Anonym skriver:
Oh My god.
Du er simpel for godtroende / naiv, du aner intet om ts.
Jeg har tit leget med tanken om at oprette en "åh hvor er det synd for mig tråd" fordi der altid er nogle tosser der vil tilbyde deres hjælp, vågn dog op, det er simpelthen for nemt at oprette en tråd på et forum.
Det handler om periotering, der er altid et sted man kan spare. Om det er ingen junk food eller billigere bolig.
Kontanthjælpsmodtager får alle mulige ekstra ydelser og har mange gange flere penge til rådighed end lønmodtagere. Så come on
Så man er godtroende, naiv og en tosse, når man gerne vil hjælpe andre og vælger at tro, de faktisk er på den. Fair nok. Hvad er man så, når man kalder andre sådan og endda TIT har overvejet at snyde ved at oprette en falsk tråd? Værre ord end “naiv” dukker op i mit hoved.
Når nogen beder om støtte og sympati herinde, fordi de har en fødselsdepression, et barn der bliver mobbet eller en mand, der slår dem, kan det også være snyd. Så der ville du selvfølgelig heller ikke søge at hjælpe dem, men i stedet tænke på at oprette en falsk tråd for at tage pis på de godtroende og naive - eller hvad?
Jeg VED, at jeg har væsentligt flere penge til rådighed end en kh-modtager. Mange, mange flere penge. Jeg ved også, at det i hvert fald ikke er d. 20. december, man kan bruge det til noget som helst, at man burde have prioriteret anderledes tidligere på året.
Så kan man have som sin indstilling til livet og andre mennesker, at de, der hævder at have problemer, er fulde af løgn og ufornuftige og selvforskyldte i evt. problemer. Man kan også gå ud fra, de faktisk HAR et problem her og nu og udtrykke sin sympati for dem. MIT liv bliver bedre af, at jeg opfører mig ordentligt over for andre, end af at møde dem med mistro og sparke nedad. Også, hvis det skulle betyde, at jeg en enkelt gang lod mig narre, for det har jeg råd til både menneskeligt og økonomisk.
Lad os sige, du oprettede din snydetråd, og jeg hoppede på den. Jeg ville stadig tænke, at du godt nok måtte have dit at slås med, siden du kunne gøre noget så desperat. Stakkels dig, at du overhovedet kan få den tanke. Så har man da et problem.
Julens budskab har godt nok trange kår i disse tider. Må du alligevel få en god jul.