Jeg kan da godt se, at man kan ønske /tænke sig en bestemt situation og så udvikler livet sig på en måde, der gør, at man er nødt til at revurdere sin situation og synspunkter. Klart at det ikke er lige nemt for alle. Jeg kan jo også godt skrive nu, at hvis jeg ikke får nummer to, inden jeg går i naturlig overgangsalder om, lad os sige tyve år, så skal jeg ikke have en toer, for ikke på vilkår om jeg kan forestille mig at gå ud og betale for ægdonation og inseminering osv, hvis det bare er fordi jeg er blevet for gammel til at få børn naturligt. Men jeg kan jo ikke vide, at jeg ikke pludselig står om tyve år og ikke kan leve uden at blive mor igen og at jeg så ikke vil træffe nogle helt andre valg.
Jeg kender ikke noget til, hvor desperat og ulykkelig man kan blive, hvis det er ens højeste ønske, der bare ikke vil gå i opfyldelse. Jeg har altid haft utrolig nemt ved at blive gravid, alt for nemt og har altid været relativt uinteresseret i børn. Det kan måske føles uretfærdigt. Men vi der har let ved det kan jo ikke gøre for, at det er svært for andre.
Jeg synes det var pisse unfair, da jeg var 21 år og mistede fire måneder henne, mens en medstuderende på 45 år, der allerede havde to børn gik tiden ud og fik en sund og rask datter. Men det ændrede ikke på min situation.
Anmeld
Citér