Anonym skriver:
Jeg står i en ret sårbar situation, synes jeg. Min kæreste og jeg taler om at blive gift,, og vi glæder os. Vi går og planlægger og sparer sammen. Men. Polterabend.
Min kæreste har flere gode kammerater og nogle brødre han har plejet at gå i byen med. Han skal nok få en polterabend.
Men hvad med mig? Jeg har ingen veninder. Altså. Ingen. Jeg har piger jeg skriver med med jævne mellemrum, men vi ses ikke, og vi er ikke tætte nok til de ville arrangere den slags for mig.
Det giver mig ondt i maven og giver mig lyst til ikke at blive gift. Pga. Skammen og ydmygelsen ved tanken om min kæreste hives af sted på fed polterabend, imens jeg sidder hjemme med børnene. Ej jeg bliver så ked ved tanken.
Der er da min mor og papmor. Men de kan ikke med hinanden. Og hånden på hjertet - jeg vil ikke lyde utaknemmelig. Men de er begge lidt specielle. At skulle holde polter med de to, og så ingen andre. Ej. Det ville heller aldrig ske.
Hvad skal jeg dog gøre? Jeg vil ikke føle den skam og ydmygelse, og derudover ville jeg bare blive så ked af min kæreste skal ud på en fed polter og jeg bare sidder derhjemme 
Jeg kan godt forstå du er rigtig ked af muligvis ikke at få et polterabend.
Jeg blev gift sidste år, og jeg havde næsten lige født da der blev afholdt polterabend. Jeg frabad mig et da jeg ikke havde lyst, når jeg havde en lille baby og som ammede 24/7. Min mand fik et hvor alle vennerne hentede ham og han havde en fed dag, og det var ham så vel ondt.
Min bedste veninde besluttede sig så for weekenden efter at overraske mig med en lækker tur, hvor vi fik kropsbehandlinger og jeg kunne have min baby med. Derefter spiste vi en god middag. Det var så mit "polterabend". Det var så fint.
Måske en af dine veninder tænker det samme som min veninde. For en dag bare med to, kan også være super hyggelig
Ellers havde jeg allierede mig med min mor, hvis jeg var dig og hørt om i ikke skulle lave en mega hyggelig mor-datter dag, hvor i bliver forkælet med spa eller andet lækkert.
Jeg har 3 meget nære veninder og så nogle der er lidt mindre tætte. Men mine 3 nære veninder er ikke veninder, og snakker ikke sammen udover når vi har holdt noget herhjemme, hvor de alle har været inviteret. Det er piger som jeg kender fra forskellige perioder af mit liv. Sådan tror jeg mange har det
Håber du fokuserer på dit kommende bryllup, og husker dig selv på at det er den dag, som virkelig betyder noget