Jeg synes også, at trådstarters indlæg virker lidt dømmende – men det skal du jo egentlig også have lov til at være – vi lever i et frit land med ytringsfrihed.
Men jeg forstår ikke helt hvorfor man har behov for at starte sådan en debat her – dem som får børn sent, som fx 42 årig ved jo nok godt selv det er lidt sent i forhold til mange andre. Og mon ikke man har gjort sig 1000 tanker om hvad andre tænker, er det for sent, vil man opleve at møde sine børnebørn, vil man føle sig ”for gammel” osv. Jeg kan egentlig ikke se, hvorfor man har en holdning til dette emne, man kan da være ligeglad hvad andre gør. Og der er INGEN som kender historien bag ved hvorfor nogle får børn på andre tidspunkter end andre.
Nogle har været i fertilitetsbehandling igennem over 10 år, skal de så vælge baby fra fordi de er over 40 og er ”for gamle”?
Nogle har først mødt den store kærlighed senere i livet, den kærlighed hvor det bare føles helt rigtigt at få børn sammen, skal de så vælge baby fra fordi de er over 40 er og ”for gamle”?
Nogle har mistet gang på gang og endelig lykkedes det at blive gravid, skal de så vælge baby fra fordi de er over er 40 og ”for gamle”?
Nogle er blevet gravid med en ups’er, men der er overskud og kærlighed nok i denne dejlige familie til endnu et barn, skal de så vælge baby fra fordi de er over 40 og er ”for gamle”?
… Min pointe er bare, at der altid er en historie bag som ingen andre kender <3
Og ja, hvorfor overhovedet have en holdning til dette – så tror jeg sgu man har lidt for lidt at gå op i i denne verden…..
Det er ikke for at kritisere trådstarter, for debatten jo interessant nok.. Glædelig jul til alle J
Anmeld
Citér