Jeg får nok hug for den her, men jeg er en af dem der mener at rygning på sådanne offentlige steder slet ikke burde være tilladt. Men nu hvor det er, så synes jeg det er respektløst at NOGLE rygere ikke kan finde ud af at tage hensyn til sine medmennesker og udsætter folk for ufrivillig passiv rygning. De rygere der er ligeglade og bare tænder en smøg, fx i sådan et busstoppested, tænker måske heller ikke over at det fx kan være en person med voldsom astma som står lige ved siden af, hvor vedkommende bliver udsat for fare ved at rygeren ryger ved siden af ham/hende.
Som svar på spørgsmålet, så har jeg ikke oplevet lige præcis det pågældende eksempel, da jeg aldrig kører med bus. Men jeg tror desværre ikke jeg ville turde sige noget, men ville nok hoste en hel del overdrevet og så gå udenfor og sende vedkommende onde øjne.
Jeg oplever rigtig ofte at rygere fx står LIGE uden for Bilka, hvor jeg ofte handler, så man ikke kan undgå at blive offer for deres passive rygning når man går både ind og ud af butikken - det er SÅ respektløst og burde udløse voldsomme bøder, så folk kan lære at det gør man bare ikke!
Anmeld
Citér