Gravid med ekskæreste, affære - tvivl om valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2018

Babilooo

Du skal forestille dig en situation hvor jeres fællesbarn og et evt kommende barn skal hjem til  far og passes. Ved ikke hvilken deleordning i har nu. Men jeg vil ikke tro, at børnene vil møde meget kærlighed fra stedmor! Det skal i så fald være det mest rummelige menneske på jorden. 

Og hans barn med kæresten - vil vokse  op og hade dine to børn. Det var det barn far fik da han knaldede med min mor mens hun var gravid. 

Der er uanset hvordan du vender og drejer den ikke en løsning hvor dine to børn ikke taber helt enormt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg vil egentlig ikke forholde mig til, hvad der er moralsk og etisk korrekt. Det er jo egentlig ligegyldig om I beskyttede jer, han er i forhold der er åbent eller lukket. Du er gravid. Det er resultatet

I stedet vil jeg spørge: 

1. Kan du få en abort? (Det vil sige; vil du altid gå og drømme om det barn? Eller er du mere i nuet og tænker: det er celler, en abort er helt fint) 

2. Hvis du vælger barnet; er du klar til at der sker en masse ravage? Også for jeres nuværende fælles barn? 

Et drømmescenarium ville være, at faderen stod ved sit ansvar. Informerede hans nuværende kæreste om det og valgte at gå fra jer alle - så oplevede ingen af de potentielle børn en skilsmisse og jeres fælles barn ville ikke have det  anderledes end nu..

problemet er (i mine øjne) at din ekskæreste blæser og har mel i munden. Din ekskæreste og hans nuværende kærestes forhold er nok totalt ødelagt. Ved at “tvinge” dig til en abort lægger han ansvaret fra sig! Det skal du bare have med i din ligning. Du er også ansvarlig - men det er han også! 

Så bottomline - hvad er helt reelt bedst for jeres fællesbarn? Er det at få en abort (indsæt scenarier for dit barns fremtidige liv) eller er det at få en bror/søster også skal du også medtænke det udførte barns behov i fremtiden. 

Mange tak for dit svar. Jeg vil bruge tiden til mandag på at overveje disse forhold. 

Jeg må ærligt indrømme at jeg meget hurtigt er blevet forblændet af at se en positiv test, selvom det på ingen måder var hensigten. Så tak for sparring, fra en upåvirket vinkel. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det er noget rod, men sådan er livet jo en gang i mellem. Jeg vil sige at du har mulighed for at give en hel søskende, og det ville jeg vægte højt. Og hvis du ikke har lyst til en abort, så skal du lade vær. En abort er ikke sjov, og mange af dem som meget hurtigt trækker det kort, har aldrig prøvet det. 

Men i bund og grund er det ikke vores mening der betyder noget, valgte er dit. 

Mange tak for dit svar og din vinkel.

Jeg frygter som sagt også abort og vil ikke have det godt med det, men en opvejning af situationen vil nok desværre ende med at jeg vælger abort, for alt sikkerheds skyld. 

Jeg kan ikke med sikkerhed sige hvad der vil ske hvis jeg fuldføre graviditeten. Desværre. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Selvom nogle af jeres svar er skrevet hårdt, så tak - jeg sætter pris på jeres blik på det. 

Det er ikke fordi jeg ikke selv har gjort mig de overvejelser, men jeg frygter abort og de konsekvenser det kan have og så ledte jeg måske efter et andet syn end det helt åbenlyse som hedder abort. 

Tak for sparring. 

Øv sikke en lortesituation. Jeg tror grunden til at folk herinde blir så forargede er, at de ikke kan sætte sig ind i det at leve i et åbent forhold. Og det kan jeg såmænd heller ikke. Menjeg synes det er hårdt at gå efter dig og klandre dig for at have været sammen med din eks, der allerede er i et forhold. Hvis de har en klar aftale om at de begge må se andre, hvordan skal du så kunne vide at du af alle mennesker er en af dem din eks IKKE må være sammen med?

Er han en god far for det barn I allerede har?

Hvilken relation har dit barn til din eks’ kæreste? Er din eks weekendfar, eller mere fysisk til stede? Grunden til dette spørgsmål er, at hvis din eks’ kæreste finder ud af at 1. Du er gravid eller 2. Du har fået en abort, vil hun så kunne finde på at lade det gå ud over jeres barn?

vil I med tiden kunne få et samarbejde op at køre  for et eventuelt barn nr 2?

du skal beskytte dig selv og det eksisterende barn, men du hverken kan eller skal stå på mål for din eks’ valg og hans forhold. Jeg synes det er vigtigt at du gør op med dig selv, om du psykisk vil kunne leve med en abort. Og så vil jeg råde dig til st tage til lægen og vend problemstillingen der. 

Håber på det bedste for dig

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Du skal forestille dig en situation hvor jeres fællesbarn og et evt kommende barn skal hjem til  far og passes. Ved ikke hvilken deleordning i har nu. Men jeg vil ikke tro, at børnene vil møde meget kærlighed fra stedmor! Det skal i så fald være det mest rummelige menneske på jorden. 

Og hans barn med kæresten - vil vokse  op og hade dine to børn. Det var det barn far fik da han knaldede med min mor mens hun var gravid. 

Der er uanset hvordan du vender og drejer den ikke en løsning hvor dine to børn ikke taber helt enormt. 

Bonusmor er meget rummelig og kærlig. 

Jeg ønsker ikke at udsætte mit barn eller for så vidt deres relation eller fremtid over kurs, men ville sådan ønske der kunne findes en løsning som ikke hed abort, men jeg ved godt dette er svært at finde. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg kan ikke svare dig på hvorfor de har indrettet deres forhold som det har, men jeg kan svare på hvorfor jeg har været sammen med ham.

Det har været af lyst, ikke med henblik på at få et forhold til ham igen, men ren og skær seksuel lyst og i og med at han gav udtryk for at det var fint nok ift. kæresten - og da jeg ved de begge ser andre, så lagde jeg ikke forfærdelig meget i det. 

Og nej, beskyttelsen blev glemt - så jeg tog nødprævention meget hurtigt efter. Det virkede så ikke og nu er jeg så i denne knap så heldige situation. 

Jeg er bange for at en abort virkelig vil ramme mig bagefter. 

Hvis jeg havde et åbent forhold, ville jeg ikke have at min kæreste var sammen med sin ex, det virker for mærkeligt for mig.

nu ved jeg ikke hvor langt i begge er, men lad os sige, der er en måned i mellem fødselerne. Hvordan forklarer man to halvsøskende at de er født af to mødre indenfor en måned? Jamen far havde sex med os begge...

jeg tror det vil blive for mærkeligt, forvirrende, og især også for dit store barn, som jo ville være omkring 5år på det tidspunkt. Den ene er helsøskende og den anden halv(ja det forstår den lille ikke) (men din har jo både samme far og mor som barnet.) håber du forstår. 

jeg synes du skal tænke på det barn du har, ja det er ikke sjovt at få en abort, men du har et barn at tænke på og så lad vær med at have sex med en ex.

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er fint nok at I påpeger moral i det her, men jeg har som sagt ikke været orienteret om at det ikke var ok vi sås, eftersom jeg blev fortalt og ved at de har et åbent forhold.

Det var bestemt ikke meningen at jeg skulle blive gravid, eftersom jeg valgte at tage nødprævention hurtigt efter. 

Nu står jeg i situationen og syntes abort er et rigtig træls valg, men jeg kan sagtens se de pointer i fremhæver. 

Jeg har intet ønske om at finde sammen med min ekskæreste igen og jeg ønsker bestemt ikke at de skal gå fra hinanden. 

Syntes bare samtidigt at abort er et forfærdeligt valg. Ikke af religiøse grunde, men rent personligt. 

Synes det er meget mærkeligt at du ikke fortæller de har et åbent forhold til start. Er du sikker på, at du ikke digtede det, da du fik et slag af virkelighedens tanker om det i hovedet? Jeg synes det er usmageligt! Og hvis de havde et åbnet forhold og eks kærester ikke er velkomne, så det lige så forkert som hvis de ikke havde det. 

En affære er noget “forbudt”! Og du kalder det for det. Ergo er det også forkert. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonymor skriver:

Ej men det er bare helt sort for mig, det der. Du vidste ikke... Ej men undskyld mig, kunne du ikke næsten regne ud, at det var en dårlig idé at have sex med din x kæreste, når dit barns BONUSMOR er kæresten og dit barns BONUSMOR er gravid!? Og han er da også en klaphat. Undskyld mig, men det handler for mig om det barn i allerede har, som i sætter i en mega ærgerlig situation. Jeg synes i skylder jeres barn at du får den abort. Synes ikke det er rimeligt at barnet skal udsættes for det drama og kaos, at han skal vænne sig til to små søskende inden for kort tid i en underlig kontekst, hvor far er far til begge, der er konflikt og dårlig stemning. Så for mig handler det om hvad du har lyst til, eller hvad far har lyst til, men hvad der er fair mod jeres barn..

Så kan deres barn da se hvor usmagelige far (og mor) har opført sig. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Øv sikke en lortesituation. Jeg tror grunden til at folk herinde blir så forargede er, at de ikke kan sætte sig ind i det at leve i et åbent forhold. Og det kan jeg såmænd heller ikke. Menjeg synes det er hårdt at gå efter dig og klandre dig for at have været sammen med din eks, der allerede er i et forhold. Hvis de har en klar aftale om at de begge må se andre, hvordan skal du så kunne vide at du af alle mennesker er en af dem din eks IKKE må være sammen med?

Er han en god far for det barn I allerede har?

Hvilken relation har dit barn til din eks’ kæreste? Er din eks weekendfar, eller mere fysisk til stede? Grunden til dette spørgsmål er, at hvis din eks’ kæreste finder ud af at 1. Du er gravid eller 2. Du har fået en abort, vil hun så kunne finde på at lade det gå ud over jeres barn?

vil I med tiden kunne få et samarbejde op at køre  for et eventuelt barn nr 2?

du skal beskytte dig selv og det eksisterende barn, men du hverken kan eller skal stå på mål for din eks’ valg og hans forhold. Jeg synes det er vigtigt at du gør op med dig selv, om du psykisk vil kunne leve med en abort. Og så vil jeg råde dig til st tage til lægen og vend problemstillingen der. 

Håber på det bedste for dig

Mange tak for din vinkel. 

Jeg har meget tillid til bonusmor og jeg syntes hun er fantastisk omkring mit barn, så jeg vil ikke frygte, at hun vil lade noget gå ud over mit barn, da hun er voksen og kærligt indstillet. 

Mit barn er ligeledes meget glad for bonusmor, så det er en god relation de har. 

Min ex er weekendfar. 

Når du spørger til hvordan bonusmor vil reagere, så ved jeg det ikke- det er som sagt også en nyt for mig, at jeg var den ENESTE der var regler omkring at se. Så mit gæt er vel at hun uanset hvad vil blive meget ked af det og derfor må jeg, ved abort - sørge for at ordne det alene for at spare hende for at få viden herom. 

Jeg er ret ked af det lige nu.

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

J-star skriver:

Hvis jeg havde et åbent forhold, ville jeg ikke have at min kæreste var sammen med sin ex, det virker for mærkeligt for mig.

nu ved jeg ikke hvor langt i begge er, men lad os sige, der er en måned i mellem fødselerne. Hvordan forklarer man to halvsøskende at de er født af to mødre indenfor en måned? Jamen far havde sex med os begge...

jeg tror det vil blive for mærkeligt, forvirrende, og især også for dit store barn, som jo ville være omkring 5år på det tidspunkt. Den ene er helsøskende og den anden halv(ja det forstår den lille ikke) (men din har jo både samme far og mor som barnet.) håber du forstår. 

jeg synes du skal tænke på det barn du har, ja det er ikke sjovt at få en abort, men du har et barn at tænke på og så lad vær med at have sex med en ex.

Tak for svar. 

Der er 6-7 mdr imellem os. 

Jeg tænkte at den ærlige version ville være den jeg ville fortælle mit barn. At det førte til en graviditet, at det ikke var planlagt, men skete. Jeg ville ikke spekulere så meget over hvilken mærkelig historie der ligger deri, men mere ærlighed. Børn kommer til under meget forskellige og i visse tilfælde besynderlige forhold og situationer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.