Jeg vil egentlig ikke forholde mig til, hvad der er moralsk og etisk korrekt. Det er jo egentlig ligegyldig om I beskyttede jer, han er i forhold der er åbent eller lukket. Du er gravid. Det er resultatet
I stedet vil jeg spørge:
1. Kan du få en abort? (Det vil sige; vil du altid gå og drømme om det barn? Eller er du mere i nuet og tænker: det er celler, en abort er helt fint)
2. Hvis du vælger barnet; er du klar til at der sker en masse ravage? Også for jeres nuværende fælles barn?
Et drømmescenarium ville være, at faderen stod ved sit ansvar. Informerede hans nuværende kæreste om det og valgte at gå fra jer alle - så oplevede ingen af de potentielle børn en skilsmisse og jeres fælles barn ville ikke have det anderledes end nu..
problemet er (i mine øjne) at din ekskæreste blæser og har mel i munden. Din ekskæreste og hans nuværende kærestes forhold er nok totalt ødelagt. Ved at “tvinge” dig til en abort lægger han ansvaret fra sig! Det skal du bare have med i din ligning. Du er også ansvarlig - men det er han også!
Så bottomline - hvad er helt reelt bedst for jeres fællesbarn? Er det at få en abort (indsæt scenarier for dit barns fremtidige liv) eller er det at få en bror/søster også skal du også medtænke det udførte barns behov i fremtiden.
Anmeld
Citér