BabyMama2016 skriver:
YEs, det gøre jeg også ( dette er dog urelevant)
og mine veninder døjer også med det, i større grad det er også derfor jeg siger
om jeg skulle ha et polterabend vilde de ikke overskue at holde et.
- Veninder kræver en kæmpe investering og en masse tid og når man ikke har gjort det og ingen har ja men så er det sådan - Punktum
hendes kæreste er heldig at ha venner og det er godt for ham - så lad ham få “lov” at hygge sig
Jeg vil sige den ene veninde der døjer mest mest social fobi og er så hæmmet af det hun ikke arbejder eller gøre særligt meget - er den der har rigtigt mange veninder ..... ja
og der er ikke andet for - hvad er alternativet? Han aflyser sin? Eller hun skal med på hans? 

Det synes jeg ikke er fair -
det er jo så i bund og grund “KUN” et polterabend - jeg har været til bryllupper hvor manden fik taler og taler og sange til ham
Mens bruden fik intet - DET synes jeg var virkelig synd
Nå - men så skulle bruden vel bare "get over it".
Hvor er forskellen ?
Det er ufatteligt, at du kan udtale dig på en så uempatisk måde , når du selv og dine veninder lider af social angst. Din veninde, som ikke kan arbejde, burde vel også bare "get over it" og gå på arbejde alligevel - hvis man altså skulle følge din retorik. At kunne passe et arbejde kræver også en indsats, og hvis man ikke gør den indsats - ja så kan man ikke gå på arbejde.
Håber du kan høre, hvordan det lyder.
Og det falder dig slet ikke ind, at folk er forskellige. Og at det kan ytre sig på mange forskellige måder. Måske er TS meget introvert ud over at have socialangst.
Jeg har haft en svær depression, men det betyder da ikke, at jeg kan udtale mig om, hvordan alle andre har det, og hvordan de skal håndtere det. Jeg har det super godt nu, og jeg er godt på vej til at blive medicinfri. Men det betyder jo ikke, at alle kan blive medicinfri. Og det har jeg fuld forståelse for.