Dansk folkehjælp/julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2017

ChesireKitty

Loa skriver:

Flot tilbud

Tak

Jeg har lige været ovre og aflevere en KÆMPE kurv med bagte godter (brunkager, pebernødder, klejner, vaniliekranse, kokostoppe og sådan), konfekt, kransekage konfekt og fyldte chokolader i vores lokale "kulturhus", hvor de holder juleaften for de ældre, fattigere og alene her i området på søndag.
Manden supplerede med kød til festlighederne.
Min datter og hendes børnehave har lavet julepynt dertil, både til væggene og til juletræet, som også er doneret af én af beboerene, som har en plantage.

Vi går meget op i at hjælpe hinanden i vores lille samfund

(Og alligevel har jeg for meget tilbage

Jeg tror at jeg skal lære mådehold )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2017

Mille123

Anonym skriver:

Det har da intet med politimand at gøre. 

Det var for at vise hvor let det er at oprette sådan en tråd, det tager Max 2 min. Og så kommer der en masse naive mennesker.

Havde naturligvis tænkt mig i sidste ende at skrive det var fake og det var for at man måske skulle tænke lidt mere over at man ikke aner hvem der sidder foran skræmen

Men er det ikke ok at vælge at tro på det gode i folk. Jeg vil hellere donere til en der ikke har brug for det end at lade være fordi det gør mig naiv eller godtroende. Jeg kan snildt leve med at enkelte snyder og får mere, hvis det i sidste ende betyder at bare en der vitterligt havde brug for hjælpen får den. Jeg rummer gerne den uretfærdighed. Kald mig gerne naiv, det lever jeg også med 

Anmeld Citér

22. december 2017

Loa

LoveEnough skriver:

Tak

Jeg har lige været ovre og aflevere en KÆMPE kurv med bagte godter (brunkager, pebernødder, klejner, vaniliekranse, kokostoppe og sådan), konfekt, kransekage konfekt og fyldte chokolader i vores lokale "kulturhus", hvor de holder juleaften for de ældre, fattigere og alene her i området på søndag.
Manden supplerede med kød til festlighederne.
Min datter og hendes børnehave har lavet julepynt dertil, både til væggene og til juletræet, som også er doneret af én af beboerene, som har en plantage.

Vi går meget op i at hjælpe hinanden i vores lille samfund

(Og alligevel har jeg for meget tilbage

Jeg tror at jeg skal lære mådehold )

Wow hvor er det flot gjort af jer alle

Jeg er ikke ligefrem værdig trængende, men send bare lidt kager og guf i min retning alligevel

Anmeld Citér

22. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg har faktisk set folk på fb som har modtaget julehjælp fra flere steder  i år, er begyndt at prøve at sælge det eller få det byttet til tobak og alkohol, fuldstændigt forkasteligt.

Anmeld Citér

22. december 2017

et-ønske

TS fik du hjælpen?? Ellers på du skrive 

Anmeld Citér

22. december 2017

Loa

Hck skriver:

Jeg har faktisk set folk på fb som har modtaget julehjælp fra flere steder  i år, er begyndt at prøve at sælge det eller få det byttet til tobak og alkohol, fuldstændigt forkasteligt.

Føj føj føj!!!

Det er SÅ usmageligt!

Anmeld Citér

22. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det har da intet med politimand at gøre. 

Det var for at vise hvor let det er at oprette sådan en tråd, det tager Max 2 min. Og så kommer der en masse naive mennesker.

Havde naturligvis tænkt mig i sidste ende at skrive det var fake og det var for at man måske skulle tænke lidt mere over at man ikke aner hvem der sidder foran skræmen

Skønt og næstekærligt af dig at ville lære os godtroende mennesker dét. Så langt er der ingen af os, der har tænkt i forvejen. Vi er generelt temmeligt småt begavede - personligt troede jeg, det tog op imod en uges tid at lave sådan et opslag. Man skal jo både skrive bogstaver og alt muligt. 

Jeg takker ydmygt for din hjælp - dér lærte jeg godt nok noget nyt. Sikken en julegave!   

Anmeld Citér

22. december 2017

Anonym

Carina:-) skriver:

Fuldstændig ot 

Men man kan da godt få friplads også selv om det er privat inst. 

Min svigerinde har friplads til begge børn der går u privat inst. 

Så det må du da også være berettiget til hvis din mand altså ikke tjener for meget.

Da jeg snakkede på pladsanvisningen fik jeg et klart nej til der ydes ekstra tilskud til privat dagpleje. 

Og nej min mand tjener ikke  for meget og vi ville sikkert godt kunne få lidt ekstra tilskud til vores børnehave men kan jeg ikke se vi skulle gøre nu vi godt kan klare os.

Vis jeg dog blev enlig som skrevet ville det se sort ud. 

Anmeld Citér

22. december 2017

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Pyh ha altså, nu er jeg godt nok ved at være nervøs for om jeg er en af dem der får afslag på hjælp på fredag. For der er jo nogen der får afslag og dem kan jeg jo risikere at være iblandt. Især fordi min 8-årige i dag glad sagde h*n glæder sig til at se hvad jeg giver. Mit hjerte knugede sig sammen og jeg fik ondt i maven, for hvad filan skal jeg sige/finde på hvis ikke der er noget i postkassen på fredag? 

Har du fået svar?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.