Hvornår er man "for gammel"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2017

Anonym trådstarter

Det var ikke decideret for at dømme, tilkendegav bare hvad jeg selv syntes. Og man behøver bestemt ikke være enig, det skal på ingen måde forståes som en løftet pegefinger og "det er bare helt forkert hvis man gør sådan eller sådan"  

Folk bestemmer helt selv,  og jeg ser hverken skævt til dem eller synes de er helt hen i vejret eller noget i den dur bare fordi jeg måske lige har en anden holdning til tingene. 

Og altså ingen ved jo hvad der sker alligevel med sikkerhed med alderen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Det var ikke decideret for at dømme, tilkendegav bare hvad jeg selv syntes. Og man behøver bestemt ikke være enig, det skal på ingen måde forståes som en løftet pegefinger og "det er bare helt forkert hvis man gør sådan eller sådan"  

Folk bestemmer helt selv,  og jeg ser hverken skævt til dem eller synes de er helt hen i vejret eller noget i den dur bare fordi jeg måske lige har en anden holdning til tingene. 

Jeg er lidt nysgerrig hvorfor du vælger at skrive anonymt hvis du ikke er ude på at dømme nogen og bare vil tilkendegive din mening?

det er bestemt ikke kritisk ment. Bare nysgerrig 

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

Faktisk kun fordi det er "nemt"  og fordi der sidder mennesker herinde der kender mig,  som jeg ikke synes det kommer ved at jeg skriver om min mor 

Anmeld Citér

17. december 2017

ønskebørn74

AnoMom skriver:

Prøv nu og læs hvad jeg skriver. 

Du heder anomom.. Går da ud fra du har børn..

Anmeld Citér

17. december 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke selv vil sætte børn i verden som 42+

Det er nok bare mig, der læser det helt forkert, men jeg synes stadig det - ud fra dit startindlæg - lyder som om du ser lidt skævt til folk, der får børn senere end 42 år.

Anmeld Citér

17. december 2017

Tommelise

ønskebørn74 skriver:

Ja hun har børn, men hvis du læser hele tråden, så kan du se, at hun svarer på et spørgsmål, som jeg har stillet hende.

Hun skriver, at hvis hun ikke havde haft børn og først havde mødt Mr Right som 38-årig, så ville hun slet ikke have nogen.

Og det er der jo ikke noget galt i.

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke selv vil sætte børn i verden som 42+

Det er nok bare mig, der læser det helt forkert, men jeg synes stadig det - ud fra dit startindlæg - lyder som om du ser lidt skævt til folk, der får børn senere end 42 år.

Det var bestemt ikke meningen det skulle læses som dømmende, havde ellers læst det en del gange igennem og rettet for at være sikker på det ikke skulle misforståes 

Men vi læser selvfølgelig ikke tingene ens. Så håber da at jeg har fået det skrevet ordentligt nu, efterfølgende 

Anmeld Citér

17. december 2017

AnoMom

ønskebørn74 skriver:

Ja og prøv og læs hvad jeg skriver. 

1. Jeg ønsker ikke flere børn

2. Jeg har aldrig ønsket mig børn. Så havde jeg stået som 38 årig uden børn så skulle jeg slet ikke have nogen for det har aldrig været et ønske eller drøm for mig. 

3. Dette er min grænse. 38 år. For MIG går grænsen der. Hvis folk på 40-45-50 år ønsker at få børn. Så er det DERES valg og det vedkommer ikke mig. Hatten af for at de har overskud osv til dem. 

4. Accepter/respekter folks forskelligheder! Også selvom man føler sig trådt på hvilket du åbenbart gør

Anmeld Citér

17. december 2017

ønskebørn74

Tommelise skriver:

Ja hun har børn, men hvis du læser hele tråden, så kan du se, at hun svarer på et spørgsmål, som jeg har stillet hende.

Hun skriver, at hvis hun ikke havde haft børn og først havde mødt Mr Right som 38-årig, så ville hun slet ikke have nogen.

Og det er der jo ikke noget galt i.

Nej, det er hendes mening ud fra den hun er nu. Ingen som har børn kan sætte sig ind i hvordan det er at ønske dem og ikke kunne bestemme hvornår det lykkedes. Jeg sagde før, at jeg ville have mine inden jeg blev 30. Lærte min mand at kende, da jeg var 24. Smed preventionen da jeg var knapt 27. Det tog 12,5 års kamp og megen sorg inden vi stod med levende børn som 39 årig... 

Så tro mig, ingen ved med sikkerhed, om der tages et nyt standpunkt, når drømmen udebliver..

Anmeld Citér

18. december 2017

Anonym

Jeg synes også, at trådstarters indlæg virker lidt dømmende – men det skal du jo egentlig også have lov til at være – vi lever i et frit land med ytringsfrihed.

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man har behov for at starte sådan en debat her – dem som får børn sent, som fx 42 årig ved jo nok godt selv det er lidt sent i forhold til mange andre. Og mon ikke man har gjort sig 1000 tanker om hvad andre tænker, er det for sent, vil man opleve at møde sine børnebørn, vil man føle sig ”for gammel” osv. Jeg kan egentlig ikke se, hvorfor man har en holdning til dette emne, man kan da være ligeglad hvad andre gør. Og der er INGEN som kender historien bag ved hvorfor nogle får børn på andre tidspunkter end andre.

Nogle har været i fertilitetsbehandling igennem over 10 år, skal de så vælge baby fra fordi de er over 40 og er ”for gamle”?

Nogle har først mødt den store kærlighed senere i livet, den kærlighed hvor det bare føles helt rigtigt at få børn sammen, skal de så vælge baby fra fordi de er over 40 er og ”for gamle”?

Nogle har mistet gang på gang og endelig lykkedes det at blive gravid, skal de så vælge baby fra fordi de er over er 40 og ”for gamle”?

Nogle er blevet gravid med en ups’er, men der er overskud og kærlighed nok i denne dejlige familie til endnu et barn, skal de så vælge baby fra fordi de er over 40 og er ”for gamle”? 

… Min pointe er bare, at der altid er en historie bag som ingen andre kender  <3

Og ja, hvorfor overhovedet have en holdning til dette – så tror jeg sgu man har lidt for lidt at gå op i i denne verden…..

Det er ikke for at kritisere trådstarter, for debatten jo interessant nok.. Glædelig jul til alle J

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.