Dansk folkehjælp/julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Der var da også pænt formuleret? Bare fordi du er uenig i min holdning betyder det ikke den ikke er pæn ,)

Jeg synes det en god ting at folk der ikke har så meget, kan få hjælp. Men jeg står lidt af når man gør sig selv til offer og stakkels mig mentalitet..  

Dine indlæg var ikke pænt formuleret. De var dømmende, nedladende og bedrevidende. Samtidig gentager du dig selv, jeg tror trådstarter forstod din holdning i første forsøg. 

Langt hen ad vejen er vi nok enige, jeg tror også mange selv er skyld i den situation de står i, men ikke alle. Samtidig hjælper det jo ikke på situationen her og nu om folk kunne have handlet anderledes. Og måske har de ikke handlet anderledes fordi de ikke havde ressourcerne. 

Men det er ikke den rigtige tråd at komme med sådanne holdninger i, for hvad skal trådstarter bruge det til. Det er d 21 december det er begrænset hvad hun kan spare op 

så vel de rigtige tråde til dine holdninger, jeg set ihvertfald ingen grund til at sparke til en der ligger ned. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2017

Anonym

Du siger det så flot selv: "Du aner intet om trådstarter". Hovedet på sømmet. Det gør du heller ikke.

Men jeg ved, at de eneste, der taber ved, at alle render rundt og mistænker hinanden for med den ene hånd at søge julehjælp og med den anden hånd 'bare' kunne spare op - det er børnene. Det er de børn, som du og jeg skal være med til at sikre får en platform til at bryde social arv, få en uddannelse og komme væk fra forældrenes understøttelse.

Tror du helt ærligt, at de børn føler sig inkluderet med din holdning eller derimod marginaliserede og udenfor?

Og så husk lige at sætte dig ind i 'tilskud og alt muligt'  efter den nye kontanthjælpsreform. Aldrig har der været flere fattige børn i Danmark.

Men min pointe var såmænd bare, at det uempatiske svar, TS fik fra 'Anonym' var usmageligt. 

Men grunden til at der er "fattige" børn er jo forældrene der prioterer helt forkert.

Ja det er børnene der bliver taberne, men forældrene lære altså intet af bare at få mere, so sorry to say forældrene fortjener at have dårlig samvittighed over at de ikke formår at holde styr på deres penge, ja skide synd for børnene, men der er altså mange børn der har dårlige forældre og det kan man ny engang ikke gøre så meget ved, medmindre de direkte skader børnene 

Anmeld Citér

21. december 2017

Lje

Hck skriver:

Jo, men lige det her tilfælde skriver ts jo selv at vedkommende har været på kh i flere år og at der ikke er mere af sælge ud af, så det er jo ikke et nyt problem. Forstå det ret, ja, det er et super meget stramt budget i løbet af året, men kunne man lægge 10-20 om måneden ville der være lidt til en gave, også igennem flere år.

Men igen så forklar mig lige, hvordan trådstarter skal løse det til på søndag?

Jeg deler din intention om, det vil være eget fint, hvis trådstarter kan finde pengene fra 1.1, så hun er klar til julen 18.

Men inden på søndag? 

Anmeld Citér

21. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Lje skriver:

Men igen så forklar mig lige, hvordan trådstarter skal løse det til på søndag?

Jeg deler din intention om, det vil være eget fint, hvis trådstarter kan finde pengene fra 1.1, så hun er klar til julen 18.

Men inden på søndag? 

Nej, ts kan nok ikke finde penge inden søndag, det påstår jeg ikke at hun kan. Jeg svarer på, at det lyder som om at det har været et tilbagevendende problem, så hvis ts havde lagt 20 kr til side fra d.1-1-17, så havde det måske hjulpet lidt i år.

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Men grunden til at der er "fattige" børn er jo forældrene der prioterer helt forkert.

Ja det er børnene der bliver taberne, men forældrene lære altså intet af bare at få mere, so sorry to say forældrene fortjener at have dårlig samvittighed over at de ikke formår at holde styr på deres penge, ja skide synd for børnene, men der er altså mange børn der har dårlige forældre og det kan man ny engang ikke gøre så meget ved, medmindre de direkte skader børnene 

Pjat... 

Jeg er kronisk syg på kontanthjælp har lige været igennem en hofte operation og forventer at skulle igennem en til i den anden hofte næste år. Når det engang er overstået skal jeg på smertecenter  og efter der i de værse prøvelser fra kommunen hvilket betyder mange år endnu på kontanthjælp. 

Jeg er godt stillet for jeg har en mand der osse har en indkomst ikke stor men vi klare os. 

Vis du sad syg der hjemme og ingen ting kunne ville du så undvære et tv ?? 

Jeg får 10.153 kr 

Vis jeg var enlig og skulle stå for alt selv 

Husleje vis heldig så 5000 kr 

El vand varme 1200 kr lavt sat. 

Mad til mig selv og 2 børn 1200.

Dagpleje 1750 kr privat. Ingen tilskud. 

Børnehave 1810 kr vis jeg ikke kan få friplads. 

Medicin 200-300 vis ikke børnene bliver syge. 

Tøj bleer overtøj frisør handsker flyverdragt osv osv. 

Det er uden transport til og fra sygehus kommune og til og fra børnehaven og dagplejen. 

Igen tv eller fornøjelse overhovedet. 

Ville du leve sådan de næste måske 5-10 år ? 

Ingen gaver ferier fornøjelser ... kun lige kunne få det til at løbe rundt    og nej man kan ikke få boligstøtte på kontanthjælp mere.   

Vis man på ingen måde må nyde livet bare lidt bliver man skam bare mere syg og fastholdt på kontanthjælp en meget ond cirkel. 

Er træt af mennesker som dig med dine fordomme. 

Anmeld Citér

21. december 2017

Lje

Anonym skriver:

At du kan få dig selv til at skrive "fattige" børn som om, det bare er noget, vi "leger" er virkelig usympatisk. De er ikke "fattige". De. Er. Fattige.

Ja, bevares nogle forældre prioritere forkert ifht., hvad dit og mit smagsdommeri ville diktere. Nogen ryger. Andre tillader sig at give deres barn en sodavand. Men jeg tror, at de forældre gør deres bedste. Og skal have hjælp til at prioritere. Hjælp til at starte en opsparing. Hjælp til at komme fra kontanthjælp og enten i job eller på en anden type ydelse. Og så skal de helt grundlæggende have noget at prioritere fra. Hvis der ikke er penge, jamen så er de der ikke.

Dårlige forældre findes over alt. Det handler ikke kun om materielle goder men også om værdier og det mennneskesyn, vi giver videre. Jeg håber, at du finder julens jahat og et lidt mildere menneskesyn frem og giver netop det videre. 

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Oh My god. 

Du er simpel for godtroende / naiv, du aner intet om ts.

Jeg har tit leget med tanken om at oprette en "åh hvor er det synd for mig tråd" fordi der altid er nogle tosser der vil tilbyde deres hjælp, vågn dog op, det er simpelthen for nemt at oprette en tråd på et forum.

Det handler om periotering, der er altid et sted man kan spare. Om det er ingen junk food eller billigere bolig.

Kontanthjælpsmodtager får alle mulige ekstra ydelser og har mange gange flere penge til rådighed end lønmodtagere. Så come on

Åh den er så svær! 

Jeg tænker nemlig også tit på om det virkelig er en en person derude bag skærmen som VIRKELIG har brug for de ekstra skillinger som folk tilbyder herinde.

For vil virkelig gerne støtte! 

Men gider ikke være til grin og give penge til nogle som har råd til at spare på feks smøger, overforbrug af cola, mærketøj eller lign.

Pisse synd at det går ud over børnene, i know.

Men ja, det er bare ofte lidt “for nemt” at oprette en tråd herinde og vups, står folk i kø for at donerer penge til dem...

Anmeld Citér

22. december 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Pjat... 

Jeg er kronisk syg på kontanthjælp har lige været igennem en hofte operation og forventer at skulle igennem en til i den anden hofte næste år. Når det engang er overstået skal jeg på smertecenter  og efter der i de værse prøvelser fra kommunen hvilket betyder mange år endnu på kontanthjælp. 

Jeg er godt stillet for jeg har en mand der osse har en indkomst ikke stor men vi klare os. 

Vis du sad syg der hjemme og ingen ting kunne ville du så undvære et tv ?? 

Jeg får 10.153 kr 

Vis jeg var enlig og skulle stå for alt selv 

Husleje vis heldig så 5000 kr 

El vand varme 1200 kr lavt sat. 

Mad til mig selv og 2 børn 1200.

Dagpleje 1750 kr privat. Ingen tilskud. 

Børnehave 1810 kr vis jeg ikke kan få friplads. 

Medicin 200-300 vis ikke børnene bliver syge. 

Tøj bleer overtøj frisør handsker flyverdragt osv osv. 

Det er uden transport til og fra sygehus kommune og til og fra børnehaven og dagplejen. 

Igen tv eller fornøjelse overhovedet. 

Ville du leve sådan de næste måske 5-10 år ? 

Ingen gaver ferier fornøjelser ... kun lige kunne få det til at løbe rundt    og nej man kan ikke få boligstøtte på kontanthjælp mere.   

Vis man på ingen måde må nyde livet bare lidt bliver man skam bare mere syg og fastholdt på kontanthjælp en meget ond cirkel. 

Er træt af mennesker som dig med dine fordomme. 

Fuldstændig ot 

Men man kan da godt få friplads også selv om det er privat inst. 

Min svigerinde har friplads til begge børn der går u privat inst. 

Så det må du da også være berettiget til hvis din mand altså ikke tjener for meget.

Anmeld Citér

22. december 2017

Anonym

Fuldstændig ot 

Men man kan da godt få friplads også selv om det er privat inst. 

Min svigerinde har friplads til begge børn der går u privat inst. 

Så det må du da også være berettiget til hvis din mand altså ikke tjener for meget.

Jeg er ikke ekspert, men jeg googlede lige hurtigt - og det ser ud til , at hvis man har børn over børnehavealderen, er der ikke tilskud til private inst (skole og sfo) Kun hvis de har deres egen ordning.. jeg har selv et barn på friskole og det er meget meget lidt man kan få i tilskud der.  Der står også at man ikke kan få tilskud til "private børnepassere" det må vel være den private dagplejer? 

men man kan jo så diskutere om man bør prioritere private inst i det hele taget, hvis man lever på fattigdomsgrænsen eller måske endda under. vi har trods alt netop et samfund hvor man har mulighed for at få skole og inst helt gratis hvis man ikke har penge.

Anmeld Citér

22. december 2017

Carina:-)

Jeg er ikke ekspert, men jeg googlede lige hurtigt - og det ser ud til , at hvis man har børn over børnehavealderen, er der ikke tilskud til private inst (skole og sfo) Kun hvis de har deres egen ordning.. jeg har selv et barn på friskole og det er meget meget lidt man kan få i tilskud der.  Der står også at man ikke kan få tilskud til "private børnepassere" det må vel være den private dagplejer? 

men man kan jo så diskutere om man bør prioritere private inst i det hele taget, hvis man lever på fattigdomsgrænsen eller måske endda under. vi har trods alt netop et samfund hvor man har mulighed for at få skole og inst helt gratis hvis man ikke har penge.

Hun skriver dagpleje og børnehave. 

En privat børnepasser er ikke det samme som privat inst. 

Og nej friskole osv får man ikke tilskud til men der er enkelte fripladser man kan søge på den enkelte skole 

Men ja det handler om prioteringer 

Jeg har også ondt af børnene især når man ser hvor mange opslag der er lige nu på forskellige Facebook sider med salg af gavekort til br.fra julehjælp. 

Så spekulere jeg da også på de børn de var tiltænkt.

Får de så ingen gaver for ifølge de organisationer der står bag julehjælp er det jo helt sikkert at det kun er de allermest trængende der får...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.