Rygere ved busstoppested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.658 visninger
103 svar
248 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2017

Anonym trådstarter

Forestil jer, i skal med bussen, og sætter jer ved busstoppestedet og venter. I har evt jeres børn med. Der kommer en anden person ind i busstoppestedet (evt fordi det regner) og tænder en smøg. 

Hvad gør i? Går i ud, bliver siddende eller beder rygeren om at gå udenfor?

Er det noget der irriterer jer eller er i ligeglade? 

Jeg selv bliver ret irriteret og går udenfor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Forestil jer, i skal med bussen, og sætter jer ved busstoppestedet og venter. I har evt jeres børn med. Der kommer en anden person ind i busstoppestedet (evt fordi det regner) og tænder en smøg. 

Eftersom et busstopsted er offentlig, mener jeg ikke at du kan bede rygeren om at gå udenfor. Selvom man burde mene at rygerne selv var indstillet på at tage hensyn, specielt hvis der er børn i nærheden.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

hvis det er et åbnet stoppested (3 vægge) vill jeg blot flytte mig hvis det generede mig. Uden at tænke det hele store. Hvis det derimod er et lukket stoppested, havde jeg nok bedt vedkommende ryge ud af døren/åbningen eller gå ud imens. 

Men nej, jeg bliver ikke irriteret eller hidser mig op. så længe der er godt med luft (som i et åbent stoppested) så tror jeg sgu ikke det er dét hverken jeg eller mine unger bliver syge af. Vi skal allesammen være her.. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er ryger - og ville blive irriteret, hvis nogen tændte en cigaret dér. I mine øjne ryger man kun på afstand af andre og på åbne pladser, ikke i noget, der minder om et rum. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg går ud af stoppestedet. Jeg synes, at det er mega klamt, at stille sig ind i et stoppested og tænde en cigaret

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonym

Det er jo udenfor, så hvis vinden var så det kom over til mig, ville jeg nok bare flytte mig og gå ud... Og ellers overlevede jeg nok en smule røg i de to min... 

Kan ikke se hvorfor han skal tage hensyn, da vi jo er udenfor og på et offentligt sted hvor han har ligeså meget ret til at være som jeg.

Jeg bryder mig ikke som cigaret-røg og jeg synes det stinker (og jeg beskytter mine børn så vidt muligt), men indmellem synes jeg altså også at rygerne er nærmest som et jagtet folkefærd. Der er snart ingensteder de må ryge mere.

Anmeld Citér

29. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Du mener de der halvtage agtige stoppesteder? Hvor I stadigvæk er udenfor?

Jeg flytter mig bare, det er ikke min bås og så længe de ikke ryger mig lige ind i hovedet, kan jeg ikke se hvad jeg har at brokke mig over...

Synes det er synd at rygere bare bliver gjort til fjenden, egoister...

Og skal stå i regnen, fordi de har lyst til en smøg...

Anmeld Citér

29. juni 2017

migxher

Ja, jeg er så fræk og irriterende at jeg beder dem gå udenfor. Det er total mangel på respekt for sine medmennesker at stå der og ryge og så må vi andre bare stå ude i regnen hvis vi ikke vil udsættes for passiv rygning. Jeg har heldigvis kun oplevet det få gange hvor jeg har haft mine 2 små børn med. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
migxher skriver:

Ja, jeg er så fræk og irriterende at jeg beder dem gå udenfor. Det er total mangel på respekt for sine medmennesker at stå der og ryge og så må vi andre bare stå ude i regnen hvis vi ikke vil udsættes for passiv rygning. Jeg har heldigvis kun oplevet det få gange hvor jeg har haft mine 2 små børn med. 

Går rygerne så rent faktisk udenfor, når du beder dem om det? Jeg tænker hvad nu hvis rygeren sagde nej.

Anmeld Citér

29. juni 2017

migxher

Mom skriver:

Går rygerne så rent faktisk udenfor, når du beder dem om det? Jeg tænker hvad nu hvis rygeren sagde nej.

De 2 gange det er sket har de meget fornærmet og fortørnet slukket deres cigaret hvis de sagde nej ville jeg nok bare selv gå ud, men bestemt ikke holde min forargelse og irritation tilbage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.