Anonym skriver:
Hej Mor 11,
Jeg er faktisk enig. jeg mener heller ikke at yngre eller ældre mødre er bedre en andre mødre. Men jeg blev noget træt af de kommentarer der foreslog at der var en passende alder/en maximums alder. Jeg blev også træt af de kommentarer der implicit foreslog at der er en passende alder - men at for nogle kunne det så være anderledes (f.eks. fordi det ikke var lykkes før eller de ikke havde mødt den rigtige). Min pointe er at +40 også er en strålende alder at få børn. At beskrive det som "second best" er efter min mening også dømmende. At spørge hvornår man er for gammel er dømmende. For i det ligger at yngre mødre alt andet lige er bedre. Derfor, havde jeg en reference til det studie som konluderer at "Ældre mødre er bedre". Ikke fordi jeg faktisk mener det er rigtigt. men fordi det illusterer min pointe.
Det håber jeg ikke du har taget dårligt op
for det er noget fis (som du siger) at nogle mødre skulle være bedre bare på grund af alder.
Tak
jeg læste overhovedet ikke dit indlæg som værende sarkastisk/ironisk eller andet som jeg måske tror var meningen? Jeg er stadig ikke helt sikker.
men hvorom alting er, når nogen spørger, svarer folk selvfølglig. Og et eller andet sted, er det vel fair nok at sige at man har en personlig grænse, men ikke ser skævt til at andre har en anden? Vi er jo netop forskellige. Så det er vel reelt nok at én mor siger "jeg er 30 nu og føler mig total gammel i min krop og mit sind, så for mig vil 40 være over grænsen! Men min nabo på 45 er total frisk og frejdig, det ville slet ikke være noget jeg tænkte over hvis de valgte at få en baby nu" det synes jeg ikke er at dømme nogen eller noget.
Men du har ret i at startindlægget lyder som om ts rent faktisk tænker at 40+ er for gammelt sådan helt generelt. Men de efterfølgende svar synes jeg er meget sådan "udfra hvem jeg selv er".
Anmeld
Citér