Gravid med ekskæreste, affære - tvivl om valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2018

biniek

For mug er abort ikke et svar. 

Jeg kan godt se hvorfor man gør det.

Men jeg føler ikke at i en normal situation er nødvendigt.

Det.lyder som om kæresten til din x er en fornuftig kvinde du holder af, og mon ikke hun også holder af baby nr 2.

Jeg har selv svært ved at få børn. Og hvis jeg valgte at få en abort på grund af dem og så ikke fik flere så tror jeg ikke at jeg kunne leve med det.

Det er det du skal tænke over. 

Hvad vil du have? Det lyder som om alt andet nok skal falde på plads på en eller anden måde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har for nogle dage siden fundet ud af, at jeg er gravid med min ekskæreste. Jeg er meget i tvivl om jeg skal gennemføre graviditeten eller få en abort.

Egentlig har jeg ikke lyst til at få en abort, men han ønsker ikke at jeg gennemføre graviditeten og desuden er hans kæreste selv gravid. 

Min ekskæreste og jeg har allerede et barn sammen fra 2014. 

Jeg ved godt det er noget virkelig rod, men kunne godt bruge noget sparring på hvordan andre ser på situationen. 

Kort sagt. Få en abort!

er fyldstæntig ligeglad med at at har været sammen med din eks som er i forhold. Det er i min optik fuldstændig lige gyldigt. Har selv haft et forhold med en gennem 10 måneder der selv var/er i forhold. 

Men er kæmpe meget modstander om at sætte uønskede børn i verden. Og når han direkte ikke ønsker det. Så skal det heller ikke gennemføres. 

Mange vi svine mig til nu. Men værsgo go a head. Men det er noget af det mest egoistiske at sætte et uønsket barn i verden. Så må man (undskyld sproget) samle benene hvis man ikke kan respekterer modparten. 

Du har vidst fra start han var i forhold. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Jeg vil ikke forholde mig til om du skal have en abort eller ej, men er der ikke en stor chance for at der ikke er et levende foster eller at fosteret tager skade når du har taget en fortrydelsespille. Det ville nok være det der fyldte mest hos mig. Ville det betyde at barnet var handicappet på den ene eller anden måde eller hvad er chancerne for et raskt barn efter fortrydelsespille?

Jeg ved ikke noget om det selv, men nogle af de spørgsmål jeg ville have, hvis jeg stod i sådan en situation. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Babilooo

biniek skriver:

Det.lyder som om kæresten til din x er en fornuftig kvinde du holder af, og mon ikke hun også holder af baby nr 2.

Jeg har selv svært ved at få børn. Og hvis jeg valgte at få en abort på grund af dem og så ikke fik flere så tror jeg ikke at jeg kunne leve med det.

Hvad vil du have? Det lyder som om alt andet nok skal falde på plads på en eller anden måde

Alt skal nok falde på plads...???

seriøst?

Selvfølgelig vil hun ikke (den ny) ikke elske det nye barn som manden har fået ved at knalde med exen.

Det er et kaos for børnene at fødes ind i - og så er abort en billig pris for at skåne.

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

Kære alle. 

jeg har besluttet mig for abort. 

Det føles som det mest rolige valg, hvor konsekvenserne er mindst. 

Jeg blev som sagt gravid efter indtag af nødprævention og blev også meget hurtigt gravid med mit første barn, så jeg er fortrøstningsfuld og har tillid til at der kommer et bedre tidspunkt og nogle klare omstændigheder hvor det vil passe godt ind at få et barn.

Igen, mange tak for jeres tanker og svar.

Jeg ved ikke hvor meget jeg vil læse med videre, da jeg er blevet noget ramt af tonen herfra. 

Det er en sårbar situation jeg står i og jeg tager ikke let på abort, så venligst spar mig for flere grimme antagelser af mig som menneske. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

biniek skriver:

Hvis hun virkelig holdte af Bonus ville hun ikke være så respektløs at ligge i med hendes mand. Åbent forhold eller ej! De fleste ved at et åbent forhold peger mod fremmede man kun ser en gang, ikke et menneske hun har noget at gøre med i sit liv! 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle. 

Jeg blev som sagt gravid efter indtag af nødprævention og blev også meget hurtigt gravid med mit første barn, så jeg er fortrøstningsfuld og har tillid til at der kommer et bedre tidspunkt og nogle klare omstændigheder hvor det vil passe godt ind at få et barn.

Jeg ved ikke hvor meget jeg vil læse med videre, da jeg er blevet noget ramt af tonen herfra. 

Det er en sårbar situation jeg står i og jeg tager ikke let på abort, så venligst spar mig for flere grimme antagelser af mig som menneske. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis hun virkelig holdte af Bonus ville hun ikke være så respektløs at ligge i med hendes mand. Åbent forhold eller ej! De fleste ved at et åbent forhold peger mod fremmede man kun ser en gang, ikke et menneske hun har noget at gøre med i sit liv! 

Blot til opklaring. 

Nej, jeg har ingen intention haft om at være respektløs over for bonusmor. 

Og hvad angår åbne forhold, så er det ikke rettet mod engangsknald med fremmede her, men personer som de har set igennem længere tid og har relationer med der går ud over. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle. 

Selvom jeg er modstander af hvad du/i har gjort, så synes jeg du skal vide, at jeg stadig har empati over at du står alene i det her. Håber din eks tager lidt ansvar i, at du skal igennem dette og er der til at hjælpe med jeres barn, så meget du har brug for.

Jeg har blandt andre været lidt hård i tonen, men det er fordi utroskab for mig, er så tarveligt og man sætter et andet menneske i en magtesløs potision. Faktisk tramper man lidt på vedkommende. Også i dette tilfælde på trods af åbent forhold, da hun ikke ønskede han var sammen med sin eks. 

Jeg er ikke en af dem der har sagt du bare skal få en abort, men jeg mente du skulle være ærlig og lade bonus have magten over eget liv.

Jeg var sur da jeg læste tråden og synes stadig det er en forfærdelig rædderlig situation.

Men... jeg ønsker dig held og lykke. Håbede du havde valgt sandheden, da jeg tror det ville give jer muligheden for, at komme videre på et tidspunkt. Dig med dit barn eller uden, og hende med. 

Så undskyld for min “vredes” tone. Jeg ønsker ikke at du skal sidde og knække, fordi du læser lidt sure miner herinde. Føler dog heller ikke jeg skrev en masse nedladende, udover at jeg ønskede du var ærlig og sagde det meget surt  

og så håber jeg du holder dig langt fra ham fra nu af  på den måde i hvert fald. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selvom jeg er modstander af hvad du/i har gjort, så synes jeg du skal vide, at jeg stadig har empati over at du står alene i det her. Håber din eks tager lidt ansvar i, at du skal igennem dette og er der til at hjælpe med jeres barn, så meget du har brug for.

Jeg har blandt andre været lidt hård i tonen, men det er fordi utroskab for mig, er så tarveligt og man sætter et andet menneske i en magtesløs potision. Faktisk tramper man lidt på vedkommende. Også i dette tilfælde på trods af åbent forhold, da hun ikke ønskede han var sammen med sin eks. 

Jeg er ikke en af dem der har sagt du bare skal få en abort, men jeg mente du skulle være ærlig og lade bonus have magten over eget liv.

Jeg var sur da jeg læste tråden og synes stadig det er en forfærdelig rædderlig situation.

Men... jeg ønsker dig held og lykke. Håbede du havde valgt sandheden, da jeg tror det ville give jer muligheden for, at komme videre på et tidspunkt. Dig med dit barn eller uden, og hende med. 

Så undskyld for min “vredes” tone. Jeg ønsker ikke at du skal sidde og knække, fordi du læser lidt sure miner herinde. Føler dog heller ikke jeg skrev en masse nedladende, udover at jeg ønskede du var ærlig og sagde det meget surt  

og så håber jeg du holder dig langt fra ham fra nu af  på den måde i hvert fald. 

Tak.

Jeg har også forståelse for de synspunkter du har og jeg er ved gud heller ikke okay med utroskab. 

Jeg har hele tiden været af den opfattelse, at det var fint, fordi jeg blev fortalt det var fint og fordi jeg ved de lever i åbent forhold. 

Jeg bliver ked af de kommentarer der tillægger mig onde hensigter og at jeg skulle være hensynsløs - for det er jeg ikke. 

Den her situation ville jeg 100 % gerne have været foruden. 

Nu ender det med abort og så er det med at få det til at blive den bedst mulige situation. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.