Gravid med ekskæreste, affære - tvivl om valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.265 visninger
95 svar
242 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg har for nogle dage siden fundet ud af, at jeg er gravid med min ekskæreste. Jeg er meget i tvivl om jeg skal gennemføre graviditeten eller få en abort.

Egentlig har jeg ikke lyst til at få en abort, men han ønsker ikke at jeg gennemføre graviditeten og desuden er hans kæreste selv gravid. 

Min ekskæreste og jeg har allerede et barn sammen fra 2014. 

Jeg ved godt det er noget virkelig rod, men kunne godt bruge noget sparring på hvordan andre ser på situationen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2018

Loa

Først og fremmest, hvorfor fanden har i været sammen når han er optaget OG hans kæreste er gravid?

Egentlig ville jeg have rådet dig til en abort, men deres fælles liv er vel allerede ødelagt i og med at i har været sammen, så... 

Er intentionen at i skal finde sammen igen, eller at han skal prøve at redde det med kæresten? For det ville også spille ind i valget om abort eller ej, for mit vedkommende.

Anmeld Citér

12. maj 2018

Babilooo

Få en abort og et moralsk skub opad.

Du er sammen med sin ex der har en gravid kæreste og du er selv i et forhold. 

Hvorfor...?

det er ikke et morads du bør bringe et barn ind i føj

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg er ikke i forhold. 

De har et åbent forhold, men kan nu forstå på min eks at han så ikke måtte se mig, men andre - derfor navngav jeg det affære. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Man sætter naturligvis ikke et barn i verden som bliver påtvunget sådan en gang kaos. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Abracadabra

Har du lyst til at få et barn til med ham? Det er vel dét, der er spørgsmålet?

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym trådstarter

Det er fint nok at I påpeger moral i det her, men jeg har som sagt ikke været orienteret om at det ikke var ok vi sås, eftersom jeg blev fortalt og ved at de har et åbent forhold.

Det var bestemt ikke meningen at jeg skulle blive gravid, eftersom jeg valgte at tage nødprævention hurtigt efter. 

Nu står jeg i situationen og syntes abort er et rigtig træls valg, men jeg kan sagtens se de pointer i fremhæver. 

Jeg har intet ønske om at finde sammen med min ekskæreste igen og jeg ønsker bestemt ikke at de skal gå fra hinanden. 

Syntes bare samtidigt at abort er et forfærdeligt valg. Ikke af religiøse grunde, men rent personligt. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Jeg er ikke i forhold. 

De har et åbent forhold, men kan nu forstå på min eks at han så ikke måtte se mig, men andre - derfor navngav jeg det affære. 

But why?

En ting er at de er i et åben forhold, det fatter jeg så ikke når de skal til at have barn

En anden ting er at hvorfor i alverden har du lyst til at knalde med din x, når han er i forhold og når han venter barn?

Gætter på at I ikke har beskyttet jer, eller også er I da mere end almindelige uheldige ?

Ja sorry , jeg er simpelthen nyskerrig for det er en opførsel jeg ikke fatter noget af.

Du/ham har sikkert ødelagt hans nuværende forhold ligegyldigt hvad, dog ser det sikkert bedst ud for dem at du ikke får barnet, da de så ville kunne leve videre på en løgn

Men i sidste ende er det jo op til dig, du må jo kende ham som far, hvis I allerede har et barn sammen, hvordan fungere jeres samarbejde osv.. Vide med dig selv om du magter at stå alene med to børn mm. Så ingen kan svare dig på hvad du skal gøre kun dig selv 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonymor

Ej men det er bare helt sort for mig, det der. Du vidste ikke... Ej men undskyld mig, kunne du ikke næsten regne ud, at det var en dårlig idé at have sex med din x kæreste, når dit barns BONUSMOR er kæresten og dit barns BONUSMOR er gravid!? Og han er da også en klaphat. Undskyld mig, men det handler for mig om det barn i allerede har, som i sætter i en mega ærgerlig situation. Jeg synes i skylder jeres barn at du får den abort. Synes ikke det er rimeligt at barnet skal udsættes for det drama og kaos, at han skal vænne sig til to små søskende inden for kort tid i en underlig kontekst, hvor far er far til begge, der er konflikt og dårlig stemning. Så for mig handler det om hvad du har lyst til, eller hvad far har lyst til, men hvad der er fair mod jeres barn..

Anmeld Citér

12. maj 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg er ikke i forhold. 

Det er noget rod at sætte et barn ind i.

At de vælger at have er åbent forhold og få et barn er i mine øjne ikke optimalt. Men han vil jo få to børn med to forskellige - jævnaldrende børn. 

Få en abort og find en ny mand der elsker dig og ønsker at stifte familie med. og beskyt dig indtil der er tale om et fast forhold.... du ved da ikke hvad han har været i nærheden af i sit åbne forhold.... yikes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.