Dansk folkehjælp/julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2017

Mamalou

Anonym skriver:

Jeg skriver lige et overordnet svar, da jeg ikke kan overkomme at svare alle. 

Til dem der dømmer mig og siger at det drejer sig om prioritering, så er alt skåret ind til benet allerede. Jeg har prioriteret at selvom man kan få gratis briller til børn hos Louis Nielsen, så skal min datter ikke gå rundt med hinkesten, da hendes styrke er så høj at det kun ville være det eneste man ville lægge mærke til hvis man så på hende og hun dermed ville blive et oplagt mobbeoffer. Så der har jeg givet lidt tilskud til det. 

Jeg har prioriteret at hun kan gå til en fritidsaktivitet, så hun kan få et frirum fra hendes syge mor og stadig være barn. Det giver hende både noget selvværd og selvtillid at deltage i noget hun elsker og faktisk er god til, så det vil jeg ikke pille fra hende. Anede så ikke der kunne søges fripas men det er der søgt nu og forhåbentligt går den igennem til næste år, så der vil der blive frigivet lidt penge. 

Jeg har prioriteret at vores sidste 20’er i måneden er gået til en liter mælk og en pakke rugbrød, så min datter ikke skal gå sulten i seng.

Jeg har prioriteret KUN at søge hos dansk folkehjælp, netop fordi de kontakter udbetaling Danmark, så de kan se jeg vitterligt er på kontanthjælp og ikke er en af dem, mere vil have mere.

Jeg har ikke oprettet denne tråd, for at nogle skulle forbarme sig over mig og dermed give mig et tilskud. Jeg har oprettet denne tråd, for ligesom alle andre herinde, dele mine frustrationer om noget der bekymrer mig. Jeg har dog trods alt stadig ytringsfrihed, selvom jeg blot er kontanthjælpsmodtager og ja selvom nogle af bemærkningerne er ret sårende og bedrevidende, så er det stadig min ret at kunne skrive sådan en tråd og ja jeg ved også at nogle nok ville sige at min prioritering mht hendes fritidsaktivitet er helt hen i vejret men helt ærligt det er ikke hendes skyld at jeg er syg og dermed ikke kan arbejde og hun er mit guld, så jeg prioriterer at hun skal have det godt og på trods af alt er med i fællesskab der giver hende så meget positivt hun kan tage med i hendes videre færden gennem livet. Jeg er jo netop med til at vise hende at der ikke er nogen der er bedre end andre, uagtet hvad pengepungen viser. 

Så vil jeg til sidst sige tak til jer der tilbyder et lille tilskud. Det betyder mere end i aner og gør mig varm om hjertet men som sagt er det ikke derfor jeg oprettede min tråd.

Glædelig jul til alle. 

Jeg vil også stadig gerne give et tilskud til en julegave. Du skal bare skrive. 

God jul 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2017

Mille123

Anonym skriver:

Jeg skriver lige et overordnet svar, da jeg ikke kan overkomme at svare alle. 

Til dem der dømmer mig og siger at det drejer sig om prioritering, så er alt skåret ind til benet allerede. Jeg har prioriteret at selvom man kan få gratis briller til børn hos Louis Nielsen, så skal min datter ikke gå rundt med hinkesten, da hendes styrke er så høj at det kun ville være det eneste man ville lægge mærke til hvis man så på hende og hun dermed ville blive et oplagt mobbeoffer. Så der har jeg givet lidt tilskud til det. 

Jeg har prioriteret at hun kan gå til en fritidsaktivitet, så hun kan få et frirum fra hendes syge mor og stadig være barn. Det giver hende både noget selvværd og selvtillid at deltage i noget hun elsker og faktisk er god til, så det vil jeg ikke pille fra hende. Anede så ikke der kunne søges fripas men det er der søgt nu og forhåbentligt går den igennem til næste år, så der vil der blive frigivet lidt penge. 

Jeg har prioriteret at vores sidste 20’er i måneden er gået til en liter mælk og en pakke rugbrød, så min datter ikke skal gå sulten i seng.

Jeg har prioriteret KUN at søge hos dansk folkehjælp, netop fordi de kontakter udbetaling Danmark, så de kan se jeg vitterligt er på kontanthjælp og ikke er en af dem, mere vil have mere.

Jeg har ikke oprettet denne tråd, for at nogle skulle forbarme sig over mig og dermed give mig et tilskud. Jeg har oprettet denne tråd, for ligesom alle andre herinde, dele mine frustrationer om noget der bekymrer mig. Jeg har dog trods alt stadig ytringsfrihed, selvom jeg blot er kontanthjælpsmodtager og ja selvom nogle af bemærkningerne er ret sårende og bedrevidende, så er det stadig min ret at kunne skrive sådan en tråd og ja jeg ved også at nogle nok ville sige at min prioritering mht hendes fritidsaktivitet er helt hen i vejret men helt ærligt det er ikke hendes skyld at jeg er syg og dermed ikke kan arbejde og hun er mit guld, så jeg prioriterer at hun skal have det godt og på trods af alt er med i fællesskab der giver hende så meget positivt hun kan tage med i hendes videre færden gennem livet. Jeg er jo netop med til at vise hende at der ikke er nogen der er bedre end andre, uagtet hvad pengepungen viser. 

Så vil jeg til sidst sige tak til jer der tilbyder et lille tilskud. Det betyder mere end i aner og gør mig varm om hjertet men som sagt er det ikke derfor jeg oprettede min tråd.

Glædelig jul til alle. 

Glædelig jul til dig og din familie også. Jeg synes du lyder som en sej kvinde og fedt du prioriterer en aktivitet til din datter. Håber og krydser fingre for at I får julehjælp i dag

Anmeld Citér

22. december 2017

Anonym

Lje skriver:

Jo for pokker! Det er mere end trist. Og det er synd og skam, at velgørende organisationer skal bruge tid (og penge) på at kontrollere og tjekke efter. 

Men det er godt nok også tragisk, at folk overvejer at oprette tråde herinde for blot at se, om naive tosser (som mig) tilbyder hjælp. Tilsvarende at den omtalte dame faktisk bruger krudt på at fabrikere en falsk ansøgning. Tænk aktivt at sætte sig ned, bruge tid og krafter på at finde tal, så man kan lyve i en ansøgning og så sende den. Mens man tænker 'hahaha, nu skal jeg vise dem'.

Tænk hvis den tid var brugt konstruktivt på at hjælpe nogle andre, gå en tur i skoven eller knalde noget mere... Noget, der gjorde, at hun ville få det bedre med sig selv og dermed ikke havde behov for, at være selvudnævnt politimand. 

Det har da intet med politimand at gøre. 

Det var for at vise hvor let det er at oprette sådan en tråd, det tager Max 2 min. Og så kommer der en masse naive mennesker.

Havde naturligvis tænkt mig i sidste ende at skrive det var fake og det var for at man måske skulle tænke lidt mere over at man ikke aner hvem der sidder foran skræmen

Anmeld Citér

22. december 2017

Ena

Anonym skriver:

Jeg kender de første to, der søger uden at have reelt behov. 

Den ene er blevet tildelt noget fra en dagligvare butik hvor man får en kasse med julemad og godter. Hvorfor hun har søgt, forstår jeg ikke. De skal holde jul hos noget familie, så de har ikke udgifter til julemad. Og der er da også købt mere end én gave pr barn. Kagedåserne står i stakke med hjemmebagt julebag osv. I min verden er det helt galt at hun overhovedet har søgt. Men hun er på kh, og hvis det er eneste kriterie. Så ja.  Så er hun jo berettiget. Jeg kan bare ikke lade være at tænke at det er lidt vildt, hun har ligeså mange penge som jeg - hvis ikke lidt mere, og jeg er på dagpenge pt. Jeg kunne aldrig drømme om at søge hjælp! Så meget på røven er man altså ikke med de penge! Og det kan jeg også se at hun ikke er med de ting hun køber ind i det daglige.  

Den anden har søgt gaver til børnene - gennem noget mødrehjælp, som sponsoreres af alm gode mennesker . Igen, forstår jeg ikke hvorfor. Jeg skal selv holde jul med de børn og ved at de får flotte gaver fra HELE familien. De mangler intet. 

Jeg vil så gerne være et godt menneske og spæde til hvis folk er i nød. Jeg kaster gerne en 20'er i hatten til dem hjemløse der altid ligger og sover i gågaden, jeg køber hus forbi osv. Men for fanden hvor har jeg svært ved det andet for jeg føler vitterligt at der går MEGET fra de gode organisationers pulje, til de forkerte mennesker.  

Jeg er helt med på det du mener - vil jeg starte ud med at skrive  og er i princippet slet ikke uenig. Der findes familier, særligt børn, som oprigtigt og presserende har brug for et tilskud til julen, hvilket tildels kan bidrage med lidt overskud i en hverdag med mangel på ikke bare økonomisk, men også socialt overskud. Og det fører mig hen til min pointe. For selvom jeg godt kan blive ærgerlig over at den smukke tanke i julehjælpen i nogle tilfælde gives til familier, der sagtens kunne undvære økonomisk, har jeg for nyligt set, hvilken effekt julehjælpen har haft for en hårdt presset mor med nogenlunde økonomi. Men hvilken betydning denne menneskelige betænksomhed og varme fra fremmede givere havde for hende. 

Måske julehjælpen skulle handle om mere end økonomi i nogle tilfælde... Ikke alle, naturligvis. I de fleste tilfælde handler det sikkert om, at familier ikke har pengene. Men i andre tilfælde tror jeg, at nogen søger, fordi de mangler noget andet, fx omsorg 

Anmeld Citér

22. december 2017

Anonym

Ena skriver:

Jeg er helt med på det du mener - vil jeg starte ud med at skrive  og er i princippet slet ikke uenig. Der findes familier, særligt børn, som oprigtigt og presserende har brug for et tilskud til julen, hvilket tildels kan bidrage med lidt overskud i en hverdag med mangel på ikke bare økonomisk, men også socialt overskud. Og det fører mig hen til min pointe. For selvom jeg godt kan blive ærgerlig over at den smukke tanke i julehjælpen i nogle tilfælde gives til familier, der sagtens kunne undvære økonomisk, har jeg for nyligt set, hvilken effekt julehjælpen har haft for en hårdt presset mor med nogenlunde økonomi. Men hvilken betydning denne menneskelige betænksomhed og varme fra fremmede givere havde for hende. 

Måske julehjælpen skulle handle om mere end økonomi i nogle tilfælde... Ikke alle, naturligvis. I de fleste tilfælde handler det sikkert om, at familier ikke har pengene. Men i andre tilfælde tror jeg, at nogen søger, fordi de mangler noget andet, fx omsorg 

Men så synes jeg også man skal søge noget andet end julegaver og flæskesteg, hvis ikke det er ens problem.

jeg er med på at nogen kan mangle andet end det økonomiske overskud - men jeg synes sgu ikke julehjæp er stedet at søge dét andet. Det er ment til dem der ikke KAN give børnene den jul som klassekammeraterne får - rent økonomisk. Og ja, jeg synes det er total unfair at nogen af de familer går glip af hjælp fordi at andre har brug for et kram, som de så får i form af en gås som de har i fryseren i forvejen. 

Anmeld Citér

22. december 2017

ChesireKitty

Anonym skriver:

Pyh ha altså, nu er jeg godt nok ved at være nervøs for om jeg er en af dem der får afslag på hjælp på fredag. For der er jo nogen der får afslag og dem kan jeg jo risikere at være iblandt. Især fordi min 8-årige i dag glad sagde h*n glæder sig til at se hvad jeg giver. Mit hjerte knugede sig sammen og jeg fik ondt i maven, for hvad filan skal jeg sige/finde på hvis ikke der er noget i postkassen på fredag? 

Nu ved jeg ikke om du har fået svar endnu eller ej, men hvis det nu skulle ske at har fået/får afslag, skal du så bruge hjælp til julemaden? Jeg kan ikke hjælpe med gaver, da vi selv står stramt i det, men min mand er (industri)slagter og kan skaffe en flot flæskesteg, julemedister, skinke (og andet kød) til næsten ingen penge.

Jeg har bagt så mange kager at jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre af dem, så dem kan jeg også "donere". Jeg har også hjemmelavet konfekt og fyldte chokolader, hvis dette kunne have interesse.
(Jeg er uddannet bager/konditor, hvis det har noget at sige)

Du kan bare skrive en PB, hvis du ikke har lyst til at svare i tråden - det ville jeg godt kunne forstå, med den udvikling den har taget.

Anmeld Citér

22. december 2017

Loa

LoveEnough skriver:

Nu ved jeg ikke om du har fået svar endnu eller ej, men hvis det nu skulle ske at har fået/får afslag, skal du så bruge hjælp til julemaden? Jeg kan ikke hjælpe med gaver, da vi selv står stramt i det, men min mand er (industri)slagter og kan skaffe en flot flæskesteg, julemedister, skinke (og andet kød) til næsten ingen penge.

Jeg har bagt så mange kager at jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre af dem, så dem kan jeg også "donere". Jeg har også hjemmelavet konfekt og fyldte chokolader, hvis dette kunne have interesse.
(Jeg er uddannet bager/konditor, hvis det har noget at sige)

Du kan bare skrive en PB, hvis du ikke har lyst til at svare i tråden - det ville jeg godt kunne forstå, med den udvikling den har taget.

Flot tilbud

Anmeld Citér

22. december 2017

Lje

Det har da intet med politimand at gøre. 

Det var for at vise hvor let det er at oprette sådan en tråd, det tager Max 2 min. Og så kommer der en masse naive mennesker.

Havde naturligvis tænkt mig i sidste ende at skrive det var fake og det var for at man måske skulle tænke lidt mere over at man ikke aner hvem der sidder foran skræmen

Så kunne du da rigtig lige vise mig der, at du bare er så klog, at du kunne snyde mig. Tænk at få mig til først at fatte empati og så bagefter sige 'snydt'. Aj, hvor har jeg lært en lektie. For jeg vidste slet ikke, at man kunne skrive alt muligt gejl og gak på nettet (endda anonymt - men lige den har du lært mig).

Kan du slet ikke selv  høre, hvor dumt og åndeligt fattigt det lyder, at du påtager dig opgaven som internettets vogter over tråde, der taler til min (og andre naive tossers) empati og sympati?

God vind med opgaven. Du får travlt. 

Anmeld Citér

22. december 2017

Lje

Tror bare ikke jeg ser omtalte dame som værende det største problem. Måske hun tænkte på det/overvejede det, for at få folk til at se hvor nemt det er at snyde og man måske lige skal tænke en ekstra gang, inden man bare blindt stoler på folk og øser penge ud. Det er selvfølgelig folks egen sag, men som sagt, jo flere der snyder, jo større er risikoen for at dem der virkelig har behov, ikke får.

Jeg ser hende heller ikke, som det største problem og vi er helt enige i konsekvensen ved, at folk snyder. Det er luset gjort mod dem, der har behovet. 

Jeg forstår bare slet, slet ikke behovet for, at man bruger krudtet på at vise, hvor god man er til at snyde. At man kan få tanken, synes jeg er fattigt.

Det var såmænd bare pointen 

Anmeld Citér

22. december 2017

Ena

Anonym skriver:

Men så synes jeg også man skal søge noget andet end julegaver og flæskesteg, hvis ikke det er ens problem.

jeg er med på at nogen kan mangle andet end det økonomiske overskud - men jeg synes sgu ikke julehjæp er stedet at søge dét andet. Det er ment til dem der ikke KAN give børnene den jul som klassekammeraterne får - rent økonomisk. Og ja, jeg synes det er total unfair at nogen af de familer går glip af hjælp fordi at andre har brug for et kram, som de så får i form af en gås som de har i fryseren i forvejen. 

Det er jeg helt enig i  

Men det er nok ikke kun et kram de mangler og søger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.