Gravid med ekskæreste, affære - tvivl om valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2018

Anonymor

Fitmommyherning skriver:

Nej men jeg kan virkelig ikke se det.

ts valgte at tage ansvar og tage fortrydelsespiller.men shit happens og hun blev gravid.

kan virkelig ikke se, hvorfor hun ikke skulle beholde barnet

Og jeg er virkelig chokeret over at du virkelig ikke - ikke på nogen som helst måde - kan se hvorfor det skulle kunne være en dårlig ide. Jeg vil ikke give mig til at opremse dem igen, tænker der er nævnt masser af grunde i tråden her.. Men hvis du virkelig ikke synes én eneste af de ting er årsag til bekymring eller grund til at overveje abort, så er der vel ikke rigtig nogen mening i at fortsætte diskussionen, for så bliver vi jo bare ikke enige  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2018

Fitmommyherning

Soonmom skriver:

Så du synes at ts har handlet totalt fornuftigt, normalt og ansvarligt ?

Nej som jeg skriver, var det måske ikke fey klogeste træk at have sex med sin ex.. men det kender jeg da mange som har haft. Og hvis ex bød sig til og ts havde bekræftelse på, der var åbent forhold?

Anmeld Citér

12. maj 2018

Fitmommyherning

Smølfine123 skriver:

Naivitet på højt plan. Og det er virkelig ikke for at lyde nedladende.

der er ikke en chance i helvede for at farens ny højgravide kone vil se pænt på at han også får et barn med ex’en.

børnene vil ikke blive behandlet ordentligt at hende. Hun bliver såret og det vil selvfølgelig skinne igennem. Det er så usandsynligt at det kan have en happy ending.

Hvis jeg stod i den gravide kærestes situation.

1: jeg ved risikoen i et åbent forhold kan være, en andens graviditet.

2: jeg er da selvfølgelig et voksent menneske og ville vælge enten at forlade den kommende far til mit barn eller sluge kamelen og elske det barn som kommer fra anden side(det det ikke er dens skyld)

Anmeld Citér

12. maj 2018

Soonmom

Fitmommyherning skriver:

Nej som jeg skriver, var det måske ikke fey klogeste træk at have sex med sin ex.. men det kender jeg da mange som har haft. Og hvis ex bød sig til og ts havde bekræftelse på, der var åbent forhold?

Men ts har vel også et ansvar over for sit barn, sin x, sin Xs kæreste, sin Xs kærestes ufødte barn.

kan jo også være det har ts der lagde op, det ved vi jo ingen ting om, og sorry men man ender altså ikke pludselig i sex uden optakt og tanker omkring det der sker/skal til at ske

Anmeld Citér

12. maj 2018

Fitmommyherning

Soonmom skriver:

Men ts har vel også et ansvar over for sit barn, sin x, sin Xs kæreste, sin Xs kærestes ufødte barn.

kan jo også være det har ts der lagde op, det ved vi jo ingen ting om, og sorry men man ender altså ikke pludselig i sex uden optakt og tanker omkring det der sker/skal til at ske

Nej men er vi alle orienteret om i skolen at ubeskyttet sex kan medføre graviditet?

Anmeld Citér

12. maj 2018

Soonmom

Fitmommyherning skriver:

Nej men er vi alle orienteret om i skolen at ubeskyttet sex kan medføre graviditet?

Ja præcis 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Jeg har ingen moralske opstød. Sket er sket. Men jeg jeg syntes også at dit barn må stå i centrum for dit valg. Med det udgangspunkt syntes det mig at være en rigtig dårlig ide at gennemføre graviditeten. Ligegyldigt om din ex og hans kæreste bliver sammen  eller ej, kan jeg ikke se hvordan det på nogen måde kunne blive godt/bibeholde det gode i har nu. Men jeg kan se mange måder hvorpå det kunne blive rigtig dårligt - for dit barn, for et potentielt nyt barn (som din fars barn ikke ønsker) og selvfølgeligt for dit samarbejde med din ex. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fitmommyherning skriver:

Men er det bare gavnligt for barnet at få en ødelagt måske depressiv mor?

jeg kan virkelig ikke se hvordan det nuværende barns verden bliver ødelagt.

Det kommer ikke til at kende anden virkelighed end det har 2 søskende. 1 hjemme ved far og bonusmor og 1hjemme ved mor. 

Børn er utroligt rummelige og ikke dømmende, så kan slet slet ikke se dilemmaet.

Det er mange menneskers følelser og fremtid at gamble med alene for at undgå, at TS bliver ked af det. Hun skriver absolut intet om frygt for at blive ødelagt - det er din forestilling. 

For hvis skyld skal dette barn til verden? 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ingen moralske opstød. Sket er sket. Men jeg jeg syntes også at dit barn må stå i centrum for dit valg. Med det udgangspunkt syntes det mig at være en rigtig dårlig ide at gennemføre graviditeten. Ligegyldigt om din ex og hans kæreste bliver sammen  eller ej, kan jeg ikke se hvordan det på nogen måde kunne blive godt/bibeholde det gode i har nu. Men jeg kan se mange måder hvorpå det kunne blive rigtig dårligt - for dit barn, for et potentielt nyt barn (som din fars barn ikke ønsker) og selvfølgeligt for dit samarbejde med din ex. 

Og så glemte jeg jo bonus. For selvom jeg ikke tror at bonus ville vedblive at blive bonus, hvis du gennemførte, så ville hun jo blive som en del at dit og dit barns liv - som mor til dit barns bror/søster. At samme årsag ville jeg heller aldrig nævne jeres affære - til hende eller andre - hvis du får en abort. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Fitmommyherning skriver:

Men er det bare gavnligt for barnet at få en ødelagt måske depressiv mor?

jeg kan virkelig ikke se hvordan det nuværende barns verden bliver ødelagt.

Det kommer ikke til at kende anden virkelighed end det har 2 søskende. 1 hjemme ved far og bonusmor og 1hjemme ved mor. 

Børn er utroligt rummelige og ikke dømmende, så kan slet slet ikke se dilemmaet.

Så får den gravide kærestes barn dog en ødelagt og depressiv mor. Hvis TS som har ødelagt deres forhold skal forblive glad og tilfreds! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.