svigt - igen ... ikke noget du skal skamme dig over.

Din kommende mand ved jo godt du ikke har et hav af veninder..? Så det er vel heller ikke flovt overfor ham. 

Hvem er du flov overfor?

Du kan i mine øjne indstille dig på at du nok ikke får en sædvandlig polterabend. Men der er alligevel så mange typer af sådanne arrangementer. Ligesom at bryllupper heller ikke er ens. Hvad ville gør sig glad? Hvem kan fu lide ud over din mand? Så arranger noget med en anden den dag der er polterabend. Og så er det din polterabend. 

Der er intet at være flov over....

får du hjælp til din angst..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2018

Soonmom

Loa skriver:

Arh hva, ryger ideen så ikke lidt med at holde en polterabend?

Fordi der skal være strippere/utroskab før man bliver gift? 

Jeg kan slet ikke se hvorfor man ikke sammen kan nyde "den sidste" aften som fri mand/kvinde? 

Anmeld Citér

23. maj 2018

Sprit25

Vi blev gift på rådhuset og de færreste vidste det. Min mands venner holdte en hyggeaften med ham inden og jeg fik intet. 

Jeg er helt okay med det! Det er i min optik "bare" en polterabend. Jeg har aldrig helt forstået princippet omkring tanken med en sidste dag med vennerne. Hvis man indgår et ægteskab med de tanker hvorfor så gifte sig! 

Men kan mærke du er ked af tanken, men jeg ville bruge muligheden til at ændre nogle ting. Tage i grupper med andre angstramte, andre ensomme og få nogle veninder

Anmeld Citér

23. maj 2018

100%anonym

Soonmom skriver:

Jeg kan slet ikke se hvorfor man ikke sammen kan nyde "den sidste" aften som fri mand/kvinde? 

Hvor kommer utroskab lige ind i billedet i forbindelse med strip og polterabend? 

Anmeld Citér

23. maj 2018

100%anonym

Nu behøver polterabend jo ikke holdes samme dag altid.  

må hvad med at din kommende mand får en polterabend med vennerne og weekenden efter laver i en polterabend for dig. Hvor du må bestemme hele dagen og bare skal behandles som en prinsesse. Kunne det ikke være en mulighed? 

Anmeld Citér

23. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Nu behøver et polterabend jo nødvendigvis ikke at indeholde strip og utroskab, selvom der kun bliver holdt for den ene part.

Anmeld Citér

23. maj 2018

God-mor

Anonym skriver:

Jeg står i en ret sårbar situation, synes jeg. Min kæreste og jeg taler om at blive gift,, og vi glæder os. Vi går og planlægger og sparer sammen. Men. Polterabend. 

Min kæreste har flere gode kammerater og nogle brødre han har plejet at gå i byen med. Han skal nok få en polterabend. 

Men hvad med mig? Jeg har ingen veninder. Altså. Ingen. Jeg har piger jeg skriver med med jævne mellemrum, men vi ses ikke, og vi er ikke tætte nok til de ville arrangere den slags for mig. 

Det giver mig ondt i maven og giver mig lyst til ikke at blive gift. Pga. Skammen og ydmygelsen ved tanken om min kæreste hives af sted på fed polterabend, imens jeg sidder hjemme med børnene. Ej jeg bliver så ked ved tanken. 

Der er da min mor og papmor. Men de kan ikke med hinanden. Og hånden på hjertet - jeg vil ikke lyde utaknemmelig. Men de er begge lidt specielle. At skulle holde polter med de to, og så ingen andre. Ej. Det ville heller aldrig ske. 

Hvad skal jeg dog gøre? Jeg vil ikke føle den skam og ydmygelse, og derudover ville jeg bare blive så ked af min kæreste skal ud på en fed polter og jeg bare sidder derhjemme 

Jeg kan godt forstå du er rigtig ked af muligvis ikke at få et polterabend. 

Jeg blev gift sidste år, og jeg havde næsten lige født da der blev afholdt polterabend. Jeg frabad mig et da jeg ikke havde lyst, når jeg havde en lille baby og som ammede 24/7. Min mand fik et hvor alle vennerne hentede ham og han havde en fed dag, og det var ham så vel ondt. 

Min bedste veninde besluttede sig så for weekenden efter at overraske mig med en lækker tur, hvor vi fik kropsbehandlinger og jeg kunne have min baby med. Derefter spiste vi en god middag. Det var så mit "polterabend". Det var så fint. 

Måske en af dine veninder tænker det samme som min veninde. For en dag bare med to, kan også være super hyggelig Ellers havde jeg allierede mig med min mor, hvis jeg var dig og hørt om i ikke skulle lave en mega hyggelig mor-datter dag, hvor i bliver forkælet med spa eller andet lækkert. 

Jeg har 3 meget nære veninder og så nogle der er lidt mindre tætte. Men mine 3 nære veninder er ikke veninder, og snakker ikke sammen udover når vi har holdt noget herhjemme, hvor de alle har været inviteret. Det er piger som jeg kender fra forskellige perioder af mit liv. Sådan tror jeg mange har det

Håber du fokuserer på dit kommende bryllup, og husker dig selv på at det er den dag, som virkelig betyder noget 

Anmeld Citér

23. maj 2018

januar16

Jeg tænker at det kun er de veninder der er inviteret til bryllup som holder polterabend... så inviterer I dine veninder? Ellers synes jeg ikke du kan forvente det af dem? 

Hvis det er noget du virkelig gerne vil have kan du måske få din kommende mand til at spørge lidt efter dato så det ved at det er noget der forventes

Anmeld Citér

23. maj 2018

Loa

Soonmom skriver:

Ej hold op. Det var da det mest usikre respons ever.

Hvem i alverden snakker om utroskab eller strippere??

Jeg ser det som en aften manden har sammen med sine venner og kan lave det DE synes er sjovt. Om det så er at drikke/gå i byen, en masse sjove lege, ud og spise eller klæde den kommende gom ud og ned igennem strøget.

Undskyld mig, men en polterabend der SKAL holdes med begge parter, er for mig det største udtryk for giga usikkerhed og jalousi, og så skulle man måske arbejde lidt med det i stedet for, for ellers bliver det da et ulideligt at bekymre sig om sit ægteskab resten af livet.

Anmeld Citér

23. maj 2018

Loa

Anonym skriver:

Jeg har intet skrevet om han ikke må få en? Jeg har oplevet mangt svigt og har socialangst, det er ikke med min godt vilje jeg er uden venner.. 

Det siger jeg bestemt heller ikke at det er.

Men hvis du endda også har socialangst, ville du så overhovedet bryde dig om en polterabend?

Jeg tror jeg ville lade manden få sit polterabend og være glad på hans vegne over at han formodentlig har en god omgangskreds og så være glad for du har ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.