Anonym skriver:
Men grunden til at der er "fattige" børn er jo forældrene der prioterer helt forkert.
Ja det er børnene der bliver taberne, men forældrene lære altså intet af bare at få mere, so sorry to say forældrene fortjener at have dårlig samvittighed over at de ikke formår at holde styr på deres penge, ja skide synd for børnene, men der er altså mange børn der har dårlige forældre og det kan man ny engang ikke gøre så meget ved, medmindre de direkte skader børnene
Pjat...
Jeg er kronisk syg på kontanthjælp har lige været igennem en hofte operation og forventer at skulle igennem en til i den anden hofte næste år. Når det engang er overstået skal jeg på smertecenter og efter der i de værse prøvelser fra kommunen hvilket betyder mange år endnu på kontanthjælp.
Jeg er godt stillet for jeg har en mand der osse har en indkomst ikke stor men vi klare os.
Vis du sad syg der hjemme og ingen ting kunne ville du så undvære et tv ??
Jeg får 10.153 kr
Vis jeg var enlig og skulle stå for alt selv
Husleje vis heldig så 5000 kr
El vand varme 1200 kr lavt sat.
Mad til mig selv og 2 børn 1200.
Dagpleje 1750 kr privat. Ingen tilskud.
Børnehave 1810 kr vis jeg ikke kan få friplads.
Medicin 200-300 vis ikke børnene bliver syge.
Tøj bleer overtøj frisør handsker flyverdragt osv osv.
Det er uden transport til og fra sygehus kommune og til og fra børnehaven og dagplejen.
Igen tv eller fornøjelse overhovedet.
Ville du leve sådan de næste måske 5-10 år ?
Ingen gaver ferier fornøjelser ... kun lige kunne få det til at løbe rundt og nej man kan ikke få boligstøtte på kontanthjælp mere.
Vis man på ingen måde må nyde livet bare lidt bliver man skam bare mere syg og fastholdt på kontanthjælp en meget ond cirkel.
Er træt af mennesker som dig med dine fordomme.