Jeg skriver lige et overordnet svar, da jeg ikke kan overkomme at svare alle.
Til dem der dømmer mig og siger at det drejer sig om prioritering, så er alt skåret ind til benet allerede. Jeg har prioriteret at selvom man kan få gratis briller til børn hos Louis Nielsen, så skal min datter ikke gå rundt med hinkesten, da hendes styrke er så høj at det kun ville være det eneste man ville lægge mærke til hvis man så på hende og hun dermed ville blive et oplagt mobbeoffer. Så der har jeg givet lidt tilskud til det.
Jeg har prioriteret at hun kan gå til en fritidsaktivitet, så hun kan få et frirum fra hendes syge mor og stadig være barn. Det giver hende både noget selvværd og selvtillid at deltage i noget hun elsker og faktisk er god til, så det vil jeg ikke pille fra hende. Anede så ikke der kunne søges fripas men det er der søgt nu og forhåbentligt går den igennem til næste år, så der vil der blive frigivet lidt penge.
Jeg har prioriteret at vores sidste 20’er i måneden er gået til en liter mælk og en pakke rugbrød, så min datter ikke skal gå sulten i seng.
Jeg har prioriteret KUN at søge hos dansk folkehjælp, netop fordi de kontakter udbetaling Danmark, så de kan se jeg vitterligt er på kontanthjælp og ikke er en af dem, mere vil have mere.
Jeg har ikke oprettet denne tråd, for at nogle skulle forbarme sig over mig og dermed give mig et tilskud. Jeg har oprettet denne tråd, for ligesom alle andre herinde, dele mine frustrationer om noget der bekymrer mig. Jeg har dog trods alt stadig ytringsfrihed, selvom jeg blot er kontanthjælpsmodtager og ja selvom nogle af bemærkningerne er ret sårende og bedrevidende, så er det stadig min ret at kunne skrive sådan en tråd og ja jeg ved også at nogle nok ville sige at min prioritering mht hendes fritidsaktivitet er helt hen i vejret men helt ærligt det er ikke hendes skyld at jeg er syg og dermed ikke kan arbejde og hun er mit guld, så jeg prioriterer at hun skal have det godt og på trods af alt er med i fællesskab der giver hende så meget positivt hun kan tage med i hendes videre færden gennem livet. Jeg er jo netop med til at vise hende at der ikke er nogen der er bedre end andre, uagtet hvad pengepungen viser.
Så vil jeg til sidst sige tak til jer der tilbyder et lille tilskud. Det betyder mere end i aner og gør mig varm om hjertet men som sagt er det ikke derfor jeg oprettede min tråd.
Glædelig jul til alle.
Anmeld
Citér