Lje skriver:
Det er simpelthen så ussel en retorisk klamheds-burger, du lige giver TS.
'Julen kommer jo altid bagpå nogen' underforstået, at TS jo bare kunne have spare op. Krydret med 'lidt er bedre end intet' men vi ved jo alle sammen, at det er svært at forstå, når man er 8 år. Så pakker du den lige ind i et 'god jul' for at sparke lidt mere til TS.
Så måske et lidt mere favnende svar fra den grønne gren, kunne have været 'har du brug for input til, hvordan du måske kan finde lidt penge' eller 'jeg krydser fingre for, du får positivt svar i morgen'.
Trådstarter: hvis du får negativt svar i morgen, så seng mig gerne en besked her. Jeg vil gerne spytte lidt i kassen til, du kan købe en gave til din datter.
Der er intet underforstået jeg skrev lige ud af posen.
For Ja, man kan sagtens ligge lidt tilside. Om ikke andet, fik vi alle 4500 i børnepenge d 20 oktober (uden diverse tillæg nogen får).
Ydermere hvis man skal gå i rigtig små sko, betaler hun tydeligvis også til internet lad os bare sige 100kr (urealistisk i know), det er så 1200 på et år der kunne være til julegave til sit barn. Hvis nu ts røg, eller tillod hende og barnet lidt slik ind imellem Ja så kunne det vidst os spares væk.
Så i min optik handler det om prioritering, der var intet underforstået eller sætninger der skulle drejes.
Men bortset fra Det, så ønsker jeg hende glædelig jul. Skrev jeg ha en lorte jul uden gaver, var jeg os blevet svinet. Skulle man så heller ikk ønske en hjemløs en god jul; for ikke at gnide salt i såret? Ussel tankegang