Anonym skriver:
Det er bare en debat, men har vel lov til at høre andres meninger om det.
Uden tvivl at mange "ældre" sagtens kan være vildt friske og man hverken kan se eller mærke noget som helst til deres alder, men den er der jo stadig 
Står selv som 30 årig og får den første, og det føler jeg endda også lidt er gammelt eftersom alle omkring mig allerede har mindst 1 
Men nu tænkte jeg bare på det, fordi jeg som sagt selv har en ældre mor, og selvom man hverken har kunne se eller mærke det, så var jeg stadig ked af det som barn pga andre børns kommentarer og deres forældre var noget yngre, "for så havde de jo deres mor længere tid end jeg havde min".
I dag når man kommer ind på alder, så bliver folk positivt overraskede, men kommer med den der "gud er hun så gammel" osv, og så kører tankerne over i det lidt mere depri med, ja hun er jo egentlig ældre og det går kun en vej nu og man ved ikke hvor mange gode år man har tilbage osv (hvilket man selvfølgelig aldrig kan være sikker på lige meget alder). Men der er da ikke nogen der synes det er sjovt at blive gjort opmærksom på at ens mor er "gammel" .
Selvom man normalt ikke går og tænker man har en gammel mor, så er det godt nok halv deprimerende når tankerne bliver sat i gang. Jeg er hverken flov eller noget i den retning over at have en ældre mor, men ville da ønske hun var yngre, for så havde jeg hende i længere tid.
Men der er jo sket en hel del, siden vores mødre fik børn.
Min mor var det, man dengang kaldte "sen førstegangsfødende" - hun var 29 år, da hun fik min storesøster.
Vores gennemsnitlige levealder stiger, og i dag er det jo ikke særlig ualmindeligt, at man får børn sidst i 30´erne og i 40´erne. Det var det for øvrigt heller ikke i vore bedsteforældres generation, hvor der ikke var de samme præventionsmuligheder.
Jeg synes, det er fint nok at starte en debat om det, men du dømmer jo allerede andre i dit startanlæg. Du synes, der er lige lovlig sent at gå i gang når "man" er 42+
For nogle er det sent, for andre er det ikke.
Nu kan man jo som nævnt ikke altid bruge statistik til så meget, men der er undersøgelser, der viser, at kvinder, der naturligt bliver gravide og får børn sent, statistisk set har en god chance for at blive gamle.