Gravid med ekskæreste, affære - tvivl om valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar. Jeg vil bruge tiden til mandag på at overveje disse forhold. 

Jeg må ærligt indrømme at jeg meget hurtigt er blevet forblændet af at se en positiv test, selvom det på ingen måder var hensigten. Så tak for sparring, fra en upåvirket vinkel. 

Hvis faderen og kæresten går fra hinanden under hendes graviditet, og hun er voksent menneske, som godt ved, at det ikke er dit nye barns fejl, så kan det måske ende ok. 

Hvis far bare er far ( og ikke kærester med nogen af jer mødre) så er det bare at sige “ja, sådan er livet nu engang i mellem. Men alle børn er ønskede og kærlighedsbørn” 

der behøver ikke gøres er stort nummer ud af, at børnene har samme alder. Når de kommer og spørger, så svare ALLE 3 voksne: “sådan har vores liv formet sig - heldigvis. Alle familier har forskellige historier. Og du skal nok få den, når du bliver ældre. For det er en voksenhistorie” 

jeg har selv prøvet at være bonusmor til er barn, der kom uventet fra min daværendes kæreste side. 3 måneder inde i forholdet med mig, blev jeg bonusmor. Han havde ikke været mig utro, men ekskæresten havde holdt graviditeten for sig selv. Vi tog imod med åbne arme. Der var intet andet at gøre, da chokket havde lagt sig. Jeg elskede det barn. Og gør det stadig her flere år efter bruddet. (Jeg var der i 4 år) 

min veninde har en familie, som er som den du evt er i gang med lave. Der er 4 måneder mellem hende og hendes bror med (2 forskellige mødre - samme far)

Det har aldrig været et problem - for de voksne var altid rolige omkring det. Sådan var det bare i børneøjne - og ingen hadet nogen. Det betyder ikke, at det ikke var svært - men alt der ikke er traditionelt kræver forklaring og er måske svært - men det betyder ikke, at det er problematisk i et helt liv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes det er meget mærkeligt at du ikke fortæller de har et åbent forhold til start. Er du sikker på, at du ikke digtede det, da du fik et slag af virkelighedens tanker om det i hovedet? Jeg synes det er usmageligt! Og hvis de havde et åbnet forhold og eks kærester ikke er velkomne, så det lige så forkert som hvis de ikke havde det. 

En affære er noget “forbudt”! Og du kalder det for det. Ergo er det også forkert. 

Nej.. det er ikke noget jeg finder på!

De er i et åbent forhold. Beklager jeg ikke fik lagt det faktum i starttråden.

Det er okay du syntes det er usmageligt.

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Mange tak for din vinkel. 

Jeg har meget tillid til bonusmor og jeg syntes hun er fantastisk omkring mit barn, så jeg vil ikke frygte, at hun vil lade noget gå ud over mit barn, da hun er voksen og kærligt indstillet. 

Mit barn er ligeledes meget glad for bonusmor, så det er en god relation de har. 

Min ex er weekendfar. 

Når du spørger til hvordan bonusmor vil reagere, så ved jeg det ikke- det er som sagt også en nyt for mig, at jeg var den ENESTE der var regler omkring at se. Så mit gæt er vel at hun uanset hvad vil blive meget ked af det og derfor må jeg, ved abort - sørge for at ordne det alene for at spare hende for at få viden herom. 

Jeg er ret ked af det lige nu.

Håber virkelig ikke du mener det der? Ja hun bliver ked af det. Hun bliver KNUST. Men skal hun ikke have den frihed at leve sit liv som hun vil eller vil du tage den magt fra hende, ved at lade hende leve på en løgn? Tá du hjem til dem og fortæl det åbent og ærligt og vær YDMYG! Måske du kan redde noget på det. Det andet er bare helt hen i vejret! 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis faderen og kæresten går fra hinanden under hendes graviditet, og hun er voksent menneske, som godt ved, at det ikke er dit nye barns fejl, så kan det måske ende ok. 

Hvis far bare er far ( og ikke kærester med nogen af jer mødre) så er det bare at sige “ja, sådan er livet nu engang i mellem. Men alle børn er ønskede og kærlighedsbørn” 

der behøver ikke gøres er stort nummer ud af, at børnene har samme alder. Når de kommer og spørger, så svare ALLE 3 voksne: “sådan har vores liv formet sig - heldigvis. Alle familier har forskellige historier. Og du skal nok få den, når du bliver ældre. For det er en voksenhistorie” 

jeg har selv prøvet at være bonusmor til er barn, der kom uventet fra min daværendes kæreste side. 3 måneder inde i forholdet med mig, blev jeg bonusmor. Han havde ikke været mig utro, men ekskæresten havde holdt graviditeten for sig selv. Vi tog imod med åbne arme. Der var intet andet at gøre, da chokket havde lagt sig. Jeg elskede det barn. Og gør det stadig her flere år efter bruddet. (Jeg var der i 4 år) 

min veninde har en familie, som er som den du evt er i gang med lave. Der er 4 måneder mellem hende og hendes bror med (2 forskellige mødre - samme far)

Det har aldrig været et problem - for de voksne var altid rolige omkring det. Sådan var det bare i børneøjne - og ingen hadet nogen. Det betyder ikke, at det ikke var svært - men alt der ikke er traditionelt kræver forklaring og er måske svært - men det betyder ikke, at det er problematisk i et helt liv. 

Igen, tak for din vinkel 

Jeg vil prøve at se om jeg kan få det til at gå op, med et positiv resultat i sidste ende, selvom jeg godt ved at det er en meget skrøbelig omgang. 

Hvis ikke, så må jeg vælge abort og håbe at det på tidspunktet vil føles rigtig og vil blive noget jeg har det godt og afklaret med. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Håber virkelig ikke du mener det der? Ja hun bliver ked af det. Hun bliver KNUST. Men skal hun ikke have den frihed at leve sit liv som hun vil eller vil du tage den magt fra hende, ved at lade hende leve på en løgn? Tá du hjem til dem og fortæl det åbent og ærligt og vær YDMYG! Måske du kan redde noget på det. Det andet er bare helt hen i vejret! 

Jeg ved bare ikke om jeg er enig i at det vil være godt for hende at få viden herom, lige netop fordi jeg ikke var orienteret om deres eneste regel (ikke at se mig). 

Jeg ønsker ikke at give hende en masse bekymring midt i det hele. 

Det siger jo klokkeklart sig selv at jeg IKKE vil se min ekskæreste seksuelt igen. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Igen, tak for din vinkel 

Jeg vil prøve at se om jeg kan få det til at gå op, med et positiv resultat i sidste ende, selvom jeg godt ved at det er en meget skrøbelig omgang. 

Hvis ikke, så må jeg vælge abort og håbe at det på tidspunktet vil føles rigtig og vil blive noget jeg har det godt og afklaret med. 

Du lader til at være et ordenligt og reflekterende menneske ❤️ Alle kommer i en lortesitation - ALLE... og det her er så din.

Man skal ikke søge lortesituationer. Og du ved godt, at det her er lort! Hvis du oprigtigt gør det, som du tror er DET bedste for jeres børn (uanset hvad det er) og ikke er motiveret og styret ad egne ønsker - så kan du komme videre med en bedre samvittighed ❤️

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved bare ikke om jeg er enig i at det vil være godt for hende at få viden herom, lige netop fordi jeg ikke var orienteret om deres eneste regel (ikke at se mig). 

Jeg ønsker ikke at give hende en masse bekymring midt i det hele. 

Det siger jo klokkeklart sig selv at jeg IKKE vil se min ekskæreste seksuelt igen. 

Jeg er dybt uenig. Alle har ret til sandheden og det endnu værre hvis hun skal høre den senere i livet. Få det overstået og giv hende magten over sit eget liv igen. Håber virkelig du lytter til det råd. Hendes drøm og barsel er nok ødelagt, men i det mindste fik hun sandheden og i det mindste får hun chancen for at tilgive. Hvis du vælger at beholde skal hun jo alligevel vide det. Fortæl det. Uanset om du får abort eller ej. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er dybt uenig. Alle har ret til sandheden og det endnu værre hvis hun skal høre den senere i livet. Få det overstået og giv hende magten over sit eget liv igen. Håber virkelig du lytter til det råd. Hendes drøm og barsel er nok ødelagt, men i det mindste fik hun sandheden og i det mindste får hun chancen for at tilgive. Hvis du vælger at beholde skal hun jo alligevel vide det. Fortæl det. Uanset om du får abort eller ej. 

Jeg tænker ikke, at det er mit sted at fortælle det, men min eks job.

Jeg er nærmeste helt afklaret lige nu, omkring at det skal være abort. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tænker ikke, at det er mit sted at fortælle det, men min eks job.

Jeg er nærmeste helt afklaret lige nu, omkring at det skal være abort. 

Det er jeres begges ansvar. Hvis han ikke vil bør du! Du er lige så skyldig som ham. Lad vær at lade hans uansvarlige opførsel smitte af på dig og vær et bedre menneske. Vis dig som den fornuftige og tá ansvar. Vil han gå med den samvittighed ind i et nyt liv som far? 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Det er jeres begges ansvar. Hvis han ikke vil bør du! Du er lige så skyldig som ham. Lad vær at lade hans uansvarlige opførsel smitte af på dig og vær et bedre menneske. Vis dig som den fornuftige og tá ansvar. Vil han gå med den samvittighed ind i et nyt liv som far? 

Hvis TS får en abort - så er det bedre at lade faderen styre og kontrollere, hvor stort et svin han vil være. Det er deres parforhold - det var åbent. Så kæresten ved godt, at faderen har andre. Så er det lige meget... og hvis TS er den eneste, som var OFF limit, og hun nu VED det - og får aborten - så vil jeg klart sige “lad faderen styre det - og gå aldrig i seng med ham. Men det vil TS jo heller ikke mere....”

du skriver selv “vil han gå ind i er nyt liv som far?” - det er HANS liv... hans samvittighed... hans rod. Han skal gå og have ondt i maven over ikke at fortælle det. Det har TS ingen part i.. 

hvis TS får barnet, så skal hun selvfølgelig fortælle det til hans kæreste. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.