Når kun den ene får polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2018

BabyMama2016

Mom skriver:

Har du læst at TS lider af social angst?

Jeg syntes ikke dit indlæg virker sådan.

YEs, det gøre jeg også ( dette er dog urelevant) 

og mine veninder døjer også med det, i større grad det er også derfor jeg siger 

om jeg skulle ha et polterabend vilde de ikke overskue at holde et.

- Veninder kræver en kæmpe investering og en masse tid og når man ikke har gjort det og ingen har ja men så er det sådan - Punktum 

hendes kæreste er heldig at ha venner og det er godt for ham - så lad ham få “lov” at hygge sig 

Jeg vil sige den ene veninde der døjer mest mest social fobi og er så hæmmet af det hun ikke arbejder eller gøre særligt meget - er den der har rigtigt mange veninder ..... ja 

og der er ikke andet for - hvad er alternativet? Han aflyser sin? Eller hun skal med på hans? 

Det synes jeg ikke er fair - 

det er jo så i bund og grund “KUN” et polterabend - jeg har været til bryllupper hvor manden fik taler og taler og sange til ham

Mens bruden fik intet - DET synes jeg var virkelig synd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
BabyMama2016 skriver:

- Veninder kræver en kæmpe investering og en masse tid og når man ikke har gjort det og ingen har ja men så er det sådan - Punktum 

hendes kæreste er heldig at ha venner og det er godt for ham - så lad ham få “lov” at hygge sig 

Jeg vil sige den ene veninde der døjer mest mest social fobi og er så hæmmet af det hun ikke arbejder eller gøre særligt meget - er den der har rigtigt mange veninder ..... ja 

og der er ikke andet for - hvad er alternativet? Han aflyser sin? Eller hun skal med på hans? 

det er jo så i bund og grund “KUN” et polterabend - jeg har været til bryllupper hvor manden fik taler og taler og sange til ham

Men de brude, der ikke fik taler og sange, måtte da også bare “get over it”, for når de ikke havde investeret tid i at få veninder, var det jo bare sådan, det var - PUNKTUM. Hvad var alternativet - at mandens venner ikke skulle holde taler? Det synes jeg ikke er fair. 

Den dér med at vise forståelse for, at andre er kede af det og ville ønske, tingene var anderledes, hvorfor er den så svær? Det er mig komplet ubegribeligt, at du, når både du og hele din venindegruppe lider af social angst, ikke kan finde for fem øre empati og forståelse frem og udtrykke det for TS - som på intet tidspunkt har ytret ønske om, at mandens polterabend bliver aflyst. 

Det er selvfølgelig også muligt, at du ikke aner, hvor ufølsom og hård, din retorik er med dine “PUNKTUM” og “get over it”. 

Anmeld Citér

24. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom
BabyMama2016 skriver:

Det at du selv lider af social angst, for mig til at tænke hvordan du så i dit første indlæg overhovedet kan få dig selv til at skrive "get over it"??

TS er naturligvis ked af det - og det skal hun i min optik have lov til at være, det betyder jo ikke, at hendes kommende mand ikke skal have lov til, at nyde sin polterabend. 

Man kommer langt med lidt medfølelse, indimellem.

Anmeld Citér

24. maj 2018

Tommelise

BabyMama2016 skriver:

Nå - men så skulle bruden vel bare "get over it".

Hvor er forskellen ?

Det er ufatteligt, at du kan udtale dig på en så uempatisk måde , når du selv og dine veninder lider af social angst. Din veninde, som ikke kan arbejde, burde vel også bare "get over it" og gå på arbejde alligevel - hvis man altså skulle følge din retorik.  At kunne passe et arbejde kræver også en indsats, og hvis man ikke gør den indsats - ja så kan man ikke gå på arbejde.

Håber du kan høre, hvordan det lyder. 

Og det falder dig slet ikke ind, at folk er forskellige. Og at det kan ytre sig på mange forskellige måder. Måske er TS meget introvert ud over at have socialangst. 

Jeg har haft en svær depression, men det betyder da ikke, at jeg kan udtale mig om, hvordan alle andre har det, og hvordan de skal håndtere det. Jeg har det super godt nu, og jeg er godt på vej til at blive medicinfri. Men det betyder jo ikke, at alle kan blive medicinfri. Og det har jeg fuld forståelse for.

Anmeld Citér

24. maj 2018

BabyMama2016

Mor og meget mere skriver:

Men de brude, der ikke fik taler og sange, måtte da også bare “get over it”, for når de ikke havde investeret tid i at få veninder, var det jo bare sådan, det var - PUNKTUM. Hvad var alternativet - at mandens venner ikke skulle holde taler? Det synes jeg ikke er fair. 

Den dér med at vise forståelse for, at andre er kede af det og ville ønske, tingene var anderledes, hvorfor er den så svær? Det er mig komplet ubegribeligt, at du, når både du og hele din venindegruppe lider af social angst, ikke kan finde for fem øre empati og forståelse frem og udtrykke det for TS - som på intet tidspunkt har ytret ønske om, at mandens polterabend bliver aflyst. 

Det er selvfølgelig også muligt, at du ikke aner, hvor ufølsom og hård, din retorik er med dine “PUNKTUM” og “get over it”. 

Wow, hun havde også en mor og far denne brud.... og familie.....

helt ærligt hvad er alternativet?! Skal hendes kæreste virkelig aflyse sin polterabend fordi hun ikke har veninder? Eller slæbe hende med?

ej det synes jeg bare ikke er i orden 

og jo hun skal get over it! Fordi veninder kommer ikke af sig selv. Det er sådan landet ligger for hende nu.

så må hun mærke det er sgu noget møg og begynde i hendes tempo at ændre det - veninder har næsten alle brug for, at lige rase af til eller bare en gode snak

Anmeld Citér

24. maj 2018

BabyMama2016

Tommelise skriver:

Nå - men så skulle bruden vel bare "get over it".

Hvor er forskellen ?

Det er ufatteligt, at du kan udtale dig på en så uempatisk måde , når du selv og dine veninder lider af social angst. Din veninde, som ikke kan arbejde, burde vel også bare "get over it" og gå på arbejde alligevel - hvis man altså skulle følge din retorik.  At kunne passe et arbejde kræver også en indsats, og hvis man ikke gør den indsats - ja så kan man ikke gå på arbejde.

Håber du kan høre, hvordan det lyder. 

Og det falder dig slet ikke ind, at folk er forskellige. Og at det kan ytre sig på mange forskellige måder. Måske er TS meget introvert ud over at have socialangst. 

Jeg har haft en svær depression, men det betyder da ikke, at jeg kan udtale mig om, hvordan alle andre har det, og hvordan de skal håndtere det. Jeg har det super godt nu, og jeg er godt på vej til at blive medicinfri. Men det betyder jo ikke, at alle kan blive medicinfri. Og det har jeg fuld forståelse for.

For det første skriver ingen steder hun skal bare “ tage sig selv sammen” og komme ud af sin social fobi. IKKE LÆGG ORD I MIN MUND!

men sådan er det! Hvorfor Skal kæreste lide under det hun ingen veninder har??????

der er ingen alternativer for hende, tror ikke man kan skabe en masse veninder kontakter der har lyst til at holde en polterabend for hende om 1 år

sådan er det 

når man har social fobi går man glip af en masse, man siger nej til forskellige ting man i bund og grund har lyst til og man ærger sig over det bagefter - samt mister man mange mulighed at skabe kontakter til andre mennesker ved fester osv. - Social fobi SUCKS!

Men hvorfor skal hun tage sin kæreste med i det? Han har venner og skal ha en maks fed aften! Fedt for han

Anmeld Citér

24. maj 2018

Anonym trådstarter

BabyMama2016 skriver:

For det første skriver ingen steder hun skal bare “ tage sig selv sammen” og komme ud af sin social fobi. IKKE LÆGG ORD I MIN MUND!

men sådan er det! Hvorfor Skal kæreste lide under det hun ingen veninder har??????

der er ingen alternativer for hende, tror ikke man kan skabe en masse veninder kontakter der har lyst til at holde en polterabend for hende om 1 år

sådan er det 

når man har social fobi går man glip af en masse, man siger nej til forskellige ting man i bund og grund har lyst til og man ærger sig over det bagefter - samt mister man mange mulighed at skabe kontakter til andre mennesker ved fester osv. - Social fobi SUCKS!

Men hvorfor skal hun tage sin kæreste med i det? Han har venner og skal ha en maks fed aften! Fedt for han

Helt ærligt, nu har jeg SIMPELTHEN mistet tålmodigheden med dig! For guds skyld og i himlens navn, jeg har nu tre gange skrevet i tråden, at jeg IKKE ønsker han skal undvære sin polter, jeg har flere gange skrevet, at selvfølgelig skal han have sin. Hvorfor, hvorfor, hvorfor bliver ved at springe hen over det og køre rundt i at det jo ikke skal gå ud over ham, og at han da ikke skal miste sin polter bare fordi jeg ikke får. Det har jeg jo ikke skrevet noget om!! Der er sågar flere der også har understreget over for dig, at der ikke er tale om han skal undvære sin. Altså virkelig, hvorfor I himlens navn skal det så blive ved at være det, du er harm over? Det er jo slet ikke relevant! 

Hvad angår det med at get over it, er der heldigvis mange der har kommet med nogle gode kommentarer til det - tak til jer! 

Anmeld Citér

24. maj 2018

Tommelise

BabyMama2016 skriver:

sådan er det 

Det er dine egnet ord, at "det kræver en indsats at få veninder" - så jeg synes ikke, at jeg lægger dig ord i munden.

Du forstår åbenbart ikke, at TS IKKE kan gøre den indsats. Hvorfor forstår du ikke det ?

Anmeld Citér

24. maj 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det er dine egnet ord, at "det kræver en indsats at få veninder" - så jeg synes ikke, at jeg lægger dig ord i munden.

Du forstår åbenbart ikke, at TS IKKE kan gøre den indsats. Hvorfor forstår du ikke det ?

Desværre tror jeg, at hvis det er den holdning man har og den måde man kommunikerer på ift mennesker der har det svært og er kede af det,, så er der nok ikke meget vi kan gøre for at ændre det.. 

Anmeld Citér

24. maj 2018

san

Kan der koges mere suppe på denne debat  nu må i sgu stoppe.... 

Kære ts 

håber du får et fantastisk bryllup  ... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.