Dansk folkehjælp/julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2017

Anonym

Jeg er selv på KH på 4. År. (Årsag - ikke relevant). Julen er også presset for mig. Men det handler om prioritering. Der er altid et sted af spare. Tv pakken er som regel den første, streaming tjenester. Jeg har ikke selv tv pakke og har kun Netflix lige nu. Alt andet er afmeldt. Så må knægten se noget af alt det tegnefilm der ligger på Netflix. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2017

Carina:-)

Mange steder kan man komme til juleaften i de lokale missionshuse -Der er mad ,gaver osv . og det er ganske gratis,.Man skal bare melde sig til.

Flere steder har de meldt ud de ikke har nok tilmeldte,så måske det kunne være en mulighed? 

Anmeld Citér

21. december 2017

Lje

Anonym skriver:

Beklager.. Det var ikke meningen men der er altid noget at gøre. Læg 30kr til side, undvære det sodavand eller hygge. Det er da rigtig øv, men selvom der ikk er noget at rykke med er der altid et sted at finde 30kr om måneden hvis det endelig var det

Det er simpelthen så ussel en retorisk klamheds-burger, du lige giver TS.

'Julen kommer jo altid bagpå nogen' underforstået, at TS jo bare kunne have spare op. Krydret med 'lidt er bedre end intet' men vi ved jo alle sammen, at det er svært at forstå, når man er 8 år. Så pakker du den lige ind i et 'god jul' for at sparke lidt mere til TS.

Så måske et lidt mere favnende svar fra den grønne gren, kunne have været 'har du brug for input til, hvordan du måske kan finde lidt penge' eller 'jeg krydser fingre for, du får positivt svar i morgen'.

Trådstarter: hvis du får negativt svar i morgen, så seng mig gerne en besked her. Jeg vil gerne spytte lidt i kassen til, du kan købe en gave til din datter. 

Anmeld Citér

21. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Den bemærkning gør mig så faktisk meget ked af det, for julen kommer ikke bag på mig men når der knap nok er råd til mad, så kan der ikke lægges fra til julen og på den måde komme den i forkøbet men glædelig jul til dig også. 

Jeg tror egentlig ikke at det blev skrevet for at såre dig. Jeg ved godt at det er et meget stramt budget året rundt, men må indrømme at jeg tænkte også, at hvis du bare lage 10-20 kr til side om måneden, så var der da til noget til en gave. Skidt pyt med julemaden, det var mere så du ikke skulle grue for spørgsmål fra din søn om en gave.

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym

Lje skriver:

'Julen kommer jo altid bagpå nogen' underforstået, at TS jo bare kunne have spare op. Krydret med 'lidt er bedre end intet' men vi ved jo alle sammen, at det er svært at forstå, når man er 8 år. Så pakker du den lige ind i et 'god jul' for at sparke lidt mere til TS.

Så måske et lidt mere favnende svar fra den grønne gren, kunne have været 'har du brug for input til, hvordan du måske kan finde lidt penge' eller 'jeg krydser fingre for, du får positivt svar i morgen'.

Trådstarter: hvis du får negativt svar i morgen, så seng mig gerne en besked her. Jeg vil gerne spytte lidt i kassen til, du kan købe en gave til din datter. 

Der er intet underforstået jeg skrev lige ud af posen.

For Ja, man kan sagtens ligge lidt tilside. Om ikke andet, fik vi alle 4500 i børnepenge d 20 oktober (uden diverse tillæg nogen får).

Ydermere hvis man skal gå i rigtig små sko, betaler hun tydeligvis også til internet lad os bare sige 100kr (urealistisk i know), det er så 1200 på et år der kunne være til julegave til sit barn. Hvis nu ts røg, eller tillod hende og barnet lidt slik ind imellem Ja så kunne det vidst os spares væk.

Så i min optik handler det om prioritering, der var intet underforstået eller sætninger der skulle drejes.

Men bortset fra Det, så ønsker jeg hende glædelig jul. Skrev jeg ha en lorte jul uden gaver, var jeg os blevet svinet. Skulle man så heller ikk ønske en hjemløs en god jul; for ikke at gnide salt i såret? Ussel tankegang

Anmeld Citér

21. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Lje skriver:

Men hvad et der galt i af spare f.eks 20 kr op om måneden til en julegave ?. I sidste ende giver det trods alt 240 kr som man kan købe for, som er bedre end ingen ting. Jeg håber da også at alle dem som har søgt ( og har brug for det), for hjælp. 

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym

Lje skriver:

Oh My god. 

Du er simpel for godtroende / naiv, du aner intet om ts.

Jeg har tit leget med tanken om at oprette en "åh hvor er det synd for mig tråd" fordi der altid er nogle tosser der vil tilbyde deres hjælp, vågn dog op, det er simpelthen for nemt at oprette en tråd på et forum.

Det handler om periotering, der er altid et sted man kan spare. Om det er ingen junk food eller billigere bolig.

Kontanthjælpsmodtager får alle mulige ekstra ydelser og har mange gange flere penge til rådighed end lønmodtagere. Så come on

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Oh My god. 

Du er simpel for godtroende / naiv, du aner intet om ts.

Jeg har tit leget med tanken om at oprette en "åh hvor er det synd for mig tråd" fordi der altid er nogle tosser der vil tilbyde deres hjælp, vågn dog op, det er simpelthen for nemt at oprette en tråd på et forum.

Det handler om periotering, der er altid et sted man kan spare. Om det er ingen junk food eller billigere bolig.

Kontanthjælpsmodtager får alle mulige ekstra ydelser og har mange gange flere penge til rådighed end lønmodtagere. Så come on

Enig, især når man er enlig mor samtidig, så får man altså i hoved og røv. Min veninde på kontanthjælp gennem mange år, som er alene med sin datter på 6 år, har råd til at sidde i en dyr lejlighed på 110 kvm til 6000-7000 i ren husleje plus forbrug oveni (og vi bor altså i Midtjylland, hvor boligerne ikke er så dyre som mange andre steder). Derudover har hun råd til kun at købe nyt tøj i de allerdyreste mærker til både datteren og hende selv - og meget af det. Så jeg må indrømme jeg heller ikke forstår, hvis man ikke kan lægge fx 50 kr i måneden til side, så der er til en julegave og en fødselsdagsgave til datteren.

Anmeld Citér

21. december 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Der er intet underforstået jeg skrev lige ud af posen.

For Ja, man kan sagtens ligge lidt tilside. Om ikke andet, fik vi alle 4500 i børnepenge d 20 oktober (uden diverse tillæg nogen får).

Ydermere hvis man skal gå i rigtig små sko, betaler hun tydeligvis også til internet lad os bare sige 100kr (urealistisk i know), det er så 1200 på et år der kunne være til julegave til sit barn. Hvis nu ts røg, eller tillod hende og barnet lidt slik ind imellem Ja så kunne det vidst os spares væk.

Så i min optik handler det om prioritering, der var intet underforstået eller sætninger der skulle drejes.

Men bortset fra Det, så ønsker jeg hende glædelig jul. Skrev jeg ha en lorte jul uden gaver, var jeg os blevet svinet. Skulle man så heller ikk ønske en hjemløs en god jul; for ikke at gnide salt i såret? Ussel tankegang

Hvis man ikke har noget pænt at sige skal man holde sin mund. Sådan er jeg opdraget og det burde du tage udgangspunkt i nu du har vist ytret din holdning tilstrækkeligt. Du har ikke engang anstændighed til at stå frem med navn men gemmer dig som anonym. 

Ja måske kan mange selv spare op og måske er det trådstarters egen skyld men hvad skal hun bruge dine angreb til? Du træder på en der ligger ned. 

Desuden er der om du vil det eller ej reel fattigdom i Danmark. Hvis din faste husleje medicin mv udgør mere end din indtægt er det sgu svært bare at spare 50kr op. Men det er nemt at dømme anonymt når man har sit på det tørre. 

Julehjælp gives de fleste steder netop ikke til folk der “bare” er på kontanthjælp da de netop kan spare op. Et af kriterierne er ofte uforudsete omstændigheder fx sygdom. 

Synes i disse dage af alle vi skal finde julestemningen frem og bidrage positivt istedet for negativt eller bare holde mund. 

Anmeld Citér

21. december 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Så kom alle fordommene lige op ang kontanthjælpsmodtagere.. og enlige mødre, som jo bare får i hoved og røv.. ad for pokker det klamt.. 

ingen aner hvad TS udgangspunkt er... og en 20kr kan være det som holder hverdagen sammen, så kan den ikke spares... jeg kender faktisk en del, hvor det bare ikke er muligt, da man i forvejen spare på alt, for at det kan hænge sammen... 

TS håber det lykkes for dig imorgen, ellers kontakt mig.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.