Gravid med ekskæreste, affære - tvivl om valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har for nogle dage siden fundet ud af, at jeg er gravid med min ekskæreste. Jeg er meget i tvivl om jeg skal gennemføre graviditeten eller få en abort.

Egentlig har jeg ikke lyst til at få en abort, men han ønsker ikke at jeg gennemføre graviditeten og desuden er hans kæreste selv gravid. 

Min ekskæreste og jeg har allerede et barn sammen fra 2014. 

Jeg ved godt det er noget virkelig rod, men kunne godt bruge noget sparring på hvordan andre ser på situationen. 

Virkelig ærgerlig situation du står i. Som nogle også påpeger, tror jeg du skal fokusere på fremtidsudsigterne. Sæt dig ned og overvej hvilke scenarier/udfald er mulige her, både ved abort og ved at få barnet. Især for dit eksisterende barn. At dunke dig selv oven i hovedet, være ked af det og ærgerlig, hjælper ikke på at kunne tænke objektivt og velovervejet. Nu er det sket. Tænk fremadrettet, hvad er udsigterne ved begge valg, hvordan skaber du den bedst mulige fremtid for dit barn? Det ved kun du. Kram.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvis TS får en abort - så er det bedre at lade faderen styre og kontrollere, hvor stort et svin han vil være. Det er deres parforhold - det var åbent. Så kæresten ved godt, at faderen har andre. Så er det lige meget... og hvis TS er den eneste, som var OFF limit, og hun nu VED det - og får aborten - så vil jeg klart sige “lad faderen styre det - og gå aldrig i seng med ham. Men det vil TS jo heller ikke mere....”

du skriver selv “vil han gå ind i er nyt liv som far?” - det er HANS liv... hans samvittighed... hans rod. Han skal gå og have ondt i maven over ikke at fortælle det. Det har TS ingen part i.. 

hvis TS får barnet, så skal hun selvfølgelig fortælle det til hans kæreste. 

Jeg er også uenig. I det du skriver. Hun skal da vide det 100% uanset hvad. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er også uenig. I det du skriver. Hun skal da vide det 100% uanset hvad. 

Helt fair. Men jeg ville ikke selv vide det, hvis jeg stod i den situation (hvilket jeg næsten har) 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvis TS får en abort - så er det bedre at lade faderen styre og kontrollere, hvor stort et svin han vil være. Det er deres parforhold - det var åbent. Så kæresten ved godt, at faderen har andre. Så er det lige meget... og hvis TS er den eneste, som var OFF limit, og hun nu VED det - og får aborten - så vil jeg klart sige “lad faderen styre det - og gå aldrig i seng med ham. Men det vil TS jo heller ikke mere....”

du skriver selv “vil han gå ind i er nyt liv som far?” - det er HANS liv... hans samvittighed... hans rod. Han skal gå og have ondt i maven over ikke at fortælle det. Det har TS ingen part i.. 

hvis TS får barnet, så skal hun selvfølgelig fortælle det til hans kæreste. 

Det da ikke kun hans liv og hans rod. Det da også kærestens liv der er tale om! Så jeg synes stadig hun fortjener at vide sandheden! 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Helt fair. Men jeg ville ikke selv vide det, hvis jeg stod i den situation (hvilket jeg næsten har) 

Hvad har du prøvet? 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Fitmommyherning

Anonym skriver:

Så kan deres barn da se hvor usmagelige far (og mor) har opført sig. 

Måske vi lige skulle tænke os om inden vi svarer!

Anmeld Citér

12. maj 2018

Fitmommyherning

Til TS.

øv en træls situation at stå i og jeg føler dit dilemma.

men nu til sagens kerne..

jeg ville beholde det barn. Du har ALT dit på det rene og har gjort dit(taget nødprævention).

nu er situationen så den at du alligevel er gravid.hvorfor skal de diktere om du skal have det barn eller ej,hvis du virkelig er glad(virker du inderst inde til at være).

det skal 2 til tango. Om det var smart at have sex med sin ex, åben parforhold eller ej-nej. Men sket er sket og nu er situationen så det her.

du skal gøre hvad du føler og jeg frygter lidt du tænker abort lige nu, grundet alle de grimme og usmagelige svar! 

Jeg lytter gerne og forstår tankerne om et åbent forhold og her bør far tage sit ansvar(hvad hvis han havde gjort en anden gravid?)Men du skal ikke blive farvet af svarende herinde. Det er din mavefornemmelse.

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Hvad har du prøvet? 

Jeg har været den, der havde en utro kæreste.  (Med hans eks og prostituerede) 

Det er bedre selv at finde ud af det, end at andre fortæller det - især den der var med til det. Det er totalt ydmygende! At man ikke selv har set det, at man troede det var godt. 

Så er det bedre enten at leve i uvidenhed (helst lykkeligt) 

eller selv at opdage (og jo det gør man!)

eller at kæresten fortæller det. 

Den kvinde han var utro med skal ikke fortælle det. Det ville gøre det meget ydmygende og endnu værre for alle implicerede parter... det er potentielt konfliktoptrappende. Især fordig ingen forventer, at TS SKAL sige det, men at det er faderen der bør... 

Jeg blev eksempelvis STIKtosset, da min eks-kærestes ekskæreste fortalte mig det. Blev sur på hende - for hvordan vidste jeg, at hun ikke ville splitte os? Og hvorfor troede hun, at jeg ikke selv ville regne det ud? Troede hun jeg var dum? Ville hovere? Jeg var i hvertfald rarsende på begge. 

Den gang jeg fandt ud af, at min anden eks gik til prostituerede og stadig havde kontakt til sin anden eks, gik jeg bare! For det var MIT valg - og ikke tvunget af en “ekskæreste”.... 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Fitmommyherning

Anonym skriver:

Jeg har været den, der havde en utro kæreste.  (Med hans eks og prostituerede) 

Det er bedre selv at finde ud af det, end at andre fortæller det - især den der var med til det. Det er totalt ydmygende! At man ikke selv har set det, at man troede det var godt. 

Så er det bedre enten at leve i uvidenhed (helst lykkeligt) 

eller selv at opdage (og jo det gør man!)

eller at kæresten fortæller det. 

Den kvinde han var utro med skal ikke fortælle det. Det ville gøre det meget ydmygende og endnu værre for alle implicerede parter...

Men ts har jo ikke gjort noget forkert her?

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Fitmommyherning skriver:

Men ts har jo ikke gjort noget forkert her?

Enig - men det er jo det, den anden jeg svarer i citater mener. At TS har gjort noget forkert og skal stå ved sit “ansvar”

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.