Gravid med ekskæreste, affære - tvivl om valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

But why?

En ting er at de er i et åben forhold, det fatter jeg så ikke når de skal til at have barn

En anden ting er at hvorfor i alverden har du lyst til at knalde med din x, når han er i forhold og når han venter barn?

Gætter på at I ikke har beskyttet jer, eller også er I da mere end almindelige uheldige ?

Ja sorry , jeg er simpelthen nyskerrig for det er en opførsel jeg ikke fatter noget af.

Du/ham har sikkert ødelagt hans nuværende forhold ligegyldigt hvad, dog ser det sikkert bedst ud for dem at du ikke får barnet, da de så ville kunne leve videre på en løgn

Men i sidste ende er det jo op til dig, du må jo kende ham som far, hvis I allerede har et barn sammen, hvordan fungere jeres samarbejde osv.. Vide med dig selv om du magter at stå alene med to børn mm. Så ingen kan svare dig på hvad du skal gøre kun dig selv 

Jeg kan ikke svare dig på hvorfor de har indrettet deres forhold som det har, men jeg kan svare på hvorfor jeg har været sammen med ham.

Det har været af lyst, ikke med henblik på at få et forhold til ham igen, men ren og skær seksuel lyst og i og med at han gav udtryk for at det var fint nok ift. kæresten - og da jeg ved de begge ser andre, så lagde jeg ikke forfærdelig meget i det. 

Og nej, beskyttelsen blev glemt - så jeg tog nødprævention meget hurtigt efter. Det virkede så ikke og nu er jeg så i denne knap så heldige situation. 

Jeg er bange for at en abort virkelig vil ramme mig bagefter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg kan ikke svare dig på hvorfor de har indrettet deres forhold som det har, men jeg kan svare på hvorfor jeg har været sammen med ham.

Det har været af lyst, ikke med henblik på at få et forhold til ham igen, men ren og skær seksuel lyst og i og med at han gav udtryk for at det var fint nok ift. kæresten - og da jeg ved de begge ser andre, så lagde jeg ikke forfærdelig meget i det. 

Og nej, beskyttelsen blev glemt - så jeg tog nødprævention meget hurtigt efter. Det virkede så ikke og nu er jeg så i denne knap så heldige situation. 

Ja, og det vil være hårdt at blive ramt, men nu har i et barn sammen i forvejen, hvis tarv i også må vægte. Jeg bliver så gammel og grå, når det virker som om, at det kun skal være manden der er skyldig i affæren. Ja, han sagde det var fint nok - men hvor var dine overvejelser? Tænkte du virkelig ikke én eneste gang, at det nok var dumt, når dit barns bonusmor var gravid med samme mand? Hvordan 'glemmer man' prævention, særligt når man vælger at have sex med en mand i et åbent parforhold? Normalt er jeg ikke sådan abortmodstander, men den her historie er bare så skæv, og jeg synes, at det ville være ekstremt urimeligt at udsætte jeres barn for at du gennemfører graviditeten. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Selvom nogle af jeres svar er skrevet hårdt, så tak - jeg sætter pris på jeres blik på det. 

Det er ikke fordi jeg ikke selv har gjort mig de overvejelser, men jeg frygter abort og de konsekvenser det kan have og så ledte jeg måske efter et andet syn end det helt åbenlyse som hedder abort. 

Tak for sparring. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Men som en anden skriver: Et nyt barn vil VIRKELIG gøre det svært for dit store barn. Så hvem skal du tage mest hensyn til? Dig selv eller dit barn?

Anmeld Citér

12. maj 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Selvom nogle af jeres svar er skrevet hårdt, så tak - jeg sætter pris på jeres blik på det. 

Det er ikke fordi jeg ikke selv har gjort mig de overvejelser, men jeg frygter abort og de konsekvenser det kan have og så ledte jeg måske efter et andet syn end det helt åbenlyse som hedder abort. 

Tak for sparring. 

Der er ikke et andet syn .. med mindre man er fanatisk religiøs. 

Du har truffet en uansvarlig beslutning og bør ikke belemre jere levende og evt kommende barn med de konflikter det vil skabe.

og ja så er det en lille pris for dig at tage en abortog det eneste fornuftige. Tag egoistbrillerne af. Det er ikke dig der er i centrum 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men som en anden skriver: Et nyt barn vil VIRKELIG gøre det svært for dit store barn. Så hvem skal du tage mest hensyn til? Dig selv eller dit barn?

Det er selvfølgelig hensynet til vores barn der vægter højest - uden tvivl. 

Men jeg har måske haft det tanke at der kunne findes en løsning på tingene. 

Det er en super ærgelig situation, et kæmpe rod - men ja, jeg må nok gå videre med abort, som også var det jeg selv så som mest oplagt. 

Er bare skide ked af det. Beklager. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Tak for sparring. 

Jeg tror - for mit eget vedkommende - at den hårde tone skyldes det er lidt vanskeligt at fatte empati, fordi det virker så ekstremt uovervejet i forhold til det barn, der allerede er. Især fordi hans gravide (!!!) kæreste har en rigtig vigtig rolle i det barns liv. Det er det med det fælles barn, der får det til at stritte for mig. Jeg beklager - normalt kan jeg finde masser af medfølelse, men det er meget svært for mig her. Dels pga som sagt bonusmor, eksisterende barn, men også pga fravalg af prævention.. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Jeg vil egentlig ikke forholde mig til, hvad der er moralsk og etisk korrekt. Det er jo egentlig ligegyldig om I beskyttede jer, han er i forhold der er åbent eller lukket. Du er gravid. Det er resultatet

I stedet vil jeg spørge: 

1. Kan du få en abort? (Det vil sige; vil du altid gå og drømme om det barn? Eller er du mere i nuet og tænker: det er celler, en abort er helt fint) 

2. Hvis du vælger barnet; er du klar til at der sker en masse ravage? Også for jeres nuværende fælles barn? 

Et drømmescenarium ville være, at faderen stod ved sit ansvar. Informerede hans nuværende kæreste om det og valgte at gå fra jer alle - så oplevede ingen af de potentielle børn en skilsmisse og jeres fælles barn ville ikke have det  anderledes end nu..

problemet er (i mine øjne) at din ekskæreste blæser og har mel i munden. Din ekskæreste og hans nuværende kærestes forhold er nok totalt ødelagt. Ved at “tvinge” dig til en abort lægger han ansvaret fra sig! Det skal du bare have med i din ligning. Du er også ansvarlig - men det er han også! 

Så bottomline - hvad er helt reelt bedst for jeres fællesbarn? Er det at få en abort (indsæt scenarier for dit barns fremtidige liv) eller er det at få en bror/søster også skal du også medtænke det udførte barns behov i fremtiden. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Ja det er noget rod, men sådan er livet jo en gang i mellem. Jeg vil sige at du har mulighed for at give en hel søskende, og det ville jeg vægte højt. Og hvis du ikke har lyst til en abort, så skal du lade vær. En abort er ikke sjov, og mange af dem som meget hurtigt trækker det kort, har aldrig prøvet det. 

Men i bund og grund er det ikke vores mening der betyder noget, valgte er dit. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Jeg tror - for mit eget vedkommende - at den hårde tone skyldes det er lidt vanskeligt at fatte empati, fordi det virker så ekstremt uovervejet i forhold til det barn, der allerede er. Især fordi hans gravide (!!!) kæreste har en rigtig vigtig rolle i det barns liv. Det er det med det fælles barn, der får det til at stritte for mig. Jeg beklager - normalt kan jeg finde masser af medfølelse, men det er meget svært for mig her. Dels pga som sagt bonusmor, eksisterende barn, men også pga fravalg af prævention.. 

Ja, jeg ved det godt. Er også meget ulykkelig over situationen. Der er bare ingen fed løsning på det her. 

I øvrigt sætter jeg utrolig stor pris på bonusmor og hun er skøn omkring mit barn, men jeg troede faktisk også at de var helt afklarede i deres forhold til mig og at hun selvfølgelig var bekendt med at vi engang imellem har set hinanden. 

Anyways. Igen, tak for sparring. Nu skal jeg så bare have iværksat abort hurtigst muligt. Selvom det ikke er let. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.