Anonym skriver:
Jeg skriver lige et overordnet svar, da jeg ikke kan overkomme at svare alle.
Til dem der dømmer mig og siger at det drejer sig om prioritering, så er alt skåret ind til benet allerede. Jeg har prioriteret at selvom man kan få gratis briller til børn hos Louis Nielsen, så skal min datter ikke gå rundt med hinkesten, da hendes styrke er så høj at det kun ville være det eneste man ville lægge mærke til hvis man så på hende og hun dermed ville blive et oplagt mobbeoffer. Så der har jeg givet lidt tilskud til det.
Jeg har prioriteret at hun kan gå til en fritidsaktivitet, så hun kan få et frirum fra hendes syge mor og stadig være barn. Det giver hende både noget selvværd og selvtillid at deltage i noget hun elsker og faktisk er god til, så det vil jeg ikke pille fra hende. Anede så ikke der kunne søges fripas men det er der søgt nu og forhåbentligt går den igennem til næste år, så der vil der blive frigivet lidt penge.
Jeg har prioriteret at vores sidste 20’er i måneden er gået til en liter mælk og en pakke rugbrød, så min datter ikke skal gå sulten i seng.
Jeg har prioriteret KUN at søge hos dansk folkehjælp, netop fordi de kontakter udbetaling Danmark, så de kan se jeg vitterligt er på kontanthjælp og ikke er en af dem, mere vil have mere.
Jeg har ikke oprettet denne tråd, for at nogle skulle forbarme sig over mig og dermed give mig et tilskud. Jeg har oprettet denne tråd, for ligesom alle andre herinde, dele mine frustrationer om noget der bekymrer mig. Jeg har dog trods alt stadig ytringsfrihed, selvom jeg blot er kontanthjælpsmodtager og ja selvom nogle af bemærkningerne er ret sårende og bedrevidende, så er det stadig min ret at kunne skrive sådan en tråd og ja jeg ved også at nogle nok ville sige at min prioritering mht hendes fritidsaktivitet er helt hen i vejret men helt ærligt det er ikke hendes skyld at jeg er syg og dermed ikke kan arbejde og hun er mit guld, så jeg prioriterer at hun skal have det godt og på trods af alt er med i fællesskab der giver hende så meget positivt hun kan tage med i hendes videre færden gennem livet. Jeg er jo netop med til at vise hende at der ikke er nogen der er bedre end andre, uagtet hvad pengepungen viser.
Så vil jeg til sidst sige tak til jer der tilbyder et lille tilskud. Det betyder mere end i aner og gør mig varm om hjertet men som sagt er det ikke derfor jeg oprettede min tråd.
Glædelig jul til alle.
Først jeg håber det er et positivt svar du får i dag - og det håber jeg for alle der søger og har brug for det. Uligheden er støt stigende i Danmark, og desværre er mange endt på kh som i virkeligheden burde være på en ydelse der anerkendte de er for syge til at arbejde lige pt.
Jeg tænkte sådan på denne tråd i går, da jeg trods mine principper købte det åndssvage FIFA 18 til trods for min dreng har både 16 og 17. Vi valgte at købe det trods principper, trods vi synes det er åndssvagt og det gjorde vi, alene fordi vi ønsker at se vores søns glæde når han åbner den gave han ønsker sig allermest. Tænk ikke en gang at kunne give en gave og se ens søn/datters glæde ved en lille gave.
Tiderne er skiftet, talte om det den anden dag, at bare da jeg var barn og min mor var i fast arbejde og min far on and off, der vidste jeg der ikke nødvendigvis var råd til den barbidukke hest jeg så brændende ønskede mig - jeg fik i stedet en hjemmesyet Laura kjole og en barbidukke. Nu spytter jeg hjemmesyede Laura kjoler ud (hvis det var der der var moderne) og barbidukker er noget man får bare fordi. Jo et Bern kan sagtens nøjes, et barn i en fattig familie må forstå sådan er det, men alt er jo relativt og de børn er mindretallet, de hører om julegaver som en iPhone og LEGO Star wars for flere tusind og kan selv berette om ja måske ingen ting eller hjemmelavet gavekort til en ting fra BR til 150 kr når børnepengene kommer. Det er ikke at være fattig set i et globalt perspektiv, men det er at være fattig i DK. Eneste plus ts, dit barn vokser og modnes af det - jeg forstod penge ikke var en selvfølgelighed, det kan jeg kun fortælle mine egne børn med ord. Boede du i nærheden af Roskilde satte jeg mig gerne ned i aften og syede den Laura kjole til din datter (i mere moderne udgave) - du siger bare til.
Og til slut du skal ikke forklare dine prioriteringer. Jeg tænker du gør det du synes er aller aller bedst og jeg ville personligt også vælge en fritidsinteresse før en julegave